Kun je een schimmelinfectie krijgen door antibiotica? Gelukkig kan ik vanmiddag langs de apotheek zodat ik er weer snel vanaf ben maar ik vraag me wel af hoe ik er aan ben gekomen dit keer.
Ja dat kan!
Bonus info: https://www.thuisarts.nl/vaginale-afscheiding/ik-heb-vaginale-schimmelinfectie
Dan weet ik nu waar het vandaan komt. Thanks.
Hier in het topic zijn er al een paar berichten over, oa iemand die botox heeft laten doen. als je “klem” intikt bij de zoek functie en dan in dit topic zoeken aanvinkt vindt je ze.
Heb er zelf ook last van en heb zon speciale opbeetplaat/bitje laten maken
Maar het is toch wel bepalend (samen met calcium) voor de dichtheid van je botten en daarom belangrijk om een tekort te signaleren?
Nav bloedbeeld leek het eerst alsof ik geen vitb12 tekort had (goed hb, mcv kwam er niet mee overeen etc) maar ben juist blij dat ik toen specifiek heb gevraagd om op vitb12 te prikken omdat anders dat toch forse tekort niet was gezien (10 jaar terug werd er niet zo snel op vitb geprikt)
En met die dingen is het natuurlijk lastig. Je weet nooit of je klachten daadwerkelijk met een eventueel tekort samenhangen. Maar uitsluiting daarvan, of anders de waarde “normaal” krijgen lijkt me in ieder geval een eerste stap die je kan nemen om je beter te voelen.
De huisarts kan niet zoveel doen aan aambeien. Alleen afbinden als het ernstig is en dat geeft ook geen garantie dat pijn weggaat of die aambei wegblijft. Er zijn pas in dit topic nog tips genoemd, even terugzoeken?
Lyrica staat daarom bekend, lees het heel veel binnen de fibro groepen.
oh dat zou ik niet weten. sorry
Dit had ik ook. Ik had veel pijn eigenlijk in al mijn grwrichten/lichaamsdelen, erg moe (ik kon twintig minuten wandelen, verder staarde ik voor me uit de hele dag zittend/liggend op de bank) en verwarde het ook met somberheid. Mijn vit D is geprikt, was erg laag… heb een stootkuur gekregen en slik nu dagelijks Divisun en ik heb wel echt meer energie. Fitter, minder pijn (over het algemeen) en weer meer mezelf geworden.
(Ik kan het niet goed onderscheiden omdat ik ook intensieve therapie heb, maar ik denk zelf dat het ‘aanvullen’ van vit D zeker meegespeeld heeft!)
Een beetje late to the party want intussen heb je je spuit vast al gehad maar ik vind ze geen pijn doen eigenlijk. Wat vond je er zelf van?
Ik moet er binnenkort ook weer en hoewel ik ze geen pijn vind doen zie ik er toch weer tegenop
Ah foei voel je je niet te vermoeid? Als ik te kort heb aan b12 voel ik me na zo’n inspuiting altijd terug fris.
Ik houd niet zo van naalden. P
Als het bij mij gebeurt is mijn hele lichaam verlamd. Nooit een arm of been. Ik heb vaak het gevoel dat er iemand naar mijn slaapkamerdeur toeloopt en dat ik wakker moet worden voordat hij binnen is. Demonen heb ik nooit gehad. En tegenwoordig herken ik het gevoel zo goed dat ik mezelf kan vertellen dat er niet echt iemand naar me toekomt en dat ik gewoon rustig moet wachten tot het voorbij is.
Misschien had je verkeerd geslapen en was je arm daarom verlamd? Dan heb ik ook wel eens maar dat is geen slaapverlamming, ik ben dan gewoon wakker.
Ik heb sinds gisteravond een beklemmend gevoel op m’n borst waarbij gisteravond m’n hartslag echt hoog was. Ben mij normaliter niet bewust van m’n hartslag maar voelde mn hart ineens super intens. Nu ben ik uiteindelijk wel in slaap gevallen maar zit nu op het kantoor en voel me toch nog niet helemaal top. Hartslag voelt wel weer normaal maar ‘voel’ 'm wel met de minste inspanning (wandelen, vlugge beweging) en voel nogsteeds ‘druk’.
ik ben echt al jaaaárenlang niet meer naar een dokter geweest, en weet dus niet goed wat ik hiermee moet aangezien ik het ook niet fatsoenlijk kan omschrijven. Klinkt dit bekend voor iemand - zo ja, gewoon eventjes afwachten of toch een afspraak bij een dokter maken? (ik moet dan verdorie ook gewoon op gaan zoeken wie mijn dokter is… geen idee.)
Ik heb hier helemaal geen verstand van verder, maar klinkt heel vervelend! Wat ik meestal doe als ik twijfel is gewoon de huisarts even bellen en aan de assistente uitleggen hoe of wat, en die maakt dan een inschatting of het verstandig is om langs te komen of dat je het nog even aan kan kijken. Je hoeft dus niet helemaal zelf die keuze te maken als je twijfelt!
Ik loop dus al drie weken rond met een verkoudheid. Dan is het een dag iets minder maar de dag erop komt het dubbel terug. Elke keer (pak m beet 5 keer gemeten) had ik koorts tussen se 38,5-39 graden. Maar sinds gisteren doet ademen ook echt pijn. Moet ik hiervoor naar de dokter of gewoon echt een paar dagen ziek in bed liggen, want een huisarts kan niet zoveel bij verkoudheid neem ik aan?
Ik heb eigenlijk altijd als ik ziek(ig) ben een sterk verhoogde en voelbare hartslag, erg benauwd, val ook veel sneller flauw, etc. Eerste keer schrok ik daar erg van, maar blijkbaar hoort het bij hoe mijn lijf doet als het ziek is. Als je het niet vertrouwd of je niet beter gaat voelen zou ik gewoon naar de dokter bellen voor overleg, dan weten zij wel of ze je willen zien of dat het niet nodig is. Beter een keertje te veel gebeld dan te weinig, en je zorgen maken is ook niet fijn!
@Dazed @Sparkles hmm misschien is dat wel een idee. Ik weet gewoon dat ik gezeik ga krijgen op m’n werk als ik aangeef ff naar de dokter te moeten (ja ik werk voor een kutbedrijf) dus hoop het gewoon te voorkomen… thanks!
Ik denk dat bij de woorden ‘druk op de borst’ de kans groter is dat ze een ambulance sturen dan dat ze zeggen ‘no worries je hoeft helemaal niet te komen’, dus bereid je misschien maar in ieder geval vast voor op een doktersbezoekje. Hoeft niks spannends te zijn, maar dat zou ik zeker laten nakijken, je hebt maar 1 hart.
Omdat mensen altijd zo met het woord griep strooien als ze eigenlijk gewoon verkouden zijn ben ik altijd een beetje terughoudend met zeggen dat ik griep heb, maar ik heb wel het hele rijtje volgens mij: last van luchtwegen, koorts, spierpijn, moe, hoofdpijn, keelpijn, en zakte vanmiddag door m’n benen na een klein rondje (langzaam) lopen.
Ik keek net even op thuisarts en daar staat dat het raadzaam is de huisarts te bellen als je veel slijm ophoest of benauwd bent. Ik hoest de hele dag door best veel slijm op en ben wat kortademiger dan normaal, ook in rust. Is het echt nodig om de HA te bellen? Vind het een beetje overdreven voelen, ik hoest niet extreem veel dus longontsteking lijkt me niet perse iets om bang voor te zijn (neem aan dat dat is waarom ze aanraden te bellen?).