@Dazed @Sparkles @Merel mini update. Gister weer erg last gehad en vanochtend langs moeten komen. Hartslag was inderdaad erg hoog en wat onregelmatig. Dokter dacht hoogstwaarschijnlijk stress gerelateerd. Dus zit vandaag de hele dag thuis en moet nagaan waar mijn stress vandaan komt en wat ik daaraan kan veranderen. Wel hele lieve dokter! Ik bleef maar excuses aanbieden over of ik hiervoor wel langs mocht komen etc Jullie hadden dus gelijk!
Goed dat je toch gegaan bent! Hoop dat je eruit komt en er snel verbetering in komt!
HVS of een angst/paniek aanval wordt vaak gekenmerkt door een gebeurtenis van stress waarop iemand reageert door verkeerd te gaan ademen. Je krijgt teveel zuurstof binnen en blaast teveel CO2 af. Door het lage CO2 in je bloed kan je oa hoofdpijn, tintelingen in je vingers en hartkloppingen krijgen. Wanneer iemand zon aanval heeft is dat overduidelijk te zien. Mensen zijn in paniek en er is moeilijk contact met ze te krijgen. Daarnaast ademen ze snel en te diep. Na de aanval zijn mensen vaak heel moe. Dit zijn de patiënten die ik vaak behandel in de praktijk (ambulance)
Als ik jouw verhaal lees en iemand lachend achter de kassa zit dan herken ik dat niet als bovenstaande. Als je nog normaal kan functioneren voor de buitenwereld is het mijninziens onder controle. Wel kun je er natuurlijk alsnog klachten van ervaren. Het is moeilijk te zeggen maar ik begrijp wel dat je twijfelt als je haar zo ziet.
Mijn oudste had dit best vaak omdat het altijd samenhing met verkoudheid. De huisarts doet er bij die kleintjes zelden iets aan :(. Kwestie van voorzichtig schoonmaken met warm water. Advies van de dokter was uitwassen met babyshampoo maar dat heb ik nooit gedaan…
Ik woon in NL maar heb tijdens mijn tweede zwangerschap hiervoor bloed moeten prikken! Na vaccinatie blijven er antistoffen in je bloed die ze dus kunnen terugvinden. Even je dokter vragen dus!
Ik heb hele hevige hoofdpijn en kan geen eten binnenhouden. Iemand tips? Toch eten of niet?
Rot dat je weer last kreeg maar goed dat je bent gegaan! Hopelijk kan je snel de oorzaak achterhalen en knap je dan weer helemaal op.
Zou even een afspraak maken bij de huisarts.
Borsten en veranderingen zijn altijd rede tot check-up.
ff mee naar de dokter!
En thanks dat je een spoiler gebruikt hebt
Eens met donny! Ik zou ff langsgaan!
Je foto ziet er goed uit btw
Ik heb uiteindelijk nog steeds niks gegeten. Water eigenlijk ook te weinig. Maar ik blijf braken. Zooo naar is dat. Hopelijk is het morgen weer over… dankjewel nog
Als het braken aan blijft houden zou je ook zetpillen tegen het braken kunnen nemen zodat daarna ook je medicatie hopelihk binnenblijft en het eten en drinken ook.
Ik heb weer eens een wondje tussen mijn tenen, denk dat het ergens ook schimmel kan zijn. Zijn er ook schimmelcremes te krijgen zonder recept of toch even de huisarts bellen?
Aahh super dankjewel.
@o0Lin0o ik ga zometeen de huisarts bellen. Heb sinds dat ik wakker ben niet meer gebraakt dus ik heb even wat thee gedronken maar al m’n spieren doen pijn en voel me wel nog misselijk. Hopelijk geven ze inderdaad zetpillen want die hielpen toen echt zo goed. Dankjulliewel voor de reacties. Ik zal tussendoor proberen genoeg water te drinken
Oke jullie mogen lachen hoor.
Ik heb een nieuwe thermosfles en die nam ik gister mee in de auto. Bij het eerste stoplicht dacht ik dat het een goed idee was om alvast mijn thee te proeven dus ik giet… maar super lomp en veel te hard, en ik giet die hele thee langs mijn mond. En SUPER heet natuurlijk.
Nu heb ik dus 2 rode strepen over mijn kin lopen precies waar die thee is gelopen ik lijk wel dracula.
Vandaag is het niet minder geworden en nu ben ik ineens bang dat het altijd rood blijft en ik eeuwige Dracula blijf. Kan ik er nog iets op smeren om het sneller te laten herstellen? Gaat het wel weg?
Ohhh hier moest ik echt keihard om lachen, sorry. (Wat overigens gelijk werd afgestraft door een hoestbui waar ik bijna niet meer uitkwam.)
Wat fijn dat je nieuwe thermosfles zo goed werkt!
Hahahaha thanks mate.
Alleen durf ik hem nooit meer te gebruiken.
Wil iemand nog een goeie thermosfles gratis overnemen? Werkt prima en is maar 1 keer gebruikt:+1:
De thee zit er nog in. Misschien is hij inmiddels koud.