Het grote medische vragen-topic

Ineens vuurrode wangen, helemaal gloeiend, en jeuk! Niet te doen. Heb niks verkeerd gegeten of gedronken vandaag… Schouders en nek beginnen ook te kriebelen brr

Super lief dat je ernaar vraagt. Niet meer hoeven te braken! Wel nog pijn aan m’n spieren en wat hoofdpijn. Ik doe gewoon rustig aan. Niet te veel eten en genoeg drinken. Morgen voel ik me vast beter!

Het klinkt heel erg als de griep dit jaar, krijgen mensen ook enorme hoofdpijn van, veel spierpijn en alle bijkomende malaise.

1 like

Ik heb ook een tijdje domperidon geslikt. Ik had toen heel veel last van misselijkheid, maar de dokter kon verder geen oorzaak vinden. Het werkt heel prettig en scheelde echt wel in mijn misselijkheid. De klachten zijn uiteindelijk vanzelf gestopt. Misschien lag het wel aan stress of iets dergelijks.
Het is wel enkel verkrijgbaar op doktersrecept, dus ik weet niet of jouw vader je dat dan voor kan/mag schrijven?

Ik heb sinds gisteren een plekje op m’n hand. Je kan het niet zien of voelen, maar als ik het aanraak voelt het alsof ik met een soort van speldenkussentje in m’n hand prik. Iemand ideeën? Er is niets gebeurd. Ik ben ook niet in contact met planten of insecten geweest. Glas ook niet.

Ik kreeg een kuurtje domperidon van de huisarts mee en dat werkte wel prima (had ook een rommelige buik en misselijkheid). Ooit heb ik metaclopramide gehad, maar kreeg daar nare bijwerkingen van (diarree en m’n kaakspieren gingen heel hard trekken dus had 12 uur lang een scheve en pijnlijke bek).

1 like

Ik heb een vraag over mn migraine medicatie, misschien weet iemand van jullie het, anders vraag ik t wel bij mn huisarts na.
Ik heb sumatriptan en zoals ik het me herinner zei de huisarts destijds dat ik het moest innemen zodra ik een migraine aanval voelde opkomen. Op internet lees ik dat je t moet innemen bij de eerste tekenen van hoofdpijn (in de bijsluiter staat: u kunt dit middel het beste nemen zodra u de migraine op voelt komen)

Nou begint mijn migraine altijd met een aura dus voel ik het lang en breed aankomen, maar nu weet ik dus niet meer of ik die pil al bij het beginnen van dat aura mag nemen of echt pas bij de pijn zelf?

De aura is al een teken van migraine. Dus dan kan je hem al innemen zodat je de pijn ook voor bent.

1 like

Bij de losartan kan het geen kwaad. Bij gelijktijdig gebruik van citalopram en een NSAID (aleve) is het risico op een maagbloeding vergroot. Vaak wordt er een maagbeschermend middel geadviseerd als iemand echt per se een NSAID moet gebruiken.

1 like

Bij losartan moet bij gebruik van langer dan 2 weken achter elkaar de bloeddruk extra gecontroleerd worden. Bij citalopram wordt een maagbeschermend geadviseerd omdat het risico op bloedingen hoger zijn.

1 like

Ah dankje, dan deed ik het toch goed!

Oké gekke vraag misschien. Vaak ben ik voor ik een ontsteking ontdek “anders”. Ik kies meer voor mezelf tegenover de mensen om me heen, inclusief knallende ruzies. Ik heb er dan lak aan en normaal ben ik niet zo.
Is dit toeval of is dit een soort zelfbescherming.

ik heb dit ook een tijdje gehad, ook alsof m’ hele lijf sliep. Ik werd hier zo bang van. Volgens mijn huisarts bleek het bij mij een magnesium tekort te zijn. Ik slip het nu bij en heb er nog enkel last van als ik heel erge stress heb.

1 like

Kan ook door een spier komen oid die op een zenuw drukt? Geen idee eigenlijk.
Maar ik vind dat je gewoon even de HAP moet bellen. Die kunnen direct advies geven! Je mag voor vragen ook prima bellen :slight_smile: Cursieve tekst

Oh echt? Mijn neuroloog had namelijk tegen mij gezegd dat ik het moest innemen zodra ik zeg maar de aura kreeg.

Wel stom dat sommige artsen dus weer andere dingen zeggen. Dat maakt het altijd wel verwarrend

Ik heb op mijn linkerschouderblad al vrij lang (15 jaar denk ik?) een redelijk grote moedervlek. Hij is zo’n 8 millimeter groot en ligt vrijwel plat op de huid. Sinds een jaar groeien er wel eens enkele haartjes uit, maar nu zag ik laatst dat de kleur ineens onregelmatig is. Normaal was hij lichtbruin maar nu zitten er twee soort van onregelmatig gevormde diepbruin/zwartige stippen in.

Ik heb verder redelijk veel verschillende soorten moedervlekken, een hele lichte huid met sproetjes.

Is het raadzaam om dit aan een huisarts voor te leggen of kan ik het beter eerst even zelf in de gaten houden?

Oké dit is dus helemaal niet dringend, maar ik vraag het me al een tijdje af. Ik heb al jaren hooikoorts, en één van de dingen waar ik dan last van krijg is dat m’n oog vaak dicht gaat zitten. Ik krijg geen dikke oogleden oid, maar het voelt alsof mijn onderste ooglid naar boven trekt. Het is meestal maar één oog, niet altijd dezelfde, als het heel heftig is allebei. Vaak kan ik ze nog wel openkrijgen tot een spleetje maar niet verder. Als het gebeurt gaat het altijd gepaard met pijn achter m’n oog, vaak ook hoofdpijn en pijn in m’n wang, kaak en nek, alleen aan de kant van het dichte oog.

Vind ik allemaal best, maar sinds één a twee jaar heb ik er veel vaker last van. Merkte het eerst vooral in parfumerieën of als ik langs iemand liep met een heftige parfumwalm, later ook als het ergens muf/benauwd was, en de laatste tijd op volledig willekeurige momenten, zowel binnen als buiten, en ik kan geen duidelijke triggers meer aanwijzen. Soms gebeurt het in huis maar over het algemeen heb ik thuis nergens last van dus denk niet dat het stof is.

Ik vraag me nu dus af of het ook iets anders dan allergie kan zijn, aangezien het dus heel inconsistent is en ik geen triggers meer aan kan wijzen. Heb me suf gegooglet maar kan er helemaal niks over vinden, ook niet als symptoom van hooikoorts/allergie.

Ah fijn voor je dat het meeviel!!

2 likes

Ik heb buikgriep en mijn anus is helemaal schraal door de diarree en het vegen, zou het helpen om er vaseline op te smeren? Voor mijn idee veeg ik het er dan net zo leuk weer af als ik weer naar de wc ga maar ik ben wanhopig en denk beter iets dan niets.

1 like