Het grote medische vragen-topic

Ja, kan … ze is erg emotioneel maar gaat mij er meer om dat ze tijdens die aanval gewoon aan het werk is.
Ik heb zelf ooit ook aanvallen gehad en ik raakte totaal in paniek.
Zij zit lachend achter de kassa kinderen paaseitjes te geven.

Vind het een beetje raar ofzo

Ah wat fijn om te lezen! Mijn vorige huisarts was vorig jaar ook de eerste in jaaaaren die me serieus nam hiermee en het niet afdeed als “hoort er bij”. Heb toen met haar nog wat geprobeerd, maar toen dat niet werkte heeft ze me ook doorverwezen naar de gynaecoloog en daar ben ik wel uiteindelijk op een pil gekomen die me goed helpt (so far althasn, ik ben pas vijf weken bezig haha). Wat een opluchting zeg! Ik had vaak klachten van m’n ovulatie tot m’n menstruatie en dacht oprecht dat dat normaal was of dat ik me aanstelde omdat die stomme artsen van eerder me dat gevoel gaven.

3 likes

Ik ging ze bekijken omdat collega’s naar me toe kwamen dat ze een aanval had gehad waarop ik zei ; heeft niemand haar geholpen?
En zij kwamen met het antwoord dat ze het niet hadden gezien terwijl ze wel steeds langs haar liepen.
En ja om eerlijk te zijn twijfel ik weleens aan het feit of ze wel echt ziek is als ze zich ziekmeld.
Dus vandaar mijn vraag.

Dankje, dit is een helder verhaal.
Ze komt in de loop van volgende week weer halve dagen werken dus hoop dat dat goed gaat.

2 likes

Dank voor je tip, het werkt!

Precies dit wilde ik net typen. Ik dacht toen dat ik last had van mijn luchtwegen ofzo omdat ik slecht lucht kreeg en er moe van was. Maar bleef toen werken want dat kon ook gewoon.
Bleek toen hyperventilatie door verkeerd ademhalen. Heb ook wel eens in paniek flink gehyperventileerd en dat was even eng omdat je echt denkt dat je stikt. Maar zo ver ik weet houd je daar niets aan over. Misschien wil de arts het op stress/burn out gooien? @ontherun

Ik heb geen idee wat de arts verder heeft gezegd. Ze heeft zich ziek gemeld met dit verhaal en houdt ons op de hoogte van hoe het met haar is.

Als de diagnose stress is is dat prima en hebben we dat zwart op wit en kunnen we daar mee verder.

Maar wettelijk gezien is ze niet verplicht om te melden wat ze heeft he?

Edit; bedoel je zegt iets over een diagnose zwart op wit. Dat krijgt een werkgever nooit, gaat je (lullig gezegd) geen flikker an. https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/ziekte-en-zwangerschap/ziekteverzuim/

5 likes

Ze houdt ons zelf op de hoogte. Wij vragen niet aan haar om dit te doen dit doet ze uit zichzelf.

Ah zo herkenbaar! Ik heb dit ook jaren gehad (en die vreselijke hoofdpijn). Ik ben naar een logopediste gegaan. Zij heeft me heel erg geholpen met hoe je je kaak kan ontspannen, maar ook biv ik gebruikte mijn tong verkeerd waardoor ik hoofdpijn kreeg etc.

Nu laat ik me nog steeds 1x in de maand masseren (hoofd/schouder massage) omdat het gevoelig blijft en dit werkt voor mij echt goed tegen die ellendige nekpijn.

1 like

Mijn moeder heeft hele zware hyperventilatie gehad en probeerde het niet te laten merken. Ze wist zelf na zoveel jaar al wat het was, dus in paniek raakte ze niet meer. Het kan echt enorm vervelend zijn, en vaak wil je het niet laten merken aan je omgeving. Het zal ook wel raar zijn als iemand achter de kassa gaat zitten panieken. Maar van binnen kan ze zich echt zo voelen

Nog nooit van gehoord…
Weet dat dat wel geldt bij het stoppen vd pil.
Maar met miskraam weet ik t niet

Mag ik vragen welke pil je gebruikt?
Ik heb ook altijd veel last vanaf de ovulatie tot de menstruatie.

Volgens mijn gyn is dit nooit wetenschappelijk aangetoond maar je hoort het best wel vaak :thinking:. Is in mijn geval nog nooit opgegaan.

Edit; het zal denk ook liggen aan verloop van je miskraam. Na een natuurlijk verloop is je lijf sneller weer oke. Na curretage duurde het bij mij vrij lang tot ik een normale cyclus had.

Ik heb nu de Yasmin. Maar ik zou zeker even met de gynaecoloog overleggen wat voor jou geschikt is, want bij mij is bijv. Cerazette ook overwogen, maar dit leek een betere optie voor mij.

1 like

Ik ga vandaag dag 3 in met reizigersdiarree. Vanavond mag ik helaas ook 18 uur lang naar huis vliegen. Hoeveel uur voor de vlucht kan ik het beste loperamide nemen? Ik wil de boel nu niet al onnodig vast laten lopen haha.

1 like

Je kunt op zich nu al beginnen met 4mg, het vertraagt je darmen maar legt ze niet meteen helemaal stil, bij elke keer dat je nog dunne ontlasting hebt neem je er 2mg bij tot maximaal 16mg per dag, als je ontlasting vaster wordt of uitblijft niet meer bijnemen. Het kan best een paar dosissen duren voor je het gewenste resultaat hebt, zou lullig zijn als je in het vliegtuig eerst 5x diarree hebt voor het werkt.

2 likes

Oh dat is goed om te weten! Beetje lullig inderdaad als de auto ineens midden in de rijstvelden moet stoppen haha. Bedankt!

Is het mogelijk om spierpijn in je tong te hebben? Ik heb sinds vanmiddag pijn aan het achterste van mijn tong en mijn keel. Praten en vooral slikken doet pijn en de pijn wordt ook erger. Ook als ik van buiten op mijn keel druk voel ik nu een soort spierpijn. Heb ik mijn tong verkrampt/verrekt/wat dan ook? En is hier iets tegen te doen?

Als ik verkouden ben en m’n neus dichthoud en er dan druk op zet, alsof ik zou snuiten, klaart dat altijd m’n sinussen (?) een beetje op. Maar soms komt er door die druk ook rotzooi uit het traanbuisje in één oog. Is dit… normaal…? En kan het kwaad? Want het voelt wel lekker lol