Menstruatiecup! Vind dat echt super werken, geen probleem als je toch die dag nog niet ongesteld wordt. Als het heel licht begint: er zijn wel ook inlegkruisjes voor strings.
Ik slikte de pil twee weken tijdens het ongelukje, volgens de bijsluiter ben je dan wel veilig. Echter heb ik tijdens die twee weken de snelle overstap naar microgynon 30 gemaakt, vandaar mijn twijfel. Dat is inmiddels 5 weken geleden!
Even een reactie op jouw andere post, ik gebruik meestal een inlegkruisje op dagen met spotting. Ik zou voor de zekerheid maandverband en tampons meenemen. Een tampon dragen als de menstruatie nog niet is doorgezet lijkt mij niet heel gezond.
Of menstruatieondergoed! Is er ook in string-variant
Hi! Naar aanleiding van alle youtubers toch maar een Organicup gekocht (aanbieding bij Holland and Barrett), ga hem zo proberen. Ben echt heel benieuwd want vind het toch wel een beetje spannend
Heb na tijden weer de cup in. Maar hij lijkt wel te groot. Alsof mân baarmoedermond zo laag zit dat de cup half uit mij hangt. Krijgt âm niet dieper erin.
Update: ik voel waar mijn baarmoedermond zit maar ik krijg die cup met geen mogelijkheid zo ver omhoog⊠hij klapt ook niet helemaal uit en ik heb echt alle vouwtechnieken geprobeerd volgens mij 
Tampons gaan wel altijd prima dus lijkt me dat dit dan ook moet lukken.
Iemand tips?
Heb je de A of B gekocht? De organicup is sowieso aan de langere kant, volgens mij is het een cup voor als je baarmoedermond hoog zit tijdens de menstruatie.
Modibodi! Heb in het verleden ook Thinx gebruikt, is heel vergelijkbaar maar ik vind de stof van Modibodi fijner (die is zachter).
Er zijn tegenwoordig ook Nederlandse merken maar die hebben voornamelijk zwart en omdat ik graag kleurtjes wil blijf ik gewoon bij mn vertrouwde Modibodi
Maar ik zie steeds meer merken opduiken idd, snap dat je niet weet welke je moet kiezen!
Nou inderdaad, het is sowieso makkelijk in gebruik, maar als je wasbare luiers gewend bent helemaal fluitje van een cent lijkt me!
Ik gebruik ze op lichte dagen alleen en op zwaardere dagen samen met de cup. Alleen menstruatieondergoed zou ook moeten kunnen maar durf ik niet aan (plus dat het dan toch wel snel nattig blijft aan de binnenkant). Ik vind het wel fijn om van alles wat te hebben, dus light-moderate, moderate-heavy, overnight, etc.
Indien te lang kan je hem ook iets inkorten al door 'm Binnenseiten te dragen.
Qua onderbroeken: Primark verkoopt ze nu ook! Nog niet gevonden in mijn maat hier ben wel heel benieuwd ^^
Heeft iemand de ultieme tip voor het eruit halen?
Ik heb hem net voor het eerst ingebracht en ik moest de bodem inknijpen en dan ronddraaien om hem vacuum te maken maar dat lukte echt met geen mogelijkheid omdat ik gewoon niet mijn wijsvinger en duim erin krijg 

ik ben nu bang dat eruit halen echt een ramp gaat worden, help!
Ten eerste: je krijgt âm er ooit uit, echt!
Heb je al verschillende houdingen geprobeerd? Bij mij helpt het bijv om op de wc achterover te leunen. En vacuĂŒm verbreken werkt bij mij ook nooit op de normale manier, moet echt met mijn vingers helemaal naar de bovenrand van de cup gaan.
Nee nog niet! Ik heb hem echt pas net ingebracht maar ik raakte gelijk in paniek omdat ik hem niet kon inknijpen aan de bodem dus ik wilde hem eruit halen maar dat lukte dus niet. Ik laat hem nu wel zitten tot vanavond maar ik zit dus nu al te stressen.
Misschien lukt het bij de bovenrand beter!
Ik knijp nooit in de onderkant en draai er niet mee om m vacuĂŒm te laten trekken want daar kan ik ook niet bij zeg maar. Eruit halen gaat, vind ik, het makkelijkste op de wc en dan een beetje persen alsof je gaat poepen, dan kan ik net het steeltje pakken en trek m er zo een stuk uit. Soms trek ik iets te hard en schiet ie ineens los, wat een bloedbad in de wc wordt, soms trek ik m precies ver genoeg zodat ik in de onderkant kan knijpen en het vacuĂŒm verbreekt en hij er makkelijk uit gaat.
De eerste keer probeerde ik m eruit te halen onder de douche en dat werkte voor geen meter, kreeg echt stress en dan gaat het al helemaaaaal niet, dus zou even kijken wat voor jou een fijne positie/plek is. Probeer vooral niet te stressen want dan lukt het dus niet, maar als het de eerste keer onder de douche/op de wc niet lukt zou ik gewoon even een kwartiertje wachten en het daarna anders proberen.
In het begin is het echt een beetje gekut (đ„Č), maar je word er al snel handiger in als je eenmaal door hebt wat een fijne plek/positie is.
Niet stressen! Ik merk zelf dat de cup er vlak na het inbrengen ook wat steviger in zit dan na een paar uur. Na een paar uur zal je cup door slijmvorming iets makkelijker te bewegen zijn. Als je dan inderdaad op de wc gaat zitten, licht perst en langzaam aan het steeltje trekt (beetje wigglen helpt ook) lukt het waarschijnlijk wel om een stukje van de onderkant te pakken te krijgen om het vacuum te verbreken.
Wat voor mij ook fijn werkt (wel alleen als je ontspannen bent, dus misschien nog niet voor nu) is toch proberen langs de zijkant voorzichtig je vinger langs de cup te drukken en daarna zachtjes aan het steeltje trekken.
Ik zou niet aanraden om hem alleen aan de steel eruit te trekken. Been there, was very painful haha.
Dankjewel voor alle tips, het is gelukt!!
Op de wc en persen was de gouden combinatie, hij kwam gelijk een heel stuk naar beneden en toen is het gelukt
het viel heel erg mee uiteindelijk!
Ik steriliseer mijn cup altijd in de magnetron. Je hebt hier speciale bakjes voor maar ik gebruik zelf gewoon een beker met water
Ik heb via bol.com zoân speciale cup/beker daarvoor gekocht! Heel handig, is inklapbaar dus evt ook makkelijk mee te nemen. En safe voor in de magnetron uiteraard
Ik gebruik inderdaad een apart steelpannetje en een garde enkel en alleen hiervoor, al denk ik eerlijk gezegd dat het niet nodig is omdat je met kokend water werktâŠ
Ik heb ook weleens gelezen dat iemand haar cup in de wasmachine deed op 60 graden, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd
Ik heb eerder een mini steelpannetje bij de action gekocht. Een rode, vond ik zelf dan weer heel grappig
Inmiddels doe ik het in een gewone pan. En daarna gaat hij gewoon de afwas in!