Je kan het steeltje ook afknippen. Bij mij had ik ook last van het steeltje, die kwam er een beetje uit. Na afknippen geen last meer!
Snap ik, maar tegelijkertijd… blijkbaar hangt ie al laag dus zal je er heus bij kunnen. Maar een stukje zal sowieso ook al helpen.
Ben ook wel benieuwd naar wat jij post, met die ronde vormen. Klinkt prettiger/zachter
Ik kookte altijd een speciaal kopje met water en daarin deed ik dan mijn cup #cupinacup om te steriliseren. Kon ik 'm niet laten aanbranden op het vuur of iets.
@betty wat bevalt er niet aan de Origanicup en wat maakt zorgt ervoor dat je een MeLuna sport overweegt? Die zijn STEVIG maar goed, ik vond de soft variant soms al te stevig dus ja 
Je kan ook de cup binnenstebuiten draaien. Zit het steeltje aan de binnenkant.
Yes dat doe ik exact. In het begin wel gedaan maar dan ging ik ondertussen afleiding zoeken want mijn brein wilt toch iets te doen hebben en dan OH SHIT, ik moet 'm niet laten koken! Steriliseren is ook volledig optioneel maar vond het zelf wel fijner.
De MeLuna wordt wel ovaal met gebruik moet ik zeggen want dat komt door het materiaal. Kan je hem volgen met het ribbeltje helemaal rondom als cirkel? Soms wat springen of hoesten wilt hem ook nog weleens uitklappen als-ie dat nog niet is. Ja, cuppen is best wel een kunst op zich 
Waar laten jullie het bloed? Ik doe het altijd in de badkamer waar we een klein wasbakje hebben. Maar nu lijkt het alsof ie verstopt is sinds ik daar mijn cup in leeg.
In de wc?
Ik leeg hem altijd in de wc en spoel hem dan alleen even om onder de kraan
En als je een flesje water in de wc zet? Zodat je hem boven de wc om kan spoelen?
Ik heb 2 menstruatiecups gehad maar die werkten beiden niet en deden ook zeer met inbrengen en uithalen. Daarna de Nixit gekocht, dat is een disk. Heel zacht en prettig met inbrengen. Maar ik lek daar altijd mee door dus dat schiet ook niet op.
Nu heb ik de Beppy-cup gekocht, die zijn ook van super zacht materiaal in de vorm van een cup:
Haha het ziet er zo fancy uit allemaal. Er zitten standaard 2 cups in. Je kunt met deze cup in ook seks hebben zeggen ze. Ik heb hier met de zoekfunctie geen ervaringen kunnen vinden, ben benieuwd. (Naar de cup bedoel ik niet naar seks met de cup in maar kan voor anderen prettig zijn om te weten)
Ja deze gaat dieper!
“In tegenstelling tot reguliere cups wordt de Beppy Cup dieper ingebracht, tegen de baarmoedermond aan.”
En:
“Wanneer de cup op de juiste plek is ingebracht voelen jij en je partner niet dat de cup er zit. Soms, als je partner er bewust van is dat je een cup draagt, terwijl je aan het vrijen bent, kan je partner de cup een beetje voelen. Dit doet geen pijn voor jou of je partner, doordat de cup zachter is dan reguliere cups en het innovatieve design een uitneemlusje heeft i.p.v. een steeltje.”
Dit heeft bij mij met spanning te maken. Als ik veel spanning en stress heb, past mijn cup ook niet. Blijkbaar span ik dan die spieren aan.
Och als iemand wil laten weten hoe deze is icm seks dan graaag een review.
Hetzelfde geldt voor de Nixit!
Ik heb deze ook! Zonder dat fancy koffertje/tasje helaas haha. Ben er echt heel blij mee, lek sinds ik deze heb nooit meer door en inbrengen gaat ook heel makkelijk. Heb nog geen seks gehad met deze in, lijkt me ondanks dat 'ie zo zacht is toch niet prettig omdat mijn baarmoedermond vrij laag zit als ik ongesteld ben.
Oh fijn dat je zo enthousiast bent! Een vriendin van me die hem draagt, ook. Heb er haast zin in om ongesteld te worden, haha
Oh die vind ik echt heel gaaf. Ben zo
Benieuwd hoe ze je bevallen!
Ik laat het weten 
Ik heb inmiddels bijna 5 jaar mijn menstruatiecup. Ok, wel twee keer zwanger tussendoor… maar wanneer vervang je zoiets? En is het leuk om er meerdere te hebben?
Als er niks uit kan, kan er dan ook niks in? Als in… zou het veilig zijn als anticonceptie of is dit een heel rare vraag?