Het grote menstruatiecuptopic

Ja ik doe het ook gewoon, mijn ervaring is ook dat als je maar goed het vacuum verbreekt, het prima kan. Ik deed een keertje wat te snel en toen bewoog hij wel, en dat voelde ik ook steken in mijn baarmoeder. Dus ik snap de theorie wel op zich, sindsdien ben ik extra voorzichtig.

1 like

Hoe gebruiken jullie zoā€™n sterilisator die je in de magnetron kunt gebruiken? Bij die van mij kan de deksel er niet goed op en gaat vaak ook water overheen als het kookt. Maar mā€™n cup past er net niet helemaal goed in waardoor die dan ā€œdroogā€ ligt. Heb steeds het idee dat het dan niet echt goed schoon wordt ofzo? Dus tips anyone?

Deze site is ook goed! Kan je alle formaten en stevigheid en inhoud in ml ook op zien. https://menstrualcupreviews.net/comparison/

Ik heb, oa door het topic op het vorig forum, een Mooncup gekocht en ik ben er superblij mee. Alleen het uithalen is nog wat prutswerk, ik heb al een paar keer gehad dat ik ā€˜te hardā€™ aan de cup trek waardoor ik overal bloedspatten krijg. Iemand tips? :grin:

2 likes

Ja graag! Ik heb door keuzestress nu weer een pakje maandverband in de supermarkt gekocht, maar die chemische brol begint me steeds meer tegen te staan, dus vanaf volgende maand wil ik eigenlijk echt wel de ā€˜natuurlijkereā€™ kant opgaan!

2 likes

Laat maar, las ff iets anders.

Zelfs yoni of sanature is al beter en gewoon in de supermarkt te vinden!

Niet hier in Belgiƫ (of toch niet de winkels waar ik kom) :frowning:

1 like

Hmm ik weet niet hoe lang je de cup al hebt, maar ervaring hier in krijgen is toch wel het sleutelwoord denk ik. Ik vind het trouwens fijn om dit op een rustig moment te doen (dus het liefst savonds voor het douchen ofzo). Dan de cup een beetje naar beneden halen met dat steeltje, induwen om het vacuĆ¼m er uit te krijgen en dan blijven induwen waardoor ik 'm stevig vast heb en er uit halenā€¦ Als je bang bent voor geknoei kan je misschien dit half zittend op de wc doen zodat alles daar in valt? En misschien helpt het je om de cup 2 of 3x te legen per dag, zodat die niet zo vol zit waardoor je er meer controle over hebt?

Geen idee of dit berichtje je helpt haha, hoop het!

Ik had idd ook de eerste keer dat ik te hard trok en het ā€œer overheenā€ ging. Denk dat je er gewoon ff handigheid en gevoel in moet krijgen hoe hard/zacht je t moet doen. En goed het vacuum verbreken. Zelf doe ik t altijd boven de WC. Mocht het misgaan, komt het iig daar nog in.

In de Albert Heijn vind je Yoni, in Supergoods ook en normaal gezien ook in de verpakkingsvrije winkels! 'k Weet niet van welke provincie je bent?

@Chipss en @Ananas
Ja, ik hou nu gewoon de cup altijd in zodat ik het thuis op mijn gemak eruit kan halen zonder kliederen haha.

Eens met wat hierboven al is gezegd - oefening baart kunst en neem de tijd om uit te vinden hoe het werkt. Ik had ook een aantal menstruaties nodig om uit te vinden hoe het allemaal precies werkt met zoā€™n cup maar nu wil ik nooit meer zonder :sparkling_heart: ik wissel hem ook altijd op de wc trouwens, heb het idee dat de hoek waarin je hem inbrengt dan veel beter is dan staand en hurken vind ik zoā€™n gedoe :ā€™)

1 like

Bedankt voor de tip! Ik ben van Limburg! Ga er eens naar kijken als ik nog eens bij AH ben, moet er een half uur voor rijden, dus ik kom er alleen wanneer ik er toevallig in de buurt ben

Ik wil ook eens een cup proberen. Zag net een advertentie op Facebook voor de Organicup, 2 voor de prijs van 1. Heb net wat artikelen gelezen over welke cup mogelijk zou passen en daar kwam deze cup ook wel uit als een mogelijke optie. Ga toch maar eens bestellen denk ik! Tweede cup kan mooi naar mijn vriendin. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb eigenlijk geen idee van wat ā€˜normaalā€™ is, ik menstrueer juist heel licht. (Hartstikke smerig natuurlijk, dus ik doe dat zeker niet, maar in theorie zou ik rustig twee dagen met hetzelfde maandverbandje af kunnenā€¦)

1 like

Oh dat lijkt me echt superkut

Oh vreselijk. De horror. Gelukkig kun je er zelf om lachen :sweat_smile:

Haha zo ging het ook voor mij haha, het is ook echt even wennen in het begin, op een gegeven moment wƩƩt je hoe het moet voelen als 'ie goed zit en opengevouwen is. Succes :slight_smile:

Ik snap echt niet hoe ik godsnaam dat ding dieper krijg. Het is al een hele struggle om er voor te zorgen dat dat ding uitvouwt.

Bedankt voor de tip!