Och als iemand wil laten weten hoe deze is icm seks dan graaag een review.
Hetzelfde geldt voor de Nixit!
Ik heb deze ook! Zonder dat fancy koffertje/tasje helaas haha. Ben er echt heel blij mee, lek sinds ik deze heb nooit meer door en inbrengen gaat ook heel makkelijk. Heb nog geen seks gehad met deze in, lijkt me ondanks dat 'ie zo zacht is toch niet prettig omdat mijn baarmoedermond vrij laag zit als ik ongesteld ben.
Oh fijn dat je zo enthousiast bent! Een vriendin van me die hem draagt, ook. Heb er haast zin in om ongesteld te worden, haha
Oh die vind ik echt heel gaaf. Ben zo
Benieuwd hoe ze je bevallen!
Ik laat het weten
Ik heb inmiddels bijna 5 jaar mijn menstruatiecup. Ok, wel twee keer zwanger tussendoor… maar wanneer vervang je zoiets? En is het leuk om er meerdere te hebben?
Als er niks uit kan, kan er dan ook niks in? Als in… zou het veilig zijn als anticonceptie of is dit een heel rare vraag?
Nee hoor vind het geen rare vraag. Maar nee je kunt het niet als anticonceptie gebruiken, spermacellen kunnen er altijd langs zwemmen.
In de FAQ kun je alles even doorlezen!
Thanks! Ik ga lezen. En fijn je antwoord.
Als die goed past is er geen reden om er meer te hebben. Heb er zelf inmiddels wel meerdere, maar dat komt doordat ik mijn cup een keer vergeten was op vakantie en ook omdat ze na mijn zwangerschap niet meer zo goed zaten.
Vervangen wanneer jij denkt dat het nodig is? Denk dat als je ze goed schoon houdt echt wel lang kan gebruiken.
Menstruatiecup appreciation post <3 Gister de hele dag op een bruiloft gelopen, en het was precies dag 2 van mjn ongesteldheid. Geen gedoe met nieuwe tampons of maandverband meenemen, geen moment zorgen gemaakt om doorlekken, echt top.
Ik vind de menstruatiecup echt een uitkomst tot nu toe (2e cyclus inmiddels) maar ik merk dat ik heel veel moeite heb om hem de laatste dagen uit te laten vouwen. Ben ik de enige met deze problemen? Eerste dagen (3 vd 5) gaat het goed, alleen die laatste 2 dagen lukt het niet goed. Iemand tips? Heb een vrij stevige cup (meluna)
Ik was dit topic aan het lezen, omdat ik toevallig precies hetzelfde probleem heb met de organicup. Aan het begin was het een gedoe met hem goed inbrengen. Halverwege mijn menstruatie lijkt die gemakkelijk hoger te komen en goed uit te klappen. Nu is mijn menstruatie bijna over en ik krijg hem niet hoog genoeg, zodat die uitklapt. Iedere houding en verschillende vouwmethodes geprobeerd, maar ik heb het even opgegeven.
Ben ik toch niet de enige die zit te kloten
Bij mij is het echt het einde vd menstruatie, alsof het dan minder “groot” is en daarom niet uit wil klappen, bmm zit dan al hoger. Heb wat gezocht en heb op sites gezien waar ze cups verkopen dat het kan zijn dat je in 1 cyclus 2 maten nodig hebt, maar dat zal ik ook zeggen als verkoper. Ik zit eraan te denken om hem eventueel een maat kleiner te kopen en dan te kijken of die wel uitklapt de laatste dagen.
Heb mijn cup bij cute Cotton aangeschaft, hebben mij fijn per mail geholpen bij de aanschaf dus ik wil deze vraag ook nog bij hun stellen. Maar, ik denk dat die natuurlijk zeggen een andere (maat) cup proberen. Ik ben verder heel blij met mijn cup, alleen de laatste dag/1,5 dag zit ik te klunzen. Daarom was ik wel benieuwd naar ervaringen, deze kan ik zo snel niet vinden.
Ik ben mega ongesteld inclusief buikpijn en vreetbuien. Maar morgen komt er een nieuwe glitter (!) menstruatie cup binnen en heb gewoon zin om die te gaan proberen.
Ik hoop dat deze een goede match is. Na mijn zwangerschappen en bevallingen zit mijn oude cup niet echt fijn tijdens de zwaardere dagen, heb het idee alsof ik meer bloed verlies dan voor mijn zwangerschappen.
Had ik dus een tijdje geleden een nieuwe cup gekocht, maar die was veeeeels te groot en klapte niet uit en zakte zo naar beneden.
Vind een cup echt fijn, maar deze zoektocht naar een goed passende is irritant.
Ik gebruik al een hele tijd een cup van 19 mm, maar op mijn drie zwaarste dagen moet ik 'm echt na een paar uur legen omdat hij anders helemaal vol zit. Niet fijn, want als ik buiten de deur ben vind ik het echt een gedoe om te verschonen + als hij zo vol zit is verschonen ook onhandig.
Ik wil dus een grotere gaan kopen, maar geen idee hoeveel mm ik dan groter moet gaan? Zou bv 5 mm al een verschil gaan maken? Ik wil ook niet ineens een heel stuk groter gaan als dat niet nodig is, want dan krijg ik m misschien niet goed in.
Eerlijk gezegd maakt het denk ik niet heel veel uit als je wat zwaarder ongesteld bent. Ik heb een cup met inhoud 30ml en moet m de eerste 2 dagen ook om de paar uur legen anders lek ik door. Ik draag daarom ook nog steeds maandverband erbij
Ik zou naar ook naar het aantal ml aan inhoud kijken en vergelijken met wat je nu hebt. De lengte van de cup is wel handig om te bepalen of de cup niet uit je gaat steken (als je dus een lage baarmoedermond hebt).
Weet iemand waar je misschien leuke handige zakjes/doosjes kan kopen om je cup mee te nemen of op te bergen?
Ik had ook ooit zo’n zakje erbij gekregen maar kwijt geraakt. Heb op etsy al gezocht maar kan niet echt iets vinden.
Dank voor de tip over het stofje, is zeker belangrijk!