Ik was aan het zoeken op de menstruatiedisc en kwam op je bericht van vorig jaar uit. Gebruik je de disc nog? Nog steeds fijn in gebruik?
Ik ben precies met Lowlands ongesteld
en gebruik geen hormonale anticonceptie. Twijfel of ik eenmalig bij de huisarts een progestageen moet halen om het een paar dagen uit te stellen (nog nooit gedaan trouwens, maar blijkbaar kan dat voor ongeveer een week), maar ik kan erg slecht tegen hormonen en ben bang áls ik daarvoor kies dat ik dan helemaal emo ben en dat is het natuurlijk ook niet waard.
Ik heb een menstruatiecup, maar ik heb na twee bevallingen een nieuwe moeten zoeken die wat meer kan opvangen, maar deze klapt niet lekker uit, dus ik ben er eigenlijk niet 100% tevreden over (heb net als jij ook al meerdere modellen geprobeerd). Ik vind tampons ‘oke’, maar op een festival zou het super zijn als je er de hele dag geen omkijken naar hebt, dus daarom lijkt die disc me nu wel interessant. Moet dan wel goed oefenen bij mijn volgende ongesteldheid zodat ik het tegen die tijd hopelijk onder de knie heb. Het klinkt wel alsof die disc in feite handiger is dan de cup met gewoon zo erin schuiven en proberen een soort van horizontaal te krijgen.