Ik lekte normaal echt nooit door met m’n cup, maar nu opeens wel. Ik heb de organicup, meer mensen die hier last van hebben? Hoe vouwen jullie deze?
Ik gebruik sinds denk half jaartje ook organicup en had eerste 2x ook last van lekkage terwijl hij niet vol was. Ik gebruik de c vouw maar nadat ik contact had gezocht kreeg ik nog de tip om na inbrengen nog even aan het steeltje ‘naar beneden’ te trekken. Daarmee zorg je dat hij echt goed vacuüm is. Sinds ik dat doe geen lekkages meer!
Oeeeh dat nog even naar beneden trekken ga ik proberen, thanks!
Ik heb ook de organicup en blijf een beetje doorlekken. Ik ga deze tip ook eens proberen.
Hebben jullie ook het probleem dat aan het einde van je menstruatie die niet meer lekker zit? Ik voel het steeltje heel erg. Maar ik dacht dat je baarmoedermond dan juist hoger zat. Ik denk eraan een andere te kopen voor de lichte dagen.
Ik heb het steeltje een stukje afgeknipt! Net voldoende over dat je er nog aan kan trekken maar daardoor voel ik hem niet meer. Als je dit ook wil doen dan beste eerst klein stukje doen, je kan altijd meer knippen maar niet minder
Overigens voelde ik hem ook op de zware dagen, daarom deze tip geprobeerd en sindsdien merk ik er niks meer van.
Ik durf het niet zo goed, omdat ik op de zware dagen echt flink mijn best moet doen hem te pakken te krijgen🙈
Vooral in de ochtend? Dan helpt het sowieso een uurtje te wachten nadat je wakker bent. Door de zwaartekracht zakt hij dan. En misschien doe je het al maar je kan door een beetje te duwen (alsof je moet poepen) hem ook wat naar beneden duwen.
Oh, das een goeie tip! Dat laatste doe ik idd al en dan lukt het wel. Maar helpt de zwaartekracht mee!
Tip! Bij Picnic zijn de Yoni menstruatie cup’s nu 2e halve prijs (maat 1 en 2). Heb er zelf geen ervaring mee maar kan in prijs schelen
Heeft iemand ervaring met de cup van Lucovitaal? Ik wil het voor het eerst gaan proberen.
Gebruik altijd tampons, maar heb altijd ruzie dat ze overdwars erin willen.
Ik voel me zo dom hé, ik gebruik mijn Organicup dus nooit omdat ik dacht dat hij niet hoog genoeg kwam dus paniek om door te lekken, hoeft die cup dus helemaal niet zo diep Ik zat dus steeds te proberen om hem echt om mijn baarmoedermond te stoppen, kom ik net afbeeldingen tegen dat dat dus niet de bedoeling is…
Mijn organicup verschuift tijdens het dragen omhoog waardoor ik er moeilijk bij kan en ik het vacuum er niet meer goed af krijg. Het is daardoor veel gedoe om hem uit te krijgen. Kan ik iets doen om dit te voorkomen of is het misschien bij een ander merk minder?
Kun je wel bij het steeltje of lukt dat ook niet? Als je niet bij het steeltje kunt, is het misschien beter om een wat langere cup proberen. Lijkt me niet fijn er niet bij te kunnen. Ik heb er zelf soms ook last van maar kan meestal net bij het steeltje. Dan trek ik hem zachtjes naar beneden tot ik het vacuüm wel kan verbreken. Weet eigenlijk niet of dat wel “mag”.
Ja steeltje kan ik wel bij dus krijg hem er ook wel uit maar daaraan trekken met het vacuüm erop voelt heel oncomfortabel.
Ik vind zelf die van de kruidvat eigen merk fijner! De kleine is wel echt heel klein, maar hij is wat zachter en soepeler waardoor hij niet zo verschuift maar blijft zitten. Sowieso draagt hij ook prettiger, vind ik
Bedankt voor de tip! Dan ga ik die denk ik maar eens proberen want behalve het eruit halen bevalt een cup me wel goed.
Bij mij verschuift mijn cup ook omdat ik een hoge baarmoedermond heb. Ik krijg mijn cup eruit door te persen en dan met mijn wijsvinger de cup plat te drukken tegen mijn vagina wand. Zo verbreekt het vacuum en kan ik de cup omlaag “duwen/trekken” met 1 vinger (de cup kan dan dus wel lekken dus ik doe dit zittend boven de wc). Ik heb een tijd geleden een andere cup gekocht die wat langer is, dat scheelt ook wel want dan zit ie vanzelf dichter bij de ingang.
Ik doe het ook op die manier, maar het geeft dan zoveel troep bij mij . Het lukt me alleen niet op een andere manier, krijg hem er niet uit door aan het steeltje te trekken.
Bij mij loopt de cup dan ook wel eens leeg ja! Maar ik vind het zelf niet vies en het scheelt dat ik het maar 2 keer per dag hoef te doen en ik het dus thuis kan doen. Nog altijd liever dan tampon of maandverband!
Probeer je het direct ‘s ochtends na het wakker worden? Het helpt als je het niet direct doet maar bijv als je al een uurtje wakker bent en rond loopt. Dan zakt hij door de zwaartekracht naar beneden. Beetje persen en meeste mensen kunnen het vacuüm dan wel verbreken.