Thanks voor de tip maar heb het helaas ook als ik hem 's ochtends in heb gedaan en 's avonds uit wil doen.
Ah balen zeg! Heb je ook contact met hun opgenomen? Toen ik wat lekkage issues had, had ik daar ook even contact voor opgenomen en toen gaven ze nog wat tips. Wie weet weten ze nog iets dat kan helpen!
Heel gek dit. Draag al 4 jaar lang de organicup zonder problemen en nu wil die opeens niet meer vacuüm? En voelt het ook niet heel prettig intern ofzo. Weet nou niet of dat ding versleten is of dat mijn lichaam aan het versleten is hahah.
Ik gebruik al een aantal jaar de organicup en ik heb het steeltje er altijd aan gelaten omdat dat wel veilig voelde. Maar nu heb ik de laatste tijd het idee dat ik het steeltje soms uit voel steken, best wel onprettig en soms zelfs pijnlijk.
Hebben anderen dit ook gehad? Dat je cup na een tijd anders in je lijkt te zitten?
Ik denk dat ik er na deze week toch maar aan ga geloven om het steeltje af te knippen, of in ieder geval deels.
Ik heb nu bijna 4 jaar de organicup maar hij wilt niet meer goed uitflappen?
Twijfel om nu voor een Betty te gaanā¦
Vond de organi altijd wel erg hard namelijk.
Mensen hier ervaring meeā¦
Oh ik wilde net hetzelfde komen vragen! Heeft iemand ervaring met de Beppy cup? Vooral het lusje lijkt me makkelijk, ik zit nu altijd te klooien omdat ik het steeltje niet te pakken krijg.
@Whitecactus ik heb de Organicup (al heel wat jaren) en de Beppy (sinds november of zo)!
Vind het lusje juist minder handig, omdat het korter is dan zoān steeltje. Verder heel happy mee i.c.m. seks. Partner vindt hem ook prettiger dan de Organicup (juist ook vanwege dat lusje natuurlijk). Maar voor āprivĆ©gebruikā vind ik Organicup chiller (makkelijker eruit te halen en makkelijker schoon te maken).
Laat maar weten als jullie meer vragen hebben.
Oh kun je je vinger niet in het lusje haken om hem zo eruit te trekken? Daar hoopte ik op namelijk. Ik krijg een steeltje nooit vast gepakt omdat de cup hiervoor te diep zit.
Jawel, maar als je je vinger buigt is die daardoor korter en dat maakt het dan weer lastiger om er goed doorheen te haken, haha. Dus Ʃcht makkelijk is het niet. Ik gebruik geloof ik alsnog twee vingers.
Denk dat voor jou dan een cup met een langer steeltje of een meer langwerpige vorm beter zou werken (als die bestaan?).
Ah oke! Ik vind het een hele zoektocht om een fijne cup te vinden, je merkt het natuurlijk ook pas nadat je hem gebruikt hebt. Heb er nu 2 getest en vind het ook zonde om telkens nieuwe te moeten kopen.
De Organicup is ook wat groter toch? Heb nu een cup van 20ml en Organicup heeft er een van 30ml geloof ik. Ik moet op zware dagen mn cup alsnog om de 3-4uur legen, dus misschien dat de Organicup ook wel een optie is dan als die jou goed bevalt.
Ik heb zelf de kleine Organicup, 25 ml volgens deze site, maar er is idd ook een grotere! Op die site kan je ook sorteren op totale lengte, misschien kan je er daar eentje vinden die een fijne inhoud + lengte heeft? Die Merula bijv. lijkt wel een chill lusje te hebben ook!
Edit: ze hebben ook een quiz, vet leuk The Menstrual Cup Quiz { Find Your Best Fit! } by Put A Cup In It
Nee, dat probeer ik idd ook. Maar ik krijg het steeltje gewoon niet te pakken met 2 vingers . Dus nu duw ik de cup met mān vinger tegen de zijkant en dan trek ik hem zeg maar naar beneden. Nadeel is dat ie dan dus al half leeg loopt, vandaar dat ik een andere wil proberen.
Thanks @Briseis, ik ga het overzichtje eens doornemen!
Ik was aan het zoeken op de menstruatiedisc en kwam op je bericht van vorig jaar uit. Gebruik je de disc nog? Nog steeds fijn in gebruik?
Ik ben precies met Lowlands ongesteld en gebruik geen hormonale anticonceptie. Twijfel of ik eenmalig bij de huisarts een progestageen moet halen om het een paar dagen uit te stellen (nog nooit gedaan trouwens, maar blijkbaar kan dat voor ongeveer een week), maar ik kan erg slecht tegen hormonen en ben bang Ɣls ik daarvoor kies dat ik dan helemaal emo ben en dat is het natuurlijk ook niet waard.
Ik heb een menstruatiecup, maar ik heb na twee bevallingen een nieuwe moeten zoeken die wat meer kan opvangen, maar deze klapt niet lekker uit, dus ik ben er eigenlijk niet 100% tevreden over (heb net als jij ook al meerdere modellen geprobeerd). Ik vind tampons āokeā, maar op een festival zou het super zijn als je er de hele dag geen omkijken naar hebt, dus daarom lijkt die disc me nu wel interessant. Moet dan wel goed oefenen bij mijn volgende ongesteldheid zodat ik het tegen die tijd hopelijk onder de knie heb. Het klinkt wel alsof die disc in feite handiger is dan de cup met gewoon zo erin schuiven en proberen een soort van horizontaal te krijgen.
Ik ben elke menstruatie toch weer aan het proberen met de organicup (maat A) maar ik word er echt horendol van. Ik krijg ām niet fatsoenlijk ingebracht (en ja ik heb echt al een hoop folding manieren geprobeerd haha) maar vooral vind ik het vervelend dat het me met geen mogelijkheid lukt om te voelen aan de ronding of ie wel goed is uitgeklapt, ik kan er dan echt een vingerstukje meer bijhebben zonder echt mega veel pijn te hebben. Kan dan wel denken van āja hij zal wel goed zittenā maar ja dan is het dadelijk niet zo en heb ik er alsnog niks aan :ā)
Het kan zijn dat de organicup gewoon niet geschikt is voor je bouw. Een paar posts hierboven is een test gelinkt en die is vrij accuraat!
Ik voel zelf niet aan de bovenste rand maar ik voel aan de cup zelf (stukje naar onder dus) of hij uitgeklapt is, of nog ergens dubbel zit en dat werkt goed bij mij.
Ik ga die test eens bekijken! Bedankt voor de tip!
ja ik voel ook niet helemaal bovenaan dat zou helemaal niet gaan haha maar ook gewoon aan de cup zelf lukt niet, als ik mān vinger ook maar een mini beetje wil inbrengen om te voelen doet 't al zo veel pijn.
Ik heb mijn MeLuna inmiddels een jaar of 5 en ik begin een beetje oneffenheden in het oppervlak te zien (soort ārimpeltjesā) dus ik denk dat het wel eens tijd is voor een nieuwe. Ik ga gewoon weer voor dezelfde, maar er zijn nu veel meer kleurtjes om uit te kiezen. Ik had een zwarte met het idee dat je daar geen verkleuringen op ziet, maar iets anders lijkt me nu eigenlijk wel leuk. Wit lijkt me sowieso snel gelig worden, maar hebben jullie andere aan- of afraders, kleuren die snel lelijk worden of juist lang mooi blijven?
Ik heb geen MeLuna meer, dus weet niet hoe het bij die zal zijn, maar heb paarse/donkerroze cups en heb daarbij geen last van dat ze verkleuren!
Ah dat is goed om te horen! MeLuna heeft ook een paarse die ik wel mooi vind
Ik heb de lichtblauwige met glitters van Meluna en die is wel flink verkleurd (zes jaar in gebruik gehad, nu momenteel niet ongesteld). Volgende keer ga ik ook voor iets roze/paarsigs denk ik, daar zul je 't vast minder op zien!