Ah ja die vond ik ook heel leuk maar was ik inderdaad al bang voor! Denk dat ik maar gewoon voor de paarse ga dan (:
Ja, hij zag er al vrij gauw niet zo leuk blauw meer uit maakt niet uit want hij werkt nog prima, maar daar had ik van tevoren niet bij nagedacht haha. Heb gekeken bij de kleurtjes en ik zou nu paars of oranje kiezen!
Ik heb een paarse en die is na 2 jaar al verkleurd
Dit topic komt al geroepen!
Ik heb voor mijn zwangerschap jaren met veel plezier een menstruatiecup gebruikt (een Yuuki) maar nu na mijn bevalling wilde ik graag een nieuwe kopen maar tot nu toe nog geen succes. Toen kocht ik een Organicup bij Etos maar die drukte ik er zo uit, bij het naar de WC gaan. Te klein dus, denk ik? Toen kocht ik twee kek gekleurde bij Lumma Cups, een cup en een Disc. De cup deed me pijn bij het vacuum en vond ik veel te hard, lekte door, hetzelfde bij de Disc.
Nu ik dus 3 miskopen heb gedaan weet ik het even niet meer. Iemand hier tips waar ik in het vervolg op kan letten?
Ik mis de menstruatiecup echt maar durf het niet aan met mijn koperspiraal tampons zijn kut
Heb/had hetzelfde probleem. Gebruik nu een van saalt. Ben niet 100 tevreden. Lek 's nachts door, maar overdag niet. Gebruik er nu dus menstruatie ondergoed bij. Is pas mijn tweede menstruatie na deze zwangerschap, en de cup past beter dan na mijn vorige zwangerschap. Heb nog hoop dat het nog beter wordt wanneer mijn bekkenbodem nog beter hersteld is.
Ik ga hem even opzoeken! Vind het zo zonde om telkens eentje weg te moeten gooien als het totaal niet werkt maar ik denk dat dat wel gewoon de manier is�
Ik heb ook sinds twee jaar een koperspiraal en heb altijd een menstruatiecup gebruikt. Volgens mij (en volgens wat ik hoor van gynaecologen/artsen/cup-merken), kun je de cup zeker gebruiken, alleen moet je zorgen dat je het vacuum goed verbreekt voordat je hem eruit haalt. Daarnaast check ik met enige regelmaat of ik de draadjes van de spiraal nog voel.
@backto505 Ik durfde het met mn vorige (kyleena) spiraal ook niet, maar ik vloeide ook heel weinig. Heb nu bijna 2 jaar een koperspiraal en vloei dus veel meer dus wilde weer mijn cup gebruiken. Met het plaatsen heb ik het ook nog eens nagevraagd aan de gynaecoloog en zij gaf aan dat het wel samen kon. De eerste 2/3 maanden liever niet zodat de spiraal zich ākon zettenā en daarna wel, maar wel heel goed het vacuum verbreken. (En ok, met eruit halen kijken dat je niet een touwtje van je spiraal vast pakt en eruit trekt maar dat lijkt me lastig om voor elkaar te krijgen).
Zou er toch mee uitkijken. Las dit artikel laatst in de volkskrant en er schijnt wel een verband te zijn tussen uitstoten van de spiraal icm een cup.
Ik ben nog steeds vet blij met de Nixit, die maakt geen vacuüm. Gebruik ām nu bijna 3 jaar, en met een sporadisch waterstofperoxide+water badje ziet ie eruit als nieuw. Heb zelf geen spiraal. Gebruikte hiervoor jaren menstruatiecups maar vond het verwijderen lastiger dan met de nixit.
Ja ik heb het ook een tijdje wel gedaan en heb het toen nagevraagd bij mān huisarts en die raadde het wel echt af (1 keer deed mān cup zoveel pijn met uitdoen dat ik echt dacht dat ik mān spiraal had verschoven). Ze zei toen dat bij een mirena verschuiving niet zo erg is omdat er dan nog gewoon hormonen afgegeven worden, maar dat het bij een koperspiraal wel heel belangrijk is dat hij op zān plek zit. Dus nu durf ik het niet meer zo goed geloof wel dat de kans klein is maar vind het toch geen fijn idee
Ik heb dit ook weleens, volgens mij zit de cup dan te dicht tegen de baarmoedermond aan. Hele rare steken en ik voelde het ook richting anus/darmen steken (sorry voor de tmi). Na opnieuw inbrengen is het weg.
Ik heb eindelijk een disc besteld. Hier was ik al langer benieuwd naar maar kon me niet over de hoge kosten van de nixit heen zetten. Inmiddels heeft bamboozy ook al een tijdje een disc en heb ik deze besteld. Ik had wat trial and error verwacht, maar het ging meteen perfect allemaal! Tot nu 0,0 lekkage gehad, en het verwijderen is ZO fijn omdat er geen vacuum is.
Wat is eigenlijk het grootste nadeel van een disc ten opzichte van een cup? Mijn cups zitten eigenlijk niet echt goed door lage baarmoedermond. Ben dus wel benieuwd naar zoān disc.
Als nadeel lees ik vooral dat het verwijderen van een disc rommeliger kan zijn dan een cup. Hier heb ik zelf geen last van gehad. Verder vooral veel voordelen. Een disc heeft geen vacuum nodig voor zijn werking, dus makkelijk inbrengen (geen gedoe met vouwen en draaien om m uit te laten klappen). Verwijderen is daardoor ook makkelijk, je trekt/schuift de disc er gewoon uit. Mijn baarmoedermond is nu ook veel minder gevoelig omdat mijn cup vaak vacuum zat op mijn baarmoedermond, auw. Wat merk jij zelf als je een cup gebruikt?
Klinkt goed! Ik heb vooral het gevoel dat het allemaal te lang is, ook al heb ik al kortere geprobeerd . En op gegeven moment vond ik dat ik er al te veel had geprobeerd om wƩƩr een nieuwe te kopen. Maar zoān disc klinkt wel als het proberen waard. Ohja en de beppy vond ik ook vervelend met schoonmaken, eigenlijk helemaal niet handig.
Sinds ik het stokje van mijn cup heb afgeknipt ben ik echt een blij mens. Ik voel de hele cup niet meer zitten. Ook niet tijdens fietsen.
Zoān disc is minder lang, zit ook heel anders van binnen. Inderdaad misschien eens het proberen waard.
Heeft iemand de menstruatieonderbroeken van Grace is Green geprobeerd? Ze zijn een stuk goedkoper dan Snuggs etc.