Het Herfsttopic

Crumbeltjes in de oven en heb de caramelsaus net klaar. Ruikt zo heerlijk nu !

27 likes

Crumbeltjes klinkt heel schattig

3 likes

Ohhhh wat hou ik van dit topic :orange_heart::orange_heart::orange_heart:!

33 likes

Dit is ZO fijn! Ik heb een grote klus waarbij ik vooral niet heel veel hoef na te denken, en dit is zo heerlijk op de achtergrond. Cappuccino (en thee) erbij, heerlijk!

1 like

Ik heb deze gisteren gemaakt en het is inderdaad zó lekker. Aanrader!

Wat leuk :star_struck:! Lekker he!

1 like


Need it :orange_heart: :brown_heart:

12 likes

Mijn dochter van 2 vond het eerst maar gek als ik met een dekentje op de bank zat. “Mama moe?” Ze wilde dan niet gezellig bij me zitten of zo, maar ging liever spelen.

Inmiddels is de knop om. Ze moet per dag een uurtje een oogpleister op (op haar goede oog), en de oogarts heeft gezegd dat het goed is om dan even tv te kijken zodat haar ‘slechte’ oog aan het werk wordt gezet. Ze kijkt dan graag Bing, een tekenfilm.
En nu zegt ze als we Bing hebben aangezet “Mama? Deken?” En dan kruipen we samen onder de gele XXL deken. Echt ultiem genieten samen. :orange_heart:

59 likes

ik ben met zwangerschapsverlof dus ik doe hele dagen niks anders dan korte rondjes lopen buiten, op de bank hangen met dekentjes en youtube mixen luisteren.

de mix van de dag:

ben echttttt blij dat ik niet met verlof ben in de zomer! wat moet je dan doen de hele dag; zwetend rondhangen thuis? en in bed liggen zweten, mij niet gezien.

10 likes

Ik was met verlof, hoogzwanger, met 38 graden en toen hadden we nog geen airco. Heb toen dagenlang als een aangespoelde orca op de bank gelegen. :see_no_evil:
Zwanger zijn in de zomer was verder wel praktisch met positiekleding, scheelt een jas en dikke kleding. Heb vooral veel wijde jurken en tops gedragen.

Een paar weken na de bevalling was het wel herfst, en dat vond ik heerlijk. Lekker binnen in je eigen babybubbel zitten terwijl het buiten regent.

5 likes


Ik had deze gekregen voor m’n verjaardag en speciaal bewaard voor de herfst, zo lekker :heart:

27 likes

Waar liggen de speculaaskruiden of pumpkin spice kruiden in de winkels? Bij welke schappen…ik heb echt de hele appie hier gezocht maar kon niets vinden.

Gewoon in het kruidenschap! In ieder geval de speculaaskruiden. En wist je dat… die potjes op alfabetische volgorde staat? :nerd_face:

13 likes

Weet iemand een herfstachtig voorgerechtje? Ik dacht zelf aan pompoensoep of salade met appel/peer en noten maar misschien hebben jullie nog originele ideetjes.

Ik heb deze nu aan en lees een harry potter boek. Perfecte combi, dankjewel voor het delen :ok_hand:t3::blush:

3 likes

Ik heb net zelf warme chocomelk gemaakt en het was echt het lekkerste wat ik in tijden heb gedronken:

  • 1 cup oatly havermelk (of een andere melk, het liefst volvet)
  • 2 eetlepels double cream of single cream
  • 13 gram cacao poeder
  • een paar druppels vanille extract
  • een snufje zout
  • een snufje instant espresspoeder (optioneel, heb ik wel gedaan)

Alles opwarmen in een steelpannetje tot het bijna kookt, en nog even zeven voordat je het in je mok giet. Hmmmm

10 likes

:heart:De bedenker van Winter Glow thee verklaar ik bij deze de liefde​:heart:

10 likes

Morgenochtend ga ik een appeltaart bakken :heart_eyes:! En geïnspireerd door dit topic ga ik speculaaskruimels over de deegbodem strooien voordat ik de appels erin doe!

2 likes

Pompoen uit de oven met honing en geitenkaas

2 likes

Ik ga dit weekend apple crumble maken, zo’n zin in!

3 likes