Het Herfsttopic

aaaahhh goed idee!

1 like

Ik weet niet hoe groot je het wil maken, maar dit zijn misschien een paar ideeën,

  • Een scheut wilof met daarin een paar toefjes blauwe kaas crĂšme met brunoise van peer (kleine dobbelsteentjes) en gekarameliseerde pecannoten.
  • Geroosterde flespompoen met sriracha roomkaas en geroosterde pompoenpitten (ook lekker als bijgerecht bij het hoofdgerecht)
  • Risotto met rode biet en een krokantje van Parmezaan
  • Mini vegetarische wellington (ik maak dan altijd een vulling van gemengde paddenstoelen, blauwe kaas en spinazie)
  • Tartaar van peen met pastinaakcrĂšme, hier zou een Parmezaan krokantje ook goed bij passen

Geef even een gil als je hier iets van wil maken, dan type ik een recept voor je uit!

10 likes

Lekker wezen wandelen vandaag :heart:

27 likes

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een herfstige risotto, deze is echt heerlijk! En mega makkelijk doordat hij in de oven gaat. Zelf nog wel knoflook aan toegevoegd, want wat is risotto zonder knoflook?

7 likes

ja ja JA beste (en makkelijkste) risotto ever

Wij hebben ook een wandeling gemaakt vanmiddag! Het was heerlijk. Wel een eindje rijden maar dan heb je wel ultieme rust en prachtig zingende vogeltjes.

16 likes

Oh die gaat op het onthouden lijstje. Klinkt goed!

Ik zit elke herfst weer zo te genieten van de prachtige bomen in mijn straat :smiling_face_with_three_hearts:

afbeelding

64 likes

Vorige week deze taart met m’n vader gemaakt (recept: Franse appeltaart van Rutger Bakt). Heeel lekker en makkelijker dan je denkt.

Gisteren dit plaatje geschoten :slight_smile:

68 likes

Aangezien dit het onofficiële geurkaars topic is (waarom is er geen echt geurkaars topic?):

Ik ben nieuw in Yankee Candle land, nog nooit een geurkaars van dit merk gehad en nu kwam ik online dit setje tegen. Leek mij wel leuk om direct meerdere geuren te proberen. Nu heb ik een aantal vragen:

  • is dit een redelijke prijs voor dit aantal kaarsen (of betaal ik teveel omdat er ook doosje etc omheen zit)
  • hoe brand je deze? Gewoon zoals een normale stompkaars? Of heb je een speciaal houdertje nodig?
  • hoe zijn deze geuren? Iemand toevallig ervaring mee?

Die maat, votives, zijn vaak zon 2,60 per stuk, dus de prijs is prima!

En ze raden vaak een speciale houder aan, maar ik doe ze gewoon in een wat hogere waxinelichthouder :see_no_evil: Dan moet je die wel even in de vriezer zetten om t restje er na het opbranden uit te krijgen

1 like

Even wat lekkere paddenstoelen plaatjes voor de liefhebbers​:maple_leaf::orange_heart: Heerlijke boswandeling gehad!



25 likes

Hee wat een gezellig topic dit! Ik las nooit mee want ik heb geen heel bijzondere emoties bij de herfst behalve dat ik niet van regen houd, maar dit ziet er allemaal zooo knus uit :heart_eyes:

9 likes

Boterkoek :smiley: Niet per se herfstig maar ik vind bakken wel zo’n regenachtige zondagmiddag activiteit. M’n vriend kent boterkoek niet dus ben benieuwd wat hij ervan vindt.

38 likes

ohhh zo lekker

1 like

Nog even m’n appeltaart aan jullie showen :smiling_face_with_three_hearts:

26 likes

Gaat prima hier! En zit te borduren

35 likes


Vandaag gefietst door Drenthe en mijn eerste rood met witte stippen paddestoel gespot!
Fietsen was ook heerlijk, die geur van het bos was echt heerlijk.

27 likes

Gisteravond een egel in de tuin gespot, instant herfst vibes :orange_heart:

15 likes

Ombre bomen :relaxed:

10 likes