Het Herfsttopic

Normaal zijn ze inderdaad zo rond de 2-3 euro per stuk dus dit is wel een goede deal hoor!

Je kan ze niet gewoon los branden want dan lopen ze heel erg uit, dus ik zou ze even in een glaasje of houdertje zetten! Zoiets dus:

Ik vind zelf dat de kleine kaarsjes als ik ze gewoon aansteek niet heel sterk ruiken (maar ik heb wel verminderd reukvermogen dus misschien ervaar jij dat niet zo). Wat ik vaak doe is een kaarsje in tweeën snijden, de lont eruit halen en het halve kaarsje in een theelichtjes brander doen! Dan geeft het een sterkere geur af. Zo dus, alleen zit er hier een hele in en ik doe zelf altijd maar een halve (mijn brander is niet zo groot):

Veel van de geuren uit dat pakket heb ik wel eens gehad of geroken in een winkel, de meeste zijn wel lekker! Ik zal ze even kort omschrijven waar ik kan. Ik houd zelf van warme en licht-zoete geuren en frisse geuren vind ik ook altijd lekker. Ik houd niet van mierzoet en kruidige geuren. Dan heb je een beetje een idee haha.

Christmas Eve: warm en licht zoet, ruikt licht naar kaneel maar niet overheersend
Singing Carols: ruikt naar kerstboom met een hint van iets fruitigs
Holiday Hearth: warm en kruidig, iets te kruidig naar mijn smaak
Snowflake Cookie: zoet, ruikt naar marshmallow en vanille, zoals glazuur ruikt
Christmas Cookie: ook zoet maar iets kruidiger, dus ruikt meer naar gemberkoekjes
Glittering Star: warm, een beetje zoet en fruitig
Vanilla French Toast: vanille en karamel, ontzettend zoet (ik vond hem misselijkmakend haha maar andere mensen vinden dit weer wel heel lekker)
Christmas Morning Punch: zoet en fruitig, ruikt naar cranberry
Surprise Snowfall: fris en toch winters/warm tegelijk
Christmas Magic: warm en winters, ruikt naar kaneel en heel licht kruidig. Lijkt op Christmas Eve maar dan meer kaneel/kruidig terwijl Christmas Eve wat zoeter is.

Evergreen Mist en Unwrap the Magic: nooit geroken dus geen idee

Surprise Snowfall, Christmas Eve en Glittering Star zijn drie van mijn favorieten en die heb ik hier ook heel vaak aanstaan! Die laatste gaat helaas uit de Nederlandse collectie dus daar ga ik binnenkort nog even wat van inslaan haha. Singing Carols vind ik ook ontzettend lekker en staat hier ook regelmatig aan.

Oh ja wat ik trouwens een leuke facebookgroep vind is Yankee Candle fans NL & BE, daar kan je ook altijd vragen stellen of geuren opzoeken. Iedereen is heel lief en behulpzaam en het is heel wholesome haha. Wel gevaarlijk voor je portemonnee :grimacing:

17 likes

Heb je een recept van de bietenrisotto? :blush:
Het klinkt allemaal super lekker!

Dit mag ook wel in het herfsttopic. Best trashy maar toch vind ik dit leuk gedaan met een zingende pompoen. :smiley:

en zelf 2 zingende pompoenen. :stuck_out_tongue:

11 likes

Oh wauw wat een uitgebreide reactie, dankjewel! Zoals je die geuren omschrijft denk ik wel dat ik er veel plezier van ga hebben, zit gelukkig haast niks met vanille tussen hahaha. Op basis van jouw bericht ga ik het gewoon kopen :raised_hands: en dan probeer ik er eerst wel een in een glaasje te branden, als daar niet genoeg geur af komt doe ik het alsnog in een brandertje.

Shiiit hahaah. dit is wel echt behoorlijk next level murica. (En ik vind het geweldig)

4 likes

Eindelijk de chai gevonden! Iemand recept ideeen? Warme melk maar verder?

7 likes

Dankzij jou heb ik ze ook besteld :hugs::grin:

Ik heb laatst ook al op een Geurkaars topic gezocht hier en was ook teleurgesteld haha

Help me onthouden!
Ik heb een kast vol yankee Candles maar ik kan beter foto’s in het licht maken.

1 like

Mijn bestelling kaarsen komt morgen :smiling_face_with_three_hearts:. Helemaal leuk sochtends met mn kaars en een kopje thee als het nog donker is opstarten. (Love dit topic hoe kneuterig)

5 likes

Oeh dat klinkt allemaal heerlijk! :yum:
Zou je het recept van de vegetarische Wellington willen plaatsen?
Dankjewel!

1 like

Ik heb het topic toch maar aangemaakt. Effe wachten tot dat geaccepteerd is.

3 likes

Bietenrisotto is echt super simpel! Eigenlijk vervang je de bouillon door bietensap, dat koop je bijvoorbeeld in de supermarkt van Zonnatura.

Ik begin met het fruiten van een sjalotje en twee teentjes knoflook. Vervolgens voeg ik de risotto toe en bak ik die mee tot glazig. Daarna doe je een scheut bietensap bij de risotto, dit blijf je doorroeren tot het is opgenomen. Natuurlijk moet er ook een flinke scheut witte wijn en een groentebouillon blokje bij. Vervolgens blijf je bietensap toevoegen en doorroeren tot de risotto gaar is. In totaal zal het iets van 500 tot 700 ml bietensap zijn. Daarna proef je de risotto en breng je hem verder op smaak met peper en zout. Als laatste voeg ik zo’n 50 gram geraspte Parmezaan toe en roer ik dit door.
Bij het presenteren op het bord doe ik er nog een handje baby spinazie op en buffelmozzarella of feta.

@anon23538476 Dit is mijn recept voor de Wellington :smile: https://www.keukenrebellen.nl/vegan/vegetarische-wellington-met-spinazie-en-paddenstoelen/

5 likes

Chai chocomelk!! Met slagroom natuurlijk, echt super lekker.

1 like

Kan ook in havermout of yoghurt oid als je dat eet

1 like


Ik koop weleens zo’n pak want heb ooit gelezen dat ze dat in horeca soms gebruiken. Ik vind het in ieder geval meer in de buurt komen, maar zit wel al standaard suiker in

1 like

Ik koop altijd losse chai bij zo’n koffiewinkeltje! En ik schuim er havermelk van Oatly bij op. Beetje suiker eerst door de thee, en later wat suiker en kaneel erover als de melk erdoor zit. Superlekker :orange_heart:

1 like

Het topic is er!

@MeerChanelDanCoco
@Tamara

6 likes

Waar koop je dit?

Ekoplaza in ieder geval en ik koop hem ook wel bij ons plaatselijke Marokkaanse supermarkt

1 like