Het Herfsttopic

Wat leuk :smile: bedankt voor de tip! Dat wordt een tripje naar de Wibra plannen :smile:.

1 like

:sob: 1 nadeel aan de herfst. De hoeveelheid spinnen. :sob:

Toen ik gisteravond naar bed ging zat er een grote huisspin OP MIJN PLAFOND, boven mijn bed. Ik ben zo blij dat mijn man niet bang is voor spinnen en ze gewoon weghaalt. Maar met een huis van bijna 100 jaar komt dit heel vaak voor, de vorige spin was minder dan een week geleden. :sob:

Door het bos gewandeld vandaag :orange_heart::orange_heart::orange_heart:

32 likes

Ik maak nu al de hele week havermout met pompoenpuree (en natuurlijk kaneel, wat honing & vanille extract), het proeft zelfs naar herfst :relaxed:

7 likes

Dit klinkt echt goed

Afgelopen week had ik havermout wortel koekjes gemaakt, beetje carrotcake in koekjes vorm. Dat leek me wel lekker herfstachtig. Maar het was niet zo’n succes. Ze waren heel zacht en te deegachtig en dat terwijl ik dubbele baktijd had toegepast. Was dit recept: https://www.crunchycreamysweet.com/carrot-cookies/
Iemand een ideetje voor een beter recept?

Ik heb van Rutger wel eens eens de sinaasappel havermout koekjes gebakken. Zit geen wortel in, maar smaakt wel een beetje zo kruidig. Ik had zelf iets minder sinaasappel en extra kaneel+speculaaskruiden gebruikt.
Ik kan ze niet vinden op zijn site, maar hier een screenshot van de bakbijbel:

Oh die klinken ook goed! Gaat op het lijstje voor volgende week :smiley:

We waren net klaar met eten, en toen we afruimden zei mijn dochter (2): “Mama, taarsje (=kaarsje) aandoen?”

:smiling_face_with_three_hearts:

Dus nu staat er een votive van Yankee Candle in een mozaïeken glaasje te branden.

11 likes

Heeft iemand hier een goed appel-crumble recept? Ik kan me herinneren dat een tijd terug hier een werd gepost, maar vind het niet zo terug.

Ja, die van Laura’s Bakery is lekker! Die staat geloof ik bovenaan dit topic, in de linkjes (populaire koppelingen) onder de beginpost. Ik maak m ook best vaak, maar met iets minder suiker dan dat zij gebruikt want hij is wel vrij zoet.

2 likes

Deze zien er inderdaad heel mooi uit. Totaal niet echt hema qua slordige afwerking (zoals bij de kerstballen vaak ook het geval is).

1 like

Ik ga morgen pumpkin Bread maken. (Pompoenbrood klinkt zo knullig).

Ik denk dat een soort van bananenbrood achter iets wordt.

1 like

Lekker!! Als ‘ie lukt wil je het recept dan delen?

Ik heb vorig jaar een paar keer het taart recept met pompoen van Zoella gebakken en die is ook echt fantastisch! (Sorry iets heel anders dan jouw brood maar ook met pompoen dus ik dacht er ineens aan haha)

https://zoella.co.uk/2019/11/04/recipe-zoes-autumn-showstopper-cake/

1 like

Zeker! En wow die taart is echt prachtig.

1 like

Top, dank je!

Ohh deze zijn echt te leuk! En inderdaad heel herfstachtig. Hebben!

Ik wil alles. Wat is er in NL verkrijgbaar, afgezien van psl? Weet iemand dat

4 likes

Boswandeling :fallen_leaf:

19 likes

Herfst!

Deze foto is een beetje lelijk uitgesneden omdat de omgeving anders erg herkenbaar is haha maar kon jullie deze kleuren bladeren niet onthouden:

25 likes