Ik reed vanochtend over een pompoen heen, ook herfstig
Ik heb een egeltje in de tuin
Echt peak herfst.
Een tuin met alleen tegels?
Gaan er nog mensen appels plukken dit weekend? Ik ben vorig weekend geweest en heb een beetje een rare week achter de rug, dus ik sla dit weekend over.
Wel wil ik vandaag een appeltaart maken.
Gisteravond lukte het me om de mokken van Hema los te bestellen en volgens Hema is dat pakketje ook de deur uit. Hopelijk worden ze vandaag ook echt bezorgd want die pompoenmokken zijn zo leuk!
Bij ons kan het pas vanaf 16 oktober meh
Waar ben jij geweest?
Ik ben in Ressen / Bemmel geweest vorige week bij Landwinkel de Woerdt.
Normaal ga ik naar Nieuw Slagmaat, zij hebben dit weekend appelplukdagen.
Olmenhorst is al 2 weken open, ze peren waren alleen nog niet plukbaar.
Ik ga morgen!
Ja ik denk dat het misschien dit jaar wat langer doorloopt.
Eerdere jaren had ik op deze datum al lang appels geplukt, maar dit jaar was het qua seizoenen anders dan normaal. Het is in het voorjaar vrij koud geweest en in de zomer was ook minder warm dan normaal. Veel appels en peren hebben nog wat tijd nodig.
Vorige week konden wij ook alleen Elstars plukken, de andere appels zouden vanaf deze of volgende week pas klaar zijn helaas.
Het maakt het misschien wel makkelijker voor mensen die eerder verhinderd waren, en die nu meer mogelijkheden hebben om te gaan.
Thanks!! Direct de pompoen potjes besteld… zijn echt mega leuk!
Ik heb de pompoenpotjes ook besteld, dank voor de tip!
En er staat nu een appeltaart in de oven. Het ruikt zo lekker in de keuken.
Mijn dochter ‘hielp’ en omdat ze net 3 is, heeft ze natuurlijk nog veel begeleiding nodig.
Maar ze vond het superleuk om te helpen met kneden (nadat ik het deeg al had gemaakt), appels te wegen, de rozijntjes bij de appel te doen en om de appels op het deeg te kieperen. Ik had een klein restje deeg over en heb met een blaadjesuitsteker kleine eiken(?)blaadjes uitgestoken en in het midden gelegd. Hopelijk wordt het mooi.
Ohja die witte was er ook nog! Hopelijk volgt die snel!
Er is (of was) vertraging met de halloween spullen. We zouden ze nu pas week 40 binnenkrijgen. Hopelijk volgt de witte pompoen dan nog.
Ohhh die witte is ook groter!
Die wil ik ook nog wel ja.
Mijn dochter: “kunnen we nu appeltaart eten? Ik heb al zoooo lang gewacht!”
Ding is 5 minuten uit de oven
Appeltaart warm is toch het allerlekkerste… hihi… Snap je dochter wel!
Haha ja, warme appeltaart is heerlijk! Maar ik krijg er dan geen mooie punten uit helaas.
Appeltaart lijkt goed gelukt. De blaadjes zijn niet meer heel goed zichtbaar vanwege het rijsmiddel in het deeg maar het zal vast lekker smaken.
Het houten ding met pompoenen is geïnspireerd door de post van @DaintyDream .