Het Herfsttopic

Er is een nieuw seizoen van mijn favoriete herfstserie, The Good Witch. Ben zo blij :heart:

4 likes

Hele leuke dingen gevonden op je bord! Thanks!

Ik houd echt van dit topic. Word zo blij als ik hier doorheen scroll. Herfst is zo fijn :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Dankje! :heart_eyes:

1 like

Het is de laatste dagen wel echt ultiem herfstweer! :fallen_leaf::maple_leaf: Vorig jaar was dat niet zo toch?

2 likes

Nee volgens mij niet! Hadden dacht ik best een lange nazomer.
Ik kan niet wachten om thuis te zijn, heb eindelijk een avondje helemaal niks. Kaarsjes aan en lekker lezen.

1 like

Ik sprak gister iemand en zij zegt dat ze niet weet hoe ze deze periode door moet komen. Ze geeft alleen om zon en warmte, en het duurt nog een tijd voor dat terug is. Ze vindt dit ‘de ergste tijd van het jaar’ en gaat op korte termijn nog op vakantie naar een zonnig oord.
Het is sneu voor haar maar ik snap er zo ontzettend weinig van. :sweat_smile: Mij kan je echt niet blijer krijgen dan dit.
Ik kan heel slecht tegen hitte en voel me zo beperkt in mijn activiteiten als het warm is. Met dit weer leef ik helemaal op. Het enige nadeel is dat ik nu mijn was niet buiten kan drogen, maar daar kom ik wel overheen.

14 likes

Ja ik ben zo blij dat ik dit weer prettig vindt. Want uiteindelijk is het vaker in Nederland ‘slecht’ weer dan goed weer.
Ik liep samen met mijn vriend de supermarkt uit en het regende en ik zei nog ‘ik leef voor dit weer’ en hij moest lachen terwijl een mevrouw mij hoofdschuddend aan keek.
Ik vindt het gewoon zo rustgevend.

Gisteren had de Hema echt wel wat spullen voor Halloween! 3 rijen vol, was echt leuk, ik heb zelf niks gekocht

9 likes

Zo herkenbaar die laatste alinea. Zeker icm de druk van buitenaf dat je leuke dingen móet doen want het is lekker (?) weer.

2 likes

Mijn moeder heeft volgens mij nog gekampt met burn out/depressie en die donkere gedachten/moeheid/etc spelen meer op in de herfst/winter. Daarnaast heeft ze een wat donkerdere huid en dus neemt ze al minder vitamine d op waardoor ze zo’n daglicht lamp heeft aangeschaft om het wat te verbeteren. Ik snap dus wel dat mensen het moeilijker hebben als de dagen korter worden en het weer zo mottig is

3 likes

Het fijne is dat je niet per se iets moet. Als t zomer is en mooi weer dan “moet” je naar buiten. Als t regent mag je lekker op de bank kruipen met een dekentje en een kop thee. Ik kan heel slecht tegen kou. Als ik in de winter (vind t vandaag qua temp ook winter :joy:) buiten actief ben geweest krijg ik t eenmaal binnen vaak ijskoud. En dat gaat echt pas weg na een aantal koppen thee onder een elektrisch dekentje. Verder zorgt kou ook voor extra pijn, dus slaap heel charmant met een sok aan. Maar 30 graden hoeft van mij ook echt niet. Verder kan ik van die donkere dagen echt een dip krijgen. Dan heb ik liever ijskoud met een zonnetje. Ook beter voor mn foto’s :joy:

2 likes

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik moet gewoon fietsen naar mijn werk/studie dus lekker op de bank zitten als het regent is er niet altijd bij 🥲

2 likes

Heb t meer over je vrije tijd. Ik moet helaas ook gewoon door de pleurisregen naar mn werk.

2 likes

Ik herken wel wat jullie zeggen, in mijn omgeving zitten vooral zonaanbidders die bij elk straaltje zon buiten eten. Zelfs in februari. :sweat_smile: “Want het is mooi weer”.

Nu kan ik van een februarizonnetje wel genieten maar buiten eten vind ik echt verschrikkelijk. Geluiden van anderen, insecten, ik vind het gedoe. Laat mij maar gewoon binnen eten. :rofl:
En inderdaad ook dingen doen als het 30 graden is. Ik ga dan niet voor mijn lol fietsen hoor, of op een terras zitten. Ik verbrand heel snel (ik ben of wit of knalrood, bruin word ik niet en hoef ik ook niet te zijn wat mij betreft) en vind het niet fijn in de zon. En als ik dan zeg dat ik er niet uit ben geweest dan krijg ik vaak het commentaar ‘wat zonde’. :woman_shrugging: Dat bepaal ik zelf wel maar mijn omgeving denkt er anders over.

Ik ben volgens mij geen kluizenaar maar strand, bos en stad zoek ik 1000x liever op als het niet heet is.

4 likes

Ik kwam er laatst weer achter dat ik de natuur haat (10 muggenbulten plus een paar andere na een uurtje bos). Maar een van mn hobbies (vogels fotograferen) is toch echt in de natuur. En daarvoor is de winter juist weer top want geen blaadjes. Denk dat ik gewoon een echte hollander ben waarbij t nooit goed is. Ik vind gewoon dat t overdag altijd zonnig moet zijn en de regen dan maar savonds en snachts, klinkt zo heerlijk op mn schuine dak. Ik vind in de zon zitten 9 van de 10 keer ook niks. Helemaal insmeren, word toch niet bruin, ben vervolgens plakkerig. T is gewoon nooit goed :joy:
Dat van je omgeving heb ik ook. En zit daardoor ook een beetje in mezelf en dat is zo irritant. Gewoon omdat dat jarenlang ingeprent is.

Ben hier van de week ook gewoon niet naar buiten gegaan omdat t de dag ervoor de hele dag geregend had. En dan wordt t allemaal zo modderig en dat vind ik zo naar lopen. Denk dat ik maar in dit vakantiehuisje ga wonen en alle foto’s lekker vanuit binnen maak, ze komen wel op t terras :heart:

2 likes

Omg yessss

1 like

Mijn kat heeft een pompoen van de Action kapotgegooid en ze hebben ze hier niet meer :sob:

Haha ik ben een onwijze zonneaanbidder, ik zit in het voorjaar ook lekker buiten als de zon schijnt en ik kan ook tegen heel heet weer. De barbecues, terrasjes met cocktails vind ik altijd helemaal leuk, maar breng ook graag mijn tijd door op de tuinbank met een boek.

Maar de herfst vind ik gewoon ook heel leuk en aan het eind van de zomer kijk ik er ook echt naar uit, omdat ik het gewoon heel gezellig vind en zie het als downtime. Lekker thuis rommelen en chillen.
Fietsen in de regen blijft gewoon k*t in elk seizoen.

2 likes

Het was gisteren zulk prachtig weer :heart_eyes: Al had het nog wel wat kouder gemogen haha. Ik was al met sjaal en al de deur uitgegaan, maar dat was veel te warm. Wel mooi hoe bij ons in het park langzaam de herfstkleuren al tevoorschijn komen. Ook staan er een paar Japanse esdoorns in de buurt, zo mooi hoe die altijd van kleur veranderen.

12 likes

Half Baked Harvest is begonnen met herfstrecepten! In haar Instagram stories en uiteraard op haar blog. Vind haar recepten vrijwel altijd geslaagd. :grimacing:

4 likes