Het Herfsttopic

Ik maak altijd een pompoencake die altijd goed in de smaak valt, het recept staat op mijn blog, maar kan het wel even kopiëren hierheen?

Of cinnamon buns van croissantdeeg en kan ook met pumpkin spice ipv kaneel.

2 likes

Ja heel gek, ik zit wel op de Europese site en ingelogd met het account waar ik eerder wat mee heb besteld, ik ga van de week denk ff in de winkel kijken in Amsterdam wat ze hebben, kan ik meteen naar TK Maxx haha.

2 likes

Ik zou hem graag willen!

1 like

Bij deze! Ik maak hem ook vaak zonder de ‘frosting’ dan is het ook al echt lekker. Of ik maak de non vegan versie met naturel roomkaas, suiker en kaneel.

Benodigdheden voor de cake:

• 250 gram plantaardige boter (Blue Band of Wajang)
  • 1/2 cup kristalsuiker
  • 1/2 cup bruine basterdsuiker
  • 1 vanillestokje, uitgeschraapt
  • 400 gram blokjes pompoen
  • 1/2 eetlepel Pumpkin Spice of koekkruiden
  • 1 theelepel baking soda
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 2 cups volkorenmeel

Benodigdheden frosting:

• 200 gram ongeroosterde en ongezouten cashewnoten, nachtje geweld in water.
  • 50 gram poedersuiker
  • 1 vanillestokje, uitgeschraapt
  • 120 ml amandelmelk
  • Sap van halve citroen

Instructies:

• Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius
  • Doe de pompoenblokjes 30 minuten in de oven
  • Klem een bakpapiertje over de bodem van een springvorm (ongeveer 25 cm) en knip de randjes er vanaf.
  • Doe de witte en basterdsuiker in een grote schaal.
  • Smelt de boter in een klein steelpannetje en blijf goed roeren, zodat het niet aanbrand, zodra het helemaal gesmolten is schenk je het bij de suiker en roer het goed door, zodat de suiker in de warme boter smelt.
  • Als de pompoen klaar is, haal je het uit de oven en blend het dan met een staafmixer of blender tot puree. Doe de puree samen met het schraapsel uit het vanillestokje bij de boter en roer het goed door.
  • Doe de Pumpkin Spice of koekkruiden, bakpoeder, baking soda, een snufje zout en de meel erbij en meng het heel goed met een garde.
  • Voeg eventueel wat noten toe, ik vind het altijd heel lekker met gehakte walnoten.
  • Giet het in de springvorm en bak het 40 minuten op 175 graden Celcius.

Maak tijdens het bakken alvast de frosting. De cake is trouwens ook heel lekker zonder frosting, maar het geeft het net even wat extra’s.

• Doe alle ingrediënten in een keukenmachine of blender en blend het tot een glad mengsel.
  • Wacht tot de cake is afgekoeld voordat je de frosting erop smeert.

13 likes

Ik had een x een heerlijke pumpkin cake gemaakt met crumble op de bovenkant :drooling_face::drooling_face:

Mogelijk bladerdeeg hapjes met pompoen en geitenkaas.

3 likes

Oeh dat klinkt ook goed! Als het niet zo warm was nog had ik de oven aangezet :drooling_face:

1 like

niet echt high tea, maar wel lunch en mijn favo pompoenrecept

je kan het makkelijk in blokjes/kleine stukjes serveren denk ik

5 likes

Haha twee vliegen in 1 klap dan!
Ik wil ook nog naar een TK Maxx.

Wat is jouw blog? Zag dat je hierboven een recept deelde. Ga die ook eens maken komende herfst, lijkt me heerlijk!

1 like

daintydream.com haha soms wil ik wel eens mijn forumnaam veranderen om herkenbaarheid, maar ja, zoveel doe ik niet meer met mijn blog. Ik gebruik hem zelf vooral als digitaal kookschrift.

3 likes

Oh haha leuk, thanks!

3 likes

Ik zweer bij deze:

5 likes

Ja deze inderdaad, heeeel lekker!

1 like

Oh, dit was zo lekker! Vorig jaar 3 potjes gemaakt, en nu is het op. In sept maak ik het weer!

De appelboter dan! De cake ook gemaakt en iedereen vond 'm lekker, maar ik was niet helemaal om. dus wil kijken of er meer recepten met appelboter zijn.

3 likes

Ben lekker bezig met mijn herfst pinterest bord en ik kan nu echt niet wachten!! Ben dit warme benauwde weer zo zat

2 likes

Ik ben er ook zo klaar mee! Was net aan ‘t koken, 4 pannen op ‘t vuur. Had ‘t BLOEDHEET en zoveel zin in de Herfst.

Kwam vandaag wel dit tegen - instant Herfst-gevoel:

5 likes

Oh van de week ben ik in Nijmegen stad, dan ook maar eens langs de TK Maxx met al die leuke dingen die ik hier zie!
Ik ben ook echt weer toe aan de herfst hoor. Een paar dagen warm is leuk, maar op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee.

het weer vandaag (in het westen van het land dan) past wel echt goed bij de herfst :heart_eyes:

6 likes

Zooo echt hè? Genieten net die wolkbreuk! En ‘t is ook zo knus donker :orange_heart:

5 likes

Ik geniet zó intens van deze dag he, ik zit hier heerlijk met mijn nieuwe witchy mok van TK Maxx koffie te drinken achter de computer. Van mij mag de zomer weer snel voorbij zijn :face_with_hand_over_mouth:

7 likes

Uh hier is het echt super broeierig en benauwd :sob: