Het Herfsttopic

Volgend weekend is het tijd om hier in de buurt te gaan appelplukken. Is dat een leuke activiteit als je dat nog nooit hebt gedaan?

Ik baal dat het kroondomein volgende week weer dicht gaat voor drie maanden. Had zin om daar lekker veel te lopen in de herfst. Denk dat het dan vooral veel kootwijk gaat worden.

2 likes

Ja vind ik wel. Ik doe het al een paar jaar en elke keer is het feest. Ik vind het nu nog net zo leuk als de eerste keer jaren terug, en heb het op verschillende plekken gedaan.

Afhankelijk van de locatie worden er ook andere activiteiten georganiseerd en zijn er bijvoorbeeld ook pompoenen, vers appelsap, etc. Of zelfs kraampjes met verse wafels.

Ik zou wel een eigen tas meenemen en wat contant geld, niet bij elke locatie kan je pinnen.
En dan thuis lekker appelcrumble, taart of iets anders lekkers maken met de oogst. :orange_heart:

6 likes

Vandaag voor het eerst weer lekker een trui-jurk aan, zin om weer mijn herfstkleding uit de kast te halen. Ik ben alleen stijlvol in de herfst en winter dus dit is mijn moment om te shinen :see_no_evil:

9 likes

Haha ja dat heb ik ook :joy: kleding boeit me normaal ook niet maar nu heb ik zoveel leuke dingen en zie ik ook veel leuke kleurtjes in de winkels

2 likes

Hoe/waar vindt jij leuke locaties voor dit soort activiteiten? Lijkt me ook leuk om te doen maar woon in de randstad en zou niet weten waar hier uberhaupt een appelboom staat :smiling_face_with_tear:

4 likes

Googelen op appelpluk dagen oid

1 like

Bij de Olmenhorst in Lisserbroek zijn ook weer plukdagen begonnen! Je moet je alleen registreren via de site geloof ik

5 likes

Ik kom ze hier geregeld tegen op Facebook en op Google zoek ik nog wel eens in de regio.
Gelukkig is mijn schoonzusje ook herfst/halloween fan, dus die speelt ook heel wat door.

Eerste PSL vandaag gehaald! En aangezien ik een :sparkles:material girl :sparkles: ben, ook de pumkin mok

9 likes

Maar vergeet niet om het ook over herfstwandelingen en appeltaart te hebben

5 likes

Het is echt heel leuk! Ook voor volwassenen. Ik doe het ieder jaar.

2 likes

Ik hou van diverse landerijen, landwinkels en boerderijen de FB-pagina in de gaten en dan posten ze meestal eind augustus wel wat de planning is voor het najaar. In de omgeving van Utrecht / Bunnik (vrij dicht bij mijn woonplaats) zijn er diverse leuke locaties. Nieuw Slagmaat, de Achterdijk, en in Haarzuilens zit er ook eentje.

Vorig jaar was ik in Ressen / Bemmel bij Landwinkel de Woerdt, wat voor mij niet heel dichtbij was, maar wel enorm de moeite waard.
Tijdens corona heeft het een beetje op zijn gat gelegen en hebben diverse boerderijen niet meegedaan helaas (waaronder de Achterdijk, mijn favoriet). Maar als je google’t op ‘appelplukdagen’ + jaartal en eventueel je provincie of regio, vind je misschien wel iets dichtbij.

1 like

Ik ben de afgelopen 3 jaar bij Nieuwe Slagmaat geweest en dat vond ik echt heel leuk. Ik ging met veel teveel appels weg. Ik had echt 3 tassen vol met appels, peren en pompoenen. Het enige jammere eraan vind ik dat je heel gauw al teveel hebt, haha. Ik in ieder geval, want ik woon alleen en dan ga ik niet zo hard door m’n appels en peren heen. En they have fresh corn, a big lump with knots, it has the juice

7 likes

Ik heb mijn twee eerste nieuwe truien binnen en ik voel me langzaamaan weer mezelf worden.

@Moment ik voel me ook veel stijlvoller in de herfst en winter!

2 likes

It has the juice

7 likes

Ben er helemaal klaar voor.

12 likes

Geluncht met warme havermout :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Kunnen we hier anders een lijstje maken met wanneer welke dagen zijn? Voor appels plukken etc

Ik lees hier altijd veel over appels plukken, maar vergeet ook zeker niet tamme kastanjes rapen en daarna lekker in de oven bakken!! Dat is meestal vamaf mid september

9 likes

Allemaal van de xenos! Ik heb ook echt zin om m’n thee uit te zoeken. En eigenlijk ook om een nieuwe theedoos te kopen, maar dat is nogal onnodig.

16 likes

ooo bij kastansjes denk ik altijd aan prikkers er in doen en dan van die spinnenwebben maken zoals vroeger op school.

5 likes