Het Herfsttopic

Ook een leuke herfst activiteit

3 likes

Ik zoek nog steeds een leuke boswachter. :joy:

@Soy.peor Hopen dat er niet te veel dekentjes in de buurt liggen om de klap op te vangen.

2 likes

Boswachter zoekt vrouw

Zou wel een goed televisieprogramma zijn

4 likes

Bij de Hema is de herfst begonnen

13 likes

Ahh takkie als spookje is wel heel cute :heart_eyes:

4 likes

Dat ding is wel behoorlijk zwaar. Het is meer een mok om naar te kijken dan eruit te drinken (dus ik heb hem laten staan). Het is tenminste niet zo knal oranje als die Starbucks mok

Edit: o je had het over het boekje. Dikke oeps :sweat_smile:

3 likes

De eerste appels zijn geplukt! :apple:

34 likes

Als Tim de boswachter meedoet schrijf ik mij meteen in :smiling_face_with_three_hearts:

Ik negeer het mooie weer buiten maar gewoon want anders kan ik nooit m’n herfstdeco neerzetten :joy: Wil alleen nog een iets herfstiger plantje erbij hebben maar heb nog niks kunnen vinden (een oranje mini bolchrysant zou ideaal zijn maar volgens mij bestaan die niet zo klein)

13 likes

Een lampionplant is herfstig vind ik of droog/nepbloemen in herfstige kleuren

3 likes

Vandaag heb ik appels geplukt met mijn gezin. :smiling_face_with_three_hearts: Was zo leuk!

We waren in Landwinkel De Woerdt in Ressen. Hele fijne plek vind ik dat. Naast de geplukte appels heb ik goudreinetten (voor appeltaart) gekocht, handperen, stoofperen en vers geperst appelsap. Dat verse appelsap is zó lekker. Veel lekkerder dan houdbaar sap.

36 likes

Kom maar op met de herfst. Ben stiekem wel klaar met het warme weer waarbij je niet weet wat je aan moet trekken.

Heb bij Tk Maxx van DW Home de Pumpkin Spice kaars gescoord en die ruikt zo ontzettend lekker. Echt een aanrader.

4 likes

Zo leuk!! Ik wilde ook gaan met mijn dochter, maar we hadden per ongeluk een logeerweekend voor haar gepland dit weekend. En volgende week is er nog een plukweekend bij ‘onze’ plek, maar dan zijn we een weekend weg.
Leuke alternatieven dus, maar vind het toch jammer dat we het dit jaar missen.

Dan maar een keer langsrijden voor appels en alsnog appeltaart maken. En appelmoes in de nieuwe slowcooker!

2 likes

Het is regenachtig weer vandaag dus ideaal weer om geen zak te doen en alleen een beetje te borduren

7 likes

Is er misschien tijdens het weekendje weg een plek in de buurt waar het kan?
En langsrijden bij een landwinkel kan inderdaad altijd. De goudreinetten die ik voor de appeltaart heb gekocht, komen ook uit de landwinkel. Bezoekers konden dit jaar alleen Elstar plukken.
Bij andere adressen heb ik weleens verschillende rassen geplukt, dat vond ik wel heel gaaf. Maar het wisselt per jaar en per plek. Dit jaar was niet zo’n goed appeljaar begrijp ik.

We zijn nog in een treintje mee geweest tussen de bomen door, dat was ook leuk en leerzaam. De man die ons met een tractor en appelkisten trok, vertelde veel over leeftijd van bomen, de opbrengst, en dat ze speciaal torenvalken houden om de appelbomen te beschermen.
Muizen in de appelboomgaard willen graag knagen aan de kleine wortels van de bomen, en dat belemmert de groei en opbrengst. Met torenvalken in de buurt is dat probleem minder.

8 likes

De torenvalk vloog gisteren over ons heen tijdens het plukken! Ja de mensen zijn altijd enthousiast om te vertellen. Hier was ook een tafeltje met alle appelsoorten die ze hebben en kon je verschillen proeven. Zo leuk! Konden ook maar 2 soorten plukken, de elstar en de delbare.

5 likes

Ja ik ga zo een pumpkin spice maken.

6 likes

Die waar @FrauHelga is geweest heeft nog plukdagen tot half oktober. Nu eerst elstar en daarna soorten die langer goed blijven en die ook meer voor bakken zijn.

3 likes

Van de week ben ik ook wezen plukken (in Rhoon), dus vandaag heel wat gebakken, de appeltaart staat nu nog in de oven en strakjes gaan er appelchips in!

18 likes

Vandaag wezen appelplukken bij Slagmaat, waren nog genoeg appels! :relaxed:

1 like