Ik wou dat weekend van 1 september mn huis herfstig gaan maken want dan zit de r in de maand en kan het gevoelsmatig wel een keer maar met de huidige weersverwachtingen stel ik het nog maar ff (minimaal) een weekend uit hahaha 🥹
Dit kan alleen maar een leuk boek zijn!
Chai van David RIO! De Tiger Spice. Ik kom het hier ieder jaar weer preachen.
Ik vind van nescafe de ginseng erg lekker. Ik alleen niet hier te verkrijgen, athans nog niet in een fysieke winkel gevonden
Die staat ook op mijn lijsje
DIT DIT DIT
Ja en het leuke is er komt een vervolg in september en een kerstboek in oktober!
Deze vond ik zo leuk! Haar nieuwe boek komt ook bijna uit. Die heb ik al gepreordered
Wat leuk, dat boek! Ik hou echt niet van lezen in het Engels, maar zie net dat hij in september in het Nederlands verschijnt! Die gaat op m’n lees-lijstje!
Ik kijk ergens best wel weer uit naar de herfst. Lekker lezen op je vrije dag op de bank, regen wat tegen de ramen tikt met een kopje thee.
Edit: met een lekkere geurkaars erbij aan ook natuurlijk!
Ik heb er inderdaad zo onredelijk veel zin in! Ook alle films die je gaat kijken, de kleuren die de bomen straks hebben en alle snacks.
Ik geniet nog enorm van de zomer maar begin wel uit te kijken naar de herfst. Wat is jullie herfst bucket list?
Ik wil:
-Alle HP boeken opnieuw lezen (is lang geleden en vond dat vroeger geweldig in deze tijd van het jaar).
-Cinnamon rolls bakken.
-Wandelen in bos en pannenkoeken eten.
-Voortuin versieren met pompoenen.
-Pompoen uitholleb (lijkt me een super leuke activiteit voor mijn gezin).
-Spinnenwebben maken met een kastanje, sateprikkers en wol (ook een leuke kinderactiviteit).
-Vestjes en truitjes haken voor de kleintjes.
-Sloffen breien voor mezelf.
-You’ve Got Mail kijken.
-Hopelijk een weekendje Londen boeken.
-Gilmore Girls kijken.
Wat een heerlijke lijst !
Ik bedenk ook altijd tig dingen, maar kom aan de helft niet toe, haha.
Wat ik graag wil:
- appels plukken in een boomgaard en een appeltaart bakken
- de appels uit onze eigen tuin plukken en hier appelmoes van maken
- kleuren in m’n nieuwe kleurboeken
- een dagje naar de Efteling (was vorig jaar zó mooi in de herfst)
- een maisdoolhof doen (eigenlijk nog een nazomer activiteit)
- pompoenen kopen bij een pompoenboerderij en hier de voordeur mee opleuken (heb al zo’n mooie warm oranje bol chrysant staan)
- een pompoen uithollen met mijn zoontje
- een weekendje weg in een knus huisje in Nederland (liefst bij de Veluwe)
- en ik wil ook die kastanje spinnenwebben maken (jeugdsentiment), top idee - thanks!
- tussendoor boswandelingen maken (op paddenstoelen jacht), Gilmore Girls kijken, Alexrainbird playlists luisteren met de houtkachel aan, (herfst) boeken lezen en pumpkin spiced lattes maken
Ik wil ook appelmoes maken van mijn eigen appels, maar ik had er maar eentje
Wat ook een leuke activiteit is (met kinderen) is bij een boerderij met boomgaard appels plukken
Meestal heb je door het hele land wel van die appel en peren boomgaarden en dan reken je af per kilo
Daarna kan je lekker bakken en appelmoes maken
Zelf vind ik wandelen op de veluwe leuk
Inderdaad veel bakken (appeltaart, cinnamon rolls, dadeltaart, zelf pepernoten bakken)
Ergens pompoenen uitzoeken en deze uithollen
Naar een (kinder)boerderij
En ik ga altijd op de nacht van de nacht ergens sterrenkijken
Haha dan wordt het lastig inderdaad.
Wij hebben 2 appelbomen. 1 heeft er ook maar 2/3 denk ik, die zien er ook niet zo goed uit dus laat ik hangen voor de vogels. De andere heeft er wel aardig wat, dus leek me wel een leuk doel om daar appelmoes van te maken. Nog nooit gedaan, dus ben benieuwd!
Wat een leuke lijst dit ook! Efteling had ik niet aan gedacht maar ga ik overwegen, vindt mijn dochter vast leuk.
Ik ben van plan om:
- veel te wandelen (ik woon in een bosrijke omgeving)
- appels te plukken in een boomgaard
- appeltaart te maken van de geplukte appels
- apple butter te maken en appelmoes
- verder veel te bakken met wortel, kaneel, noten, peer etc
- de slowcooker vaak aan te zetten voor allerlei gerechten
- vaak te kleuren en te knutselen met mijn dochter
- nog meer thee te gaan drinken dan anders
- Virgin River te gaan kijken
- het haken van dekens weer op te pakken
Ik heb er zin in.