Het Herfsttopic

Klinkt als een heerlijke dag :orange_heart:!

Wij zijn gister thuis gekomen van vakantie, dus blijven ook bewust een dagje thuis.
Ga zo met mijn zoontje de appels uit de tuin plukken om appelmoes van te maken. En misschien vanmiddag nog kastanjes zoeken in het bos achter ons huis, daar staan heel veel kastanjebomen. Leuk om wat mee te knutselen :spider::spider_web:

2 likes

Ik wilde ook appelboter maken, ik heb geen slowcooker dus kan makkelijk in een pan. Echter heb ik geen staafmixer dus het idee even uit het raam gegooit.
Ik ga wel kijken waar ik in de buurt appels kan plukken en daarna appelboter maken met een geleende staafmixer!

7 likes

Wat een top tip dit! Zo lekker!
Hier wel gemaakt met honing (zag in het originele recept dat dat ook kon) en heb voor de smaak kardemom peulen toegevoegd.

6 likes

Haha zo leuk dat de appelboter ineens zo populair is in dit topic!
Mijne is net klaar, en het ruikt zo lekker nu in de keuken. Heb alleen geen foto want mijne zit momenteel in niet-fancy babysnackbakjes uit de tijd dat mijn dochter haar eerste hapjes at. :rofl:

9 likes

De Appie heeft net verschillende herfstige kruidenmixen bezorgd, dus ik zit nu aan m’n eerst pumkin spiced latte.

4 likes

Oeh ben benieuwd welke andere kruidenmixen je nog hebt naast pumpkin spice?

De buit uit onze tuin :apple:

Appelmoes van gemaakt, echt zo lekker! Met kaneel erbij uiteraard :heart_eyes:

33 likes

Och die eerste foto :heart::heart::heart:

6 likes

Ooooh ik ga dit binnenkort ook eens proberen! Welke soort appels hebben jullie gebruikt? Er staat dat het weinig uitmaakt, maar alsnog haha.

2 likes

Het is me nog iets te vroeg (ja, halverwege september) voor herfstige dingen door die shitty lente. Maar gister voelde het wel als een perfecte herfstdag

47 likes

Ik doe meestal een mix. Ik had nu 2 goudreinetten, 2 Cox Orange en 1 Elstar.

4 likes

Ik leef helemaal op van dit weer :yellow_heart:! Heb weer energie voor 10, zo fijn! De hitte is uit huis, het is niet meer zo vies klam buiten, de lucht voelt veel frisser aan… ben heerlijk thuis allemaal dingen aan het oppakken waar ik afgelopen weken door dat plak weer 0 energie voor had.
Zoveel zin in de komende 3/4 maanden :smiling_face_with_three_hearts:

28 likes

En dan aankomende week weer 23-25 graden :sob:

1 like

Ik had 4 appels van onze appelboom (geen idee wat voor appels dat waren, maar heel wit en hard. Wel zoetig) en een elstar appel. Ik kan me voorstellen dat het met een frissig appeltje ook wel lekker is.

3 likes

Ik vind het wel fijn dat het zonnetje nog gaat schijnen, leuk voor het appels plukken of andere buiten activiteiten. En meestal voelt het in september wel heel anders aan, niet meer zo benauwd. Daar hoop ik op dus, haha.

4 likes

Same :star_struck:

3 likes

en @FrauHelga bedankt! Ik ga ook even op zoek naar een wafelijzer :eyes: Helemaal zin in

3 likes

Het klinkt spannender dan het is hoor! Heb speculaaskruiden en kaneel besteld.

4 likes

Ongevraagde tip; het ronde hartjes wafelijzer van Lidl is heel erg fijn. Ik heb de voorloper van het huidige model en die gebruik ik vaak en met veel plezier. Beste wafelijzer dat ik ooit heb gehad.

2 likes

Beetje makkelijk schoon te maken ook? Dat vind ik bij mijn wafelijzer echt een gedoe. Houdt me tegen om wafels te maken nu, haha.

Net een fijne wandeling gemaakt achter ons huis. En heel veel eikeltjes en kastanjes geraapt met m’n zoontje.

20 likes

Love it

3 likes