Het Herfsttopic

lekker! welk recept gebruik je?

Ik heb een recept op TikTok gezien maar ik heb daar mijn eigen draai aan gegeven.

O.a. 2 uien, bolknoflook bloem, baconreepjes, 2 koppen van broccoli, 1 winterpeen, 6/7 aardappelen, 3 stronkjes selderij, 6 takjes tijm, 3 bouillonblokjes, 2 flesjes room, bijna een pakje cheddarkaas en nog wat extra geraspte belegen kaas en dan water.

Dat is goed voor 3 liter soep, wat ik nu maar aan het uitdelen ben en deels ga invriezen.

En dan chiabatta broodjes snijden, insmeren met olijfolie, natmaken met water, knoflookpoeder er over, snufje zout er over en dan in de oven op 220 graden :pinched_fingers:

Het recept is dus ā€˜ik doe maar wat’, maar mijn man wou drie keer opscheppen dus dan doe ik het vast goed.:stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Ik heb het nog steeds hartstikke warm thuis en op werk.

3 likes

Toen mijn man en ik 5 jaar geleden in september gingen samen wonen, erfden we de melkbus en bankje van zijn opa. Elke herfst leg ik er pompoenen op en ik vind het zo gezellig :smiling_face_with_three_hearts:

En het is echt spot goedkoop! €20 voor al deze pompoenen

30 likes

Wat een leuk idee! We hebben exact zo’n bankje staan dus dit ga ik zeker kopiĆ«ren!

Iemand een idee of ze bij de action leuke herfst deco hebben? Wil een herfsttafel gaan maken met ons kind dus we gaan eerst naar het bos voor dennenappels, eikels en kastanjes. Maar hoop eigenlijk dat ze daar leuke lampjes hebben of van die mini pompoenen.

En carrot cake makem staat ook nog op de planning maar misschien gaat dat naar volgend weekend haha

3 likes

Ik heb eerlijk gezegd al het idee dat ze op veel plekken de herfstdeco al aan het omwisselen zijn voor kerstspullen. Gisteren bij de Primark hadden ze ook al best veel niet meer, maar misschien grijp ik zelf steeds mis

2 likes

Action heeft inderdaad al paar weken geen herfstdeco meer… zo stom! Zag leuke pompoenen halverwege augustus maar vond het toen nog te vroeg. En nu is alles alweer uit de winkel.

Bijna alles is al weg bij Action. Afgelopen maandag nog maar 1 kopstelling Herfst deco en dat was het. Wel nog hele leuke pompoen lampjes

4 likes

Dennenappels eikels en kastanjes zijn prima herfstdeco toch :sweat_smile:
Decoratie niet decolletƩ.

1 like

Via deze site, hebben ze veel leuke dingen! Dekoratief | Mok eikel m/eekhoorn, bruin, keramiek, 14x10x17cm | A245762 - Home Sweet Home Online

3 likes

Een uitprobeersel… Boerencake met een beetje pompoenpuree, bastogne koek stukjes en pumpkin spice kruiden erdoor gemixt. Daarbovenop roomkaas met pompoenpuree, pompoen agave siroop en pumpkin spice kruiden en dan nog een notenmix met appels en rozijnen… Alles uit de losse pols… Ben benieuwd!

54 likes

Wat voor puree gebruik je?

3 likes

Heel simpel deze keer, normaal maak ik zelf, maar de AH heeft perfecte kleine potjes baby voeding. :see_no_evil: 95% pompoen en de rest is water… De hond is er ook dol op…

17 likes

Het is hier heerlijk aan het rommelen van het onweer. Chai latte erbij en een boekje. Ultiem genieten!

2 likes

Dit is serieus geniaal! Ik maakte vroeger vaak een pompoenbrood maar het koken en pureren van de pompoen kost best wat tijd. Met deze lifehack kan ik ā€˜m veel sneller maken

4 likes

Wat slim!!

2 likes

Bij de Action filialen waar ik pas was, hadden ze nog wel wat kopstellingen met herfstdeco. Ik heb zelf leuke eikeltjes-lampjes gekocht en wat houten paddenstoelen om het herfst-hoekje in de speelkamer van m’n zoontje leuk aan te kleden.
Bij de Wibra had ik ook wat leuke dingen en bij H&M Home ook!

Deze bij de Bodyshop gekocht van de week, echt heerlijk :orange_heart:

6 likes

Dankje @Geranium en @Frenky het is inderdaad ideaal, scheelt heel wat werk. Volgens mij zijn ze deze week ook nog in de aanbieding.

De cake was geslaagd, ik had hem mee bij een vergadering en iedereen vond hem erg lekker dus dat wat een goed probeersel!

2 likes

Dit weer vandaag :orange_heart:, zo knus!

Heb net deze bij de Lidl gehaald voor maar €12,99 per stuk. Een heerlijke herfstgeur en ook alvast 1 voor december.

11 likes

De lidl heeft het herfstmagazine weer
Kan niet wachten op de lekkere productenšŸ˜

Ben benieuwd naar een foccacia met pompoenbodem

3 likes