Het Herfsttopic

Oeeh ben benieuwd hoe dit smaakt! Waar ga je het voor/in gebruiken?

Rondje Xenos en Hema heeft dit leuke plankje opgeleverd. Vanavond aansteken tijdens de eerste aflevering van Strictly Come Dancing op de BBC. Dat is ook wel echt een programma dat ik met de herfst associeer.

15 likes

Geen idee nog eigenlijk. Ik heb er een handje van om zoiets eerst te kopen en dan te bedenken wat ik ermee wil maken :sweat_smile: Maar ik denk dat ik dit goed kan gebruiken bij het bakken. Die met pompoen lijkt me ook lekker met zachte geitenkaas op een broodje of plaattaart uit de oven.

2 likes

Ik heb dit zojuist gemaakt, super lekker en super simpel

4 likes

Hey wat leuk, nog een strictly kijker! :raising_hand_woman:t2:

2 likes

Mijn kleine slowcooker staat aan met appelboter, geïnspireerd door @TanteBetje . Het recept voor de slowcooker-variant van appelboter gebruikt wat minder vocht maar de ingrediënten zijn verder hetzelfde. Omdat ik naast citroenen greep heb ik nu limoensap gebruikt, lekker fris. Het deksel van de slowcooker ging er maar net op, haha.
Eigenlijk had ik er vandaag op uit gewild maar mijn dochter is niet lekker en hoest enorm, dus we houden een rustig dagje thuis. Later vandaag gaan we nog wel even kleuren in de herfstige kleurboekjes van Coco Wyo.

6 likes

Klinkt als een heerlijke dag :orange_heart:!

Wij zijn gister thuis gekomen van vakantie, dus blijven ook bewust een dagje thuis.
Ga zo met mijn zoontje de appels uit de tuin plukken om appelmoes van te maken. En misschien vanmiddag nog kastanjes zoeken in het bos achter ons huis, daar staan heel veel kastanjebomen. Leuk om wat mee te knutselen :spider::spider_web:

2 likes

Ik wilde ook appelboter maken, ik heb geen slowcooker dus kan makkelijk in een pan. Echter heb ik geen staafmixer dus het idee even uit het raam gegooit.
Ik ga wel kijken waar ik in de buurt appels kan plukken en daarna appelboter maken met een geleende staafmixer!

7 likes

Wat een top tip dit! Zo lekker!
Hier wel gemaakt met honing (zag in het originele recept dat dat ook kon) en heb voor de smaak kardemom peulen toegevoegd.

6 likes

Haha zo leuk dat de appelboter ineens zo populair is in dit topic!
Mijne is net klaar, en het ruikt zo lekker nu in de keuken. Heb alleen geen foto want mijne zit momenteel in niet-fancy babysnackbakjes uit de tijd dat mijn dochter haar eerste hapjes at. :rofl:

9 likes

Ohh al die appelboter ziet er echt goddelijk uit. Over een week begint m’n zwangerschapsverlof, dan ga ik m sowieso ook maken!

3 likes

De Appie heeft net verschillende herfstige kruidenmixen bezorgd, dus ik zit nu aan m’n eerst pumkin spiced latte.

4 likes

Oeh ben benieuwd welke andere kruidenmixen je nog hebt naast pumpkin spice?

De buit uit onze tuin :apple:

Appelmoes van gemaakt, echt zo lekker! Met kaneel erbij uiteraard :heart_eyes:

33 likes

Och die eerste foto :heart::heart::heart:

6 likes

Ooooh ik ga dit binnenkort ook eens proberen! Welke soort appels hebben jullie gebruikt? Er staat dat het weinig uitmaakt, maar alsnog haha.

2 likes

Het is me nog iets te vroeg (ja, halverwege september) voor herfstige dingen door die shitty lente. Maar gister voelde het wel als een perfecte herfstdag

47 likes

Ik doe meestal een mix. Ik had nu 2 goudreinetten, 2 Cox Orange en 1 Elstar.

4 likes

Ik leef helemaal op van dit weer :yellow_heart:! Heb weer energie voor 10, zo fijn! De hitte is uit huis, het is niet meer zo vies klam buiten, de lucht voelt veel frisser aan… ben heerlijk thuis allemaal dingen aan het oppakken waar ik afgelopen weken door dat plak weer 0 energie voor had.
Zoveel zin in de komende 3/4 maanden :smiling_face_with_three_hearts:

28 likes

En dan aankomende week weer 23-25 graden :sob:

1 like

Ik had 4 appels van onze appelboom (geen idee wat voor appels dat waren, maar heel wit en hard. Wel zoetig) en een elstar appel. Ik kan me voorstellen dat het met een frissig appeltje ook wel lekker is.

3 likes