Het Herfsttopic

Ik vind het wel fijn dat het zonnetje nog gaat schijnen, leuk voor het appels plukken of andere buiten activiteiten. En meestal voelt het in september wel heel anders aan, niet meer zo benauwd. Daar hoop ik op dus, haha.

4 likes

Same :star_struck:

3 likes

en @FrauHelga bedankt! Ik ga ook even op zoek naar een wafelijzer :eyes: Helemaal zin in

3 likes

Het klinkt spannender dan het is hoor! Heb speculaaskruiden en kaneel besteld.

4 likes

Ongevraagde tip; het ronde hartjes wafelijzer van Lidl is heel erg fijn. Ik heb de voorloper van het huidige model en die gebruik ik vaak en met veel plezier. Beste wafelijzer dat ik ooit heb gehad.

2 likes

Beetje makkelijk schoon te maken ook? Dat vind ik bij mijn wafelijzer echt een gedoe. Houdt me tegen om wafels te maken nu, haha.

Net een fijne wandeling gemaakt achter ons huis. En heel veel eikeltjes en kastanjes geraapt met m’n zoontje.

20 likes

Love it

3 likes

Ja dat is de beste eigenschap van het ding. :heart:

Ik gebruik altijd dit recept:

Die bakken snel, knapperig van buiten en zacht van binnen, en ze koeken niet aan. Als je de wafel van het ijzer haalt, blijft er niets plakken. Meestal haal ik er een nat keukenpapiertje doorheen als het wafelijzer is afgekoeld. Ideaal.

5 likes

Ik heb die van Lidl besteld, bedankt voor de goede tip!

5 likes

Laten jullie de herfst decoratie tot en met de kerst staan of gaat het daarvoor al weg?

3 likes

Vier geen kerst dus ik laat het best wel lang liggen haha

Dit is mijn nieuwe place to be… niemand snapt mijn liefde voor de herfst <3
Langzaam weer stilstaan.

9 likes

Nee november weg. Maandje rust in huis.
Kaarsen en associaties die passen in mijn huis blijven wel. Bijvoorbeeld een sneeuwbol met een doodshoofd blijft.

1 like

Haha ik moest een beetje lachen, een doodshoofd past wel in jouw aesthetic ? (Kan hoor)

Ik: Doodshoofdjes?!?? :unamused::face_with_raised_eyebrow:

8 likes

Geen idee of dit al was gedeeld, maar ik kwam deze mok tegen bij HEMA. Heb hem zelf niet gekocht (want genoeg mokken), maar kon hem bijna niet weerstaan :maple_leaf:

12 likes

Oh die is leuk! Al een tijdje niet bij hema geweest. Misschien dat ik vanmiddag ga kijken

2 likes

Wilde appels gaan plukken bij Philips Fruittuin aankomend weekend, maar nu zijn alle kaartjes uitverkocht. Ik baal echt, jammer!
Wil ook geen uur rijden om alleen “even appels te plukken”, maar de andere grote boomgaard die ik ken (de Woerdt) zit dus op een uur afstand.

Hebben jullie nog tips voor andere boomgaarden waar je zelf appels mag plukken?

1 like

Vandaag op pompoenenjacht geweest in Ederveen.

Ze hebben een prachtig aanbod! Veel verschillende soorten ook en goed geprijsd. Ze hebben mooie manden waarin je je pompoenen kunt verzamelen, te zien op de foto.
En die hond was zo lief en chill. :rofl: Grote pompoenen kan je apart laten zetten (heb ik ook gedaan, want die zijn te groot voor de mand). De verkoper liep zelfs mee naar de auto zodat ik niet alles hoefde te tillen, heel fijn.
Terwijl ik aan het rondkijken was, mocht mijn dochter lekker springen op de trampoline.

Er waren meer pompoenen dan hier te zien is maar ik wilde geen andere mensen op de foto zetten.

Ik vind het een hele leuke plek. Enige nadeel: je kunt er niet pinnen! En ik had maar 20€ op zak, dus ik moet nog een keertje terug. Maar dat vind ik geen straf. :smiley:

En omdat we toch in de buurt waren zijn we ook naar het Bijenhuis in Wageningen gegaan, waar ik potjes honing kocht, een stuk Jerseykaas (al in de koelkast) en een biertje voor mijn man.

39 likes

Leuk zeg! Is bij mij om de hoek, ga er ook zeker heen.

3 likes

Huh, ik ben er zaterdag geweest en heb gewoon kunnen pinnen via een QR code! Ik vond het trouwens mega overpriced, 20 euro voor een grotere pompoen. Wij zijn ergens anders heengereden, haha. De hond was inderdaad wel heel lief!

En er zat een leuke vlinder op een pompoen

13 likes