Het Herfsttopic

Ik ben net een weekje terug van zomervakantie, maar nu alweer helemaa in de herfstmodus :heart_eyes:. Ik ga half oktober een weekje naar Landa Twenhaarsveld (met 2 kleine kinderen), iemand nog tips voor herfstige activiteiten daar in de buurt?

2 likes

Als het droog is dan is het speelbos denk ik wel leuk, ligt bij Nijverdal bovenop de “berg”. Vanaf die plek heb je sowieso meerdere mooie wandelroutes.

Het Avonturenpark heeft “Heksendoorn” vanaf oktober, weet alleen niet of je kinderen daar oud genoeg voor zijn?

Bij Hellendoorn heb je een bos naast het Krönnenzommer waar je in de herfst veel tamme kastanjes kunt rapen. Ben er dit jaar zelf nog niet geweest maar ik kan eventueel wel op maps voor je aangeven waar ze voorgaande jaren wel lagen

2 likes

Wat een leuke tips, dankjewel! Kinderen zijn 6 maanden en bijna 4. Als je dat wil aangeven, graag! Dan kunnen we die misschien poffen in onze open haard in het huisje.

1 like

Ik pb je even!

1 like

Ben je Amerikaanse of leuk je je herfst zo op? Wel echt super leuk!

Super leuk! Ik vier ook altijd Halloween met vriendinnen en enge films met Halloween snacks. We doen ook altijd Friendsgiving, maar dan gaan we altijd uit eten. Naar welke Amerikaanse supermarkt ga je?

2 likes

De hele week al zin in, maar nu is het het juiste weer er voor. Broccoli cheddar soep❀

21 likes

lekker! welk recept gebruik je?

Ik heb een recept op TikTok gezien maar ik heb daar mijn eigen draai aan gegeven.

O.a. 2 uien, bolknoflook bloem, baconreepjes, 2 koppen van broccoli, 1 winterpeen, 6/7 aardappelen, 3 stronkjes selderij, 6 takjes tijm, 3 bouillonblokjes, 2 flesjes room, bijna een pakje cheddarkaas en nog wat extra geraspte belegen kaas en dan water.

Dat is goed voor 3 liter soep, wat ik nu maar aan het uitdelen ben en deels ga invriezen.

En dan chiabatta broodjes snijden, insmeren met olijfolie, natmaken met water, knoflookpoeder er over, snufje zout er over en dan in de oven op 220 graden :pinched_fingers:

Het recept is dus ‘ik doe maar wat’, maar mijn man wou drie keer opscheppen dus dan doe ik het vast goed.:stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Ik heb het nog steeds hartstikke warm thuis en op werk.

3 likes

Toen mijn man en ik 5 jaar geleden in september gingen samen wonen, erfden we de melkbus en bankje van zijn opa. Elke herfst leg ik er pompoenen op en ik vind het zo gezellig :smiling_face_with_three_hearts:

En het is echt spot goedkoop! €20 voor al deze pompoenen

30 likes

Wat een leuk idee! We hebben exact zo’n bankje staan dus dit ga ik zeker kopiĂ«ren!

Iemand een idee of ze bij de action leuke herfst deco hebben? Wil een herfsttafel gaan maken met ons kind dus we gaan eerst naar het bos voor dennenappels, eikels en kastanjes. Maar hoop eigenlijk dat ze daar leuke lampjes hebben of van die mini pompoenen.

En carrot cake makem staat ook nog op de planning maar misschien gaat dat naar volgend weekend haha

3 likes

Ik heb eerlijk gezegd al het idee dat ze op veel plekken de herfstdeco al aan het omwisselen zijn voor kerstspullen. Gisteren bij de Primark hadden ze ook al best veel niet meer, maar misschien grijp ik zelf steeds mis

2 likes

Action heeft inderdaad al paar weken geen herfstdeco meer
 zo stom! Zag leuke pompoenen halverwege augustus maar vond het toen nog te vroeg. En nu is alles alweer uit de winkel.

Bijna alles is al weg bij Action. Afgelopen maandag nog maar 1 kopstelling Herfst deco en dat was het. Wel nog hele leuke pompoen lampjes

4 likes

Dennenappels eikels en kastanjes zijn prima herfstdeco toch :sweat_smile:
Decoratie niet decolleté.

1 like

Via deze site, hebben ze veel leuke dingen! Dekoratief | Mok eikel m/eekhoorn, bruin, keramiek, 14x10x17cm | A245762 - Home Sweet Home Online

3 likes

Een uitprobeersel
 Boerencake met een beetje pompoenpuree, bastogne koek stukjes en pumpkin spice kruiden erdoor gemixt. Daarbovenop roomkaas met pompoenpuree, pompoen agave siroop en pumpkin spice kruiden en dan nog een notenmix met appels en rozijnen
 Alles uit de losse pols
 Ben benieuwd!

54 likes

Wat voor puree gebruik je?

3 likes

Heel simpel deze keer, normaal maak ik zelf, maar de AH heeft perfecte kleine potjes baby voeding. :see_no_evil: 95% pompoen en de rest is water
 De hond is er ook dol op

17 likes