Het Herfsttopic

30 likes

Wauw! :heart_eyes: Mag ik vragen welke camera jij gebruikt voor die mooie foto’s?

2 likes

Een iphone 15 pro :joy: geen echte camera ofzo

5 likes

Pittige pompoensoep aan het maken, deze is zo lekker (recept van de AH) :heart_eyes:

8 likes

Net m’n favo seasonal douchegel weer in gebruik genomen:

Vorig jaar groot ingeslagen bij DM, maar volgens internet ook verkrijgbaar bij Etos. Heb ook meteen de fles Snow Fairy maar opgezocht.

19 likes

In de supermarkt zag ik een pompoen special liggen van Landleven. Leek me net wat voor dit topic.

https://www.landleven.nl/editie/special-pompoenen/

3 likes

19 likes

Wat een weertje hè vandaag :heart_eyes:

8 likes

Zoveel mooie paddenstoelen gezien vandaag op onze herfstwandeling achter ons huis :heart:

Op één stuk stonden wel 12 van zulke paddenstoelen bij elkaar, dat had ik echt nog nooit gezien. Slecht op de foto te krijgen, maar hier zie je het een beetje.

48 likes

Wauw! Wij gingen ook naar het bos maar zagen alleen maar hele mini’s of van die grote witte beschimmelde haha

4 likes

Woooow wat een dikzakken echt leuk!

3 likes

Oooo wauw de ‘echte’ paddestoelen! Wat gaaf dat dit gewoon vlakbij je huis is :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik zag vandaag dit schatje! Een rode kool zwammetje.

39 likes

Na een hevige longontsteking te hebben overleefd en mijn ontstekingswaarden nu eindelijk zijn gedaald vond ik het een perfect moment voor de Apple butter van @FrauHelga uit de slowcooker. Het huis ruikt in ieder geval al heerlijk! :apple::green_apple:

22 likes

Ik geniet zo van de herfstige boekenvideo’s van Basically Britt (nee ik ben haar niet :stuck_out_tongue:). Helemaal herfstvibes krijg ik ervan :fallen_leaf::mushroom:

12 likes

Ik heb haar ook laatst ontdenkt! Inderdaad erg cozy!

3 likes

Ik ben dit nu ook aan het maken (maar dan gewoon in een pan), maar na 2 uur is het nog zo dun als appelmoes. Moet ik het gewoon langer koken?

1 like

Vuur iets hoger, bij blijven staan en goed roeren. Als het goed is kookt het dan wat in. Wellicht waren jouw appels wat sappiger?

2 likes

Is dat het recept wat jij in 2020 gepost hebt? Of heb je inmiddels een ander recept (met slowcooker) waarbij mijn zoek skills me in de steek laten en ik die niet kan vinden.

1 like

In de pan gebruik je het recept dat ik in 2020 heb gepost inderdaad. In de slowcooker gaat er iets minder vocht bij, dan gelden deze hoeveelheden:

Slowcooker appelboter

• 5 middelgrote appels, ongeschild, in stukjes
  • ¼ theelepel zout
  • 1 eetlepel citroensap of limoensap
  • 1 theelepel gewone kaneel
  • ½ theelepel Ceylon kaneel (als je deze niet hebt, gewoon iets meer gewone kaneel)
  • ½ theelepel pumpkin spice of speculaaskruiden
  • 2 eetlepels maple syrup
  • 1 eetlepel donkerbruine suiker

8-10 uur op low of 4-5 uur op high. Zodra het zacht is, pureren. Eventueel verder in laten koken met deksel er af als het erg vloeibaar is.
Bron: https://www.lifeasastrawberry.com/slow-cooker-apple-butter/ , mijn versie is iets aangepast.

4 likes