Het Herfsttopic

Gestreept nestzwammetje (met eitjes)

Rode kool zwam

Muizenstaartje

Kleverig koraalzwammetje

Dolhoofzwam

Sponszwam

49 likes

Wat leuk @anon81378386 , paddestoelen waar ik nog nooit van had gehoord. :smile:

1 like

Ik doe een paddenstoelencursus van natuureducatie-centrum en gisteren waren we op excursie hier in de buurt (dus met een goede gids) na een avond theorie. Goede camera mee en genieten.

15 likes

Wat tof. Misschien volgend jaar ook maar eens kijken wat in mijn omgeving te doen is. :blush:

2 likes

Ja, is erg leuk. Ik volg momenteel ook een andere (langere) cursus van natuureducatiecentrum en sluit echt aan bij mijn interesses (aka de natuur), kost niet veel geld maar levert wel kennis op (en wat sociale contacten). De paddenstoelencursus duurt korter en is basiskennis over paddenstoelen maar de dagexcursies maken een hoop goed. Ik heb nu echt zoveel soorten al gezien die ik nog nooit gezien had (alleen van plaatjes)

12 likes

Op IVN staat ook een online e-learning cursus over paddenstoelen, is helemaal gratis. Toevallig van de week ontdekt.

4 likes

Deze is lekker en echt herfstig vind ik
Ze hadden ook speculaas bolletjes ook echt voor de herfst. Die ga ik morgen testen

14 likes

Leuke tip! Heb ‘m op mijn lijstje gezet voor volgende week.

Ik had vanavond deze:

IMG_3861

Ook heel lekker!

De bomen zijn overal zo mooi aan het verkleuren nu, ik geniet er echt de hele dag van :orange_heart:

16 likes

Ik heb deze vandaag meegenomen. Ben heel benieuwd of dit lekker is:

5 likes

Ik heb een goudmijn aan :mushroom: gevonden, er stonden wel tientallen paddenstoelen!

Helemaal gelukkig mee.

76 likes

Wauw wat een mooie paddenstoelen!

Geef vooral een review, ik heb al meerdere keren getwijfeld om ze mee te nemen

2 likes

God-de-lijk

2 likes

Ja he! Elk jaar hoop ik minstens 1 vliegenzwam te vinden en dat lukt me ook niet altijd, dus ik was echt enorm blij!

3 likes

Net even een klein rondje door het bos gedaan, en ik vond deze 2 zwammen wel weer bijzonder.

Parelstuifzwam

Biefstukzwam

En ik was zelf ook blij de vliegenzwam aan te treffen! Die had ik ook al een tijd niet meer gezien.

28 likes

Erg lekker! Zit wel een flinke kaneellaag omheen waar ik even aan moest wennen, maar verder erg lekker. Zakje was zo leeg op de bank met thee, m’n ereader en een dekentje. Koop ze zeker opnieuw. Ik geef 4 :star: uit 5.

4 likes

Ik heb ze net gekocht en eet ze nu. Heerlijk :brown_heart:! Een echte kaneel smaak. Wel mierzoet.
De truffelkruidnootjes van Bolletje blijven m’n favoriet, daar kan ik er meer van op. Ben nu na een handje al misselijk haha. Daarom hier ook 4/5 :star:.

4 likes

Ik heb mijn man op pad gestuurd voor maple syrup. Ik ben zo benieuwd naar dit recept. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wat leuk om te horen! Ik hoop dat je het lekker vindt.

Heeft er iemand hier toevallig een geweldig pompoen recept? Ik heb best wat pompoenen liggen, maar nog zoekende naar een recept.

1 like