Jaloers! Bij ons in het bos / zandstuiving was nikss te zien van paddestoelen of herfst. Alles is veel te droog.
Ik ben na 10 jaar voor de tweede keer pretty little liars aan het kijken en het heeft echt een cosy herfst vibe ![]()
Eerste heksenkring van dit jaar gevonden, ik weet meer locaties waar ze zijn. Die ga ik aankomende tijd eens langs
En meer
Krijg het niet zo lekker op de foto, maar heb vandaag met mijn nichtje “Heksendrankjes” gemaakt.
We hebben gebruikt:
Gedistilleerd water
Kleurstof
Fijne glitter
Bedeltjes
Kleine edelsteentjes
Mica poeder
Bladgoud (nep natuurlijk)
Gedroogde lavendel
Echt een leuke herfst activiteit met kinderen of een groep vriendinnen!
Hebben jullie nog leuke dingen op jullie to do lijstje staan voor deze herfst
?
Vorig jaar heb ik zoveel leuke activiteiten gedaan. Nu op een iets lager pitje ivm een baby van 3 weken oud.
Maar wil nog wel pompoenen gaan kopen en 1 ervan uithollen voor Halloween. En wil een mooie herfstkrans maken met m’n zoontje.
En ondertussen maken we veel mooie herfstwandelingen in het bos en hoop ik binnenkort weer heel veel moois te spotten op “het paddenstoelenpaadje” hier achter ons huis.
Ik ga zometeen pumkin spice siroop maken! Heb ik lekker iets om aan te bieden tijdens t kraambezoek. Vriezer zit ook al vol met zelfgebakken cakes.
Ben nu pompoenpuree aan het maken voor o.a. de siroop. https://www.carolabaktzoethoudertjes.nl/post/zelf-pumpkin-spice-siroop-maken
Oh leuk die herfstkrans maken. Heb em aan mn lijstje toegevoegd!
Herfsttafel maken
Boswandeling
Kabouterpad
Sprookjeshof
Herfstkrans maken
Pepernoten maken
Pompoensoep maken
Herfst knutselen (spinnenweb, paddenstoel)
Wij hebben een pompoen gekregen en die wil ik nog beplakken met een gezichtje. We waren vrijdag naar plaswijckpark daar is alles buiten ook in herfst en halloweenthema versierd.
We gaan nog 2 x een weekend naar het bos, ik wil dan graag een boswandeling doen.
Ik ben nu sinaasappels aan het drogen in de oven en wil ook nog een simmer pot doen met wat lekker ruikende dingen.
Verder ben ik heel veel aan het kleuren met alcohol markers in van die cozy kleurboeken (3 euro bij de intertoys en superdik papier!) en ook veel aan het bakken. M’n appels zijn wel al op, dus ik moet eigenlijk nog een x gaan appels plukken.
Ik zou heel graag nog bij een kampvuur in het donker willen zitten, misschien dat dat volgende week op de camping lukt.
Ooh en ik wil nog heel graag paddestoelen ook zien! Maar die zekerheid is er nooit.
Vandaag met m’n dochter heksenketels geschilderd en raamstickers opgeplakt.
Edit : en er staat de hele dag een herfst playlist aan.
Deze als m’n dochter thuis is
En deze voor mezelf
Zo leuk om te lezen allemaal, gelijk weer wat nieuwe inspiratie op gedaan.
Hier staat ook de hele dag een herfstafspeellijst aan, vaak van alexrainbirdmusic op YouTube, dan ook gelijk een mooie herfstachtergrond erbij.
Het is zo mooi nu in het bos hè?
Vandaag paar paddenstoelen gespot die ik nog nooit eerder had gezien.
Vandaag voor het eerst een pompoen uitgehold en uitgesneden, samen met mijn neefje. Hij staat in de tuin en zie hem steeds in mijn ooghoek ![]()
Ik kwam deze joekels tegen ![]()
Had helaas geen mogelijkheid om betere foto’s te maken maar het bos is praaaaachtig
Hahaha ahw dit is zooo cute ![]()
Haha thanks!