Het Herfsttopic

Ja deze is echt lekker! En @Meka, ik had een literfles bij de AH gekocht.

1 like

Omg liefde voor dit topic! Waarom ontdek ik dit nu pas? Maar goed, vorige week mooie pompoenen gekocht om mee te decoreren! Nu nog bedenken waar ik ze precies wil haha

:exploding_head: wat een goed idee! Nooit aan gedacht hahaha. Alleen geen magnetron om em te ontdooien, dus dat wordt wachten.

Hoe heb je de bodem krokant gekregen? Eerst de bodem bakken?

1 like

Ik heb zelf deeg gemaakt maar dat was de laatste keer :joy: wat een gehannes. En wat een goeie tip paneermeel! :raised_hands:t3:

Oh oh hij zit er al in! Maar denk dat ik hoogstens 1 el heb gebruikt dus hoop dat t goed komt. Het huis ruikt in ieder geval :ok_hand:t3:

Lijkt een beetje verbrand op de foto maar in het echt perfect!

5 likes

Ik heb van het weekend deze pompoentaart gemaakt:

Vind hem echt heeeeerlijk, wel ontzettend machtig dus je kan er niet te veel van eten.
Zeker een aanrader!

4 likes

Wauw goed gelukt! Inderdaad goede vergelijking met de cheesecake. (vond het zo lekker dat ik er een beetje van baalde dat ik er niet meer van kon eten haha)

1 like

Bij de AH stonden ze!

Hoe maken jullie de pompoenpuree?

Thanks!! Ik dacht dat in water koken ze te waterig worden, maar dat is geen probleem dus.

Ik vind dat wel waterig en daardoor minder lekker. Zelf rooster ik de pompoen altijd in de oven, bijv. zoals hier: https://www.brendakookt.nl/2017/10/31/pompoenpuree-met-tijm-en-ui/
Kan ook prima met van die kant-en-klare pompoenstukjes, lijkt me, misschien dat het met schil iets meer bite heeft.

2 likes

Nee ja klopt!! Hahaha voor de taart. :speak_no_evil:

2 likes

Ooh, verkeerd gelezen! Sorry!

1 like

Dit klinkt ook lekker!!

Een flespompoen kopen. Dan met een mes wat insteken. In een bak leggen die geschikt is voor de magnetron, gewoon zonder deksel. Kwartiertje op 900 watt en klaaaar. Echt enorm makkelijk. Vind die zakken kant en klaar altijd enorm waterig en veel minder lekker ook.

Edit; oh en daarna in stukken snijden, pitten eruit halen, schil kan er gewoon omheen blijven. Met de staafmixer erdoorheen en puree is klaar!

Ik maak ‘m altijd met schil, merk daar echt niks van na een staafmixer erdoorheen gehaald te hebben haha. Lees ook overal op internet dat je de schil gewoon kan laten zitten.

Oh ja het zal vast aan mijn bakkunsten liggen dan, maar mijn taart want dan altijd veels te papperig/nat met die blokjes. Al helemaal die uit de vriezer, die moet ik echt flink uitknijpen in een theedoek. Dat is me echt teveel gepruts haha.

Ik koop dit altijd. Merk gewoon dat de smaak sterker is dan wanneer ik het maak. Kost je wat, maar dan heb je ook wat vind ik

3 likes

Ohh ja zo herkenbaar! Gisteravond ging ik ook Netflix kijken met thee, geurskaars aan en zelfgebakken cake. En toen ging het regenen!! Ik was helemaal blij.

7 likes

25 likes

18

Zo cute

8 likes