Het Herfsttopic

Mijne staat as we speak in de oven. Welk recept heb jij gebruikt?

1 like

Uit een kookboek dat ik heb. Ik maak zo een foto. En jij?

Deze!

Heb wel nog kaneel toegevoegd aan de bodem.

3 likes

Is zo’n lamp dan niets voor je?

image

Heb er zelf geen, ik brand de kaarsen. Maar heb er wel veel goede dingen over gelezen (zit in een Yankee Candle FB groep)!

Uit het New York kookboek :jack_o_lantern:

3 likes

Ik knip iedere keer de lont korter voor het branden. Als de kaars gaat walmen, blaas ik m uit en knip m korter. Op deze manier heb ik eigenlijk nooit walm in huis.

1 like

Ik moet voortaan even lezen, dacht gelijk aan de slag te kunnen maar het deeg moet nog in de koelkast :sweat_smile:
Ik voel me nu wel echt een echte bakker, nieuwe recepten en lange bereidingstijd.

1 like

Hahaha zeer herkenbaar!

Heb deze foto opgeslagen en ga dit recept binnenkort ook proberen!

1 like

Super tot!
Als je een duidelijkere foto wilt, laat maar weten.

Hoe gaat jouw taart?

Het belletje van de oven gaat over 4 minuten :eyes:

1 like

Ik heb het probleem met dit recept dat de bodem zo zacht blijft :(zelfs met voorbakken. Maar de inhoud is wel heerlijk! Combineer 'm tegenwoordig met een bodem van een ander recept, dan vind ik de taart perfect.

Oh shit. Wel serveerbaar? Ik heb gezegd dat ik het morgen meeneem naar een brunch :sweat_smile:

Dit lijkt me ook lekker.

Het kon wel! Persoonlijk vond ik het wel te zacht. Maar de kans is er natuurlijk ook dat het bij jou wel goed gaat!

1 like

Gelukt! Deeg had ik beter moeten verdelen. Nu het laatste gedeelte in de oven.

Antwoord op je laatste vraag: ja, korter knippen kan zeker! Ik heb zelf een speciale trimmer van Yankee Candle zelf, en zij raden (vooral bij de grote kaarsen) juist aan om voor elke brandbeurt je kaars te trimmen, dan brandt je kaars beter! Wel goed oppassen dat je met een normale schaar niet te scheef knipt (daarom is die speciale knipper die ik heb handig, want die knipt hem mooi recht af en hij is lang dus je zit niet met je halve hand in die pot)

1 like

@Milkyway

Heb hem ook! Deze dus.

3 likes

Ik heb er echt nooit bij stilgestaan dat je door kaarsen opnieuw moet schilderen? Nou ja ik woon in een huurhuis dus #notmyprobleem.

2 likes

Ja is vannacht!

1 like

Soms zou ik op FF best een foto willen binnenstappen om mee te genieten van het lekkere eten. :stuck_out_tongue:

5 likes