Het Herfsttopic

Lekker vroeg opstaan dan juist! Ik probeer de verzetting(?) naar wintertijd altijd te gebruiken om mijn ritme een beetje te verschuiven en een uurtje vroeger op te staan. Dat uurtje voor mezelf voor werk/studie als het donker is en de rest nog slaapt vind ik echt een ideaal koffie + krant moment. (Of als ik lui ben een youtubemoment.)

2 likes

Taart was gelukt. Onderkant gelukkig niet nat.
Vind het alleen niet extreem lekker, weet niet of ik het nog echt vaker maak.
Vanochtend ook nog een cake gemaakt voor mijn opa.

1 like

Foto!!!

1 like

Ik heb vanmiddag door het bos gewandeld met een vriendin, echt lekker herfstig. Paddenstoelen, gekleurde blaadjes overal. En het hoogtepunt: op een gegeven moment waren van de route afgegaan, liepen we langs een weggetje dat aan weilanden lag en toen kwam er een kudde schapen met schapenhoedster langs! En aan het einde hebben we in een restaurantje daar een pannenkoek gegeten met geitenkaas, bietjes, walnoot en honing. Perfect.

13 likes

Ik ben niet goed in foto’s maken :unamused:

5 likes

Doen jullie vandaag iets voor Halloween? Ik heb vanavond een klein etentje georganiseerd, heavy on the pumpkin qua menu en daarna gaan we naar een kroeg waar ze Halloween vieren. Lekker versierd en Bloody Maries!
Zaterdag gaan we naar een Halloween feestje en dat is in mijn kring echt het feest van het jaar, we zijn al weken bezig. Ik ga als Mexicaanse dooie dit jaar, voor het eerst met zoveel schmink! Echt zin in.

5 likes

Oh pardon, ging per ongeluk als antwoord op @keekie

1 like

Ik heb deze siroop gekocht om pumpkin spice latte te maken en het is echt zo lekker!!

6 likes

Ja lekker met koffie, havermelk en een dot slagroom :heart_eyes:

1 like

Bij de Sligro verkopen ze het in ieder geval

(Weet ik omdat Bonnie (Boncolor) onlangs haar halve vlog hieraan gewijd heeft)

1 like

Ik heb het online besteld bij de Drankgigant!

1 like

Leuk, veel plezier!

Vind ik ook! Maar dat heb ik met meer van die Amerikaanse dingen die nu populair zijn, zoals bijv babyshowers… Maar ik denk dat als je ermee opgroeit en je die verandering niet heel sterk meemaakt het al leuker is.

1 like

Bij sommige posters enzo of dingen in de krant stond er iets van we vieren Halloween, jarenlange traditie blabla en dan denk ik: sinds wanneer???

Ben ook elk jaar als de dood dat er kinderen aan mn deur komen want heb nooit snoep in huis

4 likes

Ik vind het een superleuke feestdag, en het kan me niet echt schelen of het uit Amerika of bijvoorbeeld Timboektoe is overgewaaid.

5 likes

Viert niemand Sint Maarten?

2 likes

DE KOEIEN HEBBEN STAARTEN

Nee en ga de deur ook zeker niet open doen maar heb al wel weken Sint Maarten liedjes in m’n hoofd

Ik vraag me dit elk jaar af. Zelf kom ik uit Noord Holland en daar werd het wel gevierd, maar nu woon ik in Rotterdam en ik weet het nog steeds niet zeker? Want gisteren liepen er ook kinderen maar volgens mij 11-11 ook. Snoep halen als er niemand komt is ook zo zonde… vind die van @FrauHelga wel slim, dan proberen ze het misschien wat eerder bij je deur. Ik ga eens zoeken naar een lantaarn oid (en alleen dingen halen die ik zelf ook lust)

In mijn stad wordt het wel gevierd, dus vorig jaar ook goed ingeslagen (dat was het eerste jaar dat ik in deze stad woonde). Maar ik woon in een hofje en kennelijk durven de kinderen niet te komen, dus ik heb nog steeds lolly’s van vorig jaar haha. Twijfel ook of ik dit jaar wat moet kopen, misschien doe ik maar 1 zak.

1 like

Ja ik ook! Nu woon in in Den haag en daar kennen ze het ook niet.