Het Herfsttopic

Ik zag dus gister bij de bloemenwinkel allemaal pompoenen staan en toen was het hek van de dam. Ik heb mijn herfst decoraties weer uit de schuur gehaald en ben begonnen om mijn huis te versieren. Dit is nu m’n kaptafel in de slaapkamer :sweat_smile:

38 likes

Mooi! :heart_eyes:

1 like

Ik ben ook zo blij met dit weer, ik zit nu binnen met een kop thee (in een kerstmok), geurkaars aan, en hoor de storm op de achtergrond. Echt genieten :heart_eyes:

8 likes

Droomkaptafel :heart:

Ben nu al m’n geurkaarsen aan het uitzoeken, heb er meer dan dat ik dacht haha! Huis ruikt nu wel heerlijk

1 like

Na al dat gepraat hier over de herfst en de Apple crumble heb ik zojuist maar boodschappen gedaan voor de apple crumble van Laura’s Bakery. Hij staat lekker in de oven en dan straks met een kopje rooibosthee op de bank :heart_eyes:. Voor het eerst dat ik zin heb in de herfst want door het thuiswerken kan ik lekker van de wind en regen genieten van binnenuit :joy:.

8 likes

Joe! Hier nog een herfst liefhebber, zo’n zin in :two_hearts:

Oh ik vind het ook zo heeeerlijk dit herstweer. Morgen neem ik een middagje vrij om lekker met een kopje thee een film op de bank te kijken. Misschien bak ik ook wel die crumble, want mn mini appelboom heeft maar liefst 5 appels dit jaar!

6 likes

Ik ben zo dankbaar dat ik weer in m’n fluffy chillpants en met sokken aan een kop thee kan drinken. Echt gemist. Vanavond denk ik weer het dekbed in de lakens stoppen, zin in <3

6 likes

Van waar? :smiley:

Ughhh nu wil ik naar die winkel maar geen zin om een mondkapje te dragen :weary: first world problems

Omg ik ga vrijdag in Almere even kijken. Fingers crossed dat ze daar ook te krijgen zijn.

Ik bloei echt helemaal op van dit weer. De frisse lucht, wind, zelfs de regen. Paraplu mee en niks aan de hand. Heb nu een risotto op het vuur staan. Heerlijk!

7 likes

Onze grote woonkamerlamp is kapot (de knop) dus we behelpen ons met de stalampen en kaarsjes, best sfeervol. Ook eindelijk weer thee! En die geurkaarsen.
Ik had trouwens een mega kaars gratis bij m’n bestelling gekregen. Ik twijfel of ik die hier al gedeeld heb?

10 likes

Iedereen die het heeft over dat ze Thanksgiving wil vieren, lees alllllsjeblieft eerst dit (of een ander goed artikel met het echte verhaal achter Thanksgiving): https://newsmonkey.be/vandaag-thanksgiving-in-de-vs-maar-bijna-niemand-kent-de-gruwelijke-oorsprong-en-de-waarheid-achter-dat-feest/

Thanksgiving moet gewoon afgeschaft worden.

Edit: of dit artikel: https://www.businessinsider.com/history-of-thanksgiving-2017-11

10 likes

Ik zie hier een aantal posts over risotto voorbij komen; wat is jullie favoriete herfstige risotto recept?

Moet nog bijlezen maar wilde alvast laten weten dat deze thee super lekker is. Bij de Jumbo gekocht.

7 likes

TK Max is wel echt met ultieme herfst winkel. Jullie nog bepaalde winkels?

Paddenstoelenrisotto met pancetta uit de oven van AH :star_struck:

1 like

Ik denk dat je mij bedoelt want volgens mij heeft verder heeft niemand het gezegd, maar ik vier geen thanksgiving. Zo is het wel begonnen voor een buitenlandse student (om haar meer thuis te laten voelen) maar dat was 7 jaar geleden. Toen wist ik nog niet dat het problematisch was. Nu hebben we nog steeds een vriendendiner in de herfst maar dat heeft niks met het vieren van thanksgiving te maken. Het is meer omdat kerst/december altijd al vol is met familie. Maar wel goed dat je het aankaart want het is wel belangrijk om te weten, vind ik.

En ook @FrauHelga, ik had inderdaad gezien dat jullie het deze week genoemd hadden, maar wist dat het “feest” wel vaker op het forum werd benoemd als iets wat ze graag zouden willen vieren. Heb daarom jullie expres niet getagd omdat ik vond dat iedereen het moest weten, maar jullie waren inderdaad wel de aanleiding om het te plaatsen. Maar vind het fijn dat jullie nu ook het verschrikkelijke verhaal achter Thanksgiving weten en gun ik jullie natuurlijk een leuke vrienden- en/of familiebijeenkomst/diner om dankbaar voor elkaar en anderen te kunnen zijn.

2 likes

Ik heb van DW Home echt een favoriete herfst kaars, dat merk is voornamleijk bij TKmaxx te koop. het gaat om de pumpkin spice versie. mocht er iemand in de buurt van een TK max wonen en/of daar nog heen gaan, zouden jullie voor mij dan een kijkje willen nemen? :frowning:

4 likes