Spiced Honey?
Die heb ik nog niet gezien! Zal m ff op de lijst zetten, wij kijken met ene groep elke week dus kan m volgende week wel revieuwen haha.
Maar lijstje is heel erg afhankelijk van wat je wil qua horror. Ik kan wel een lijstje geven van niet-enge atmosferische horrors die passen bij het âknusse herfstgevoelâ, die qua vibe dus helemaal Halloween zijn en âengâ als je niet aan horror bent gewend/niet enorm wil schrikken? Ik denk dat dat misschien de meeste mensen zal pleasen?
Oeh, dan ben ik benieuwd welke je hebt!
Yes please!
Halloween films
-Hocus Pocus met Bette Midler en Sarah Jessica Parker, eigenlijk een kinderfilm dus niet eng maar dé perfecte Halloween vibe (ik kijk m elk jaar weer)
-Trick âr treat, super mooi in beeld gebracht, spannend verhaal maar niet eng.
-Halloween 3: season of the which van de serie over Michael myers maar hij zit niet in dit deel, in plaats daarvan gaat het over behekste maskers lol, heel erg hallowqeen vibe en liedjes.
-Sleepy Hollow, over een dorpje in New York 1800 ofzo, heel goeie atmosfeer en een goeie bad Guy.
-Tales of Halloween. Een aantal korte films rond Halloween, best fun
-Beetlejuice, klassieker maar de liedjes maken Halloween voor me. Niet eng.
-night of the demons; super fun Jaren 80
-satanâs little helper, typische 2000 film over tieners en hun kleine broertje, kijkt lekker weg
Deze zijn allemaal prima te kijken, zal ook nog wel een lijstje stoppen met films die wat meer schrikmomenten hebben, maar wel nog de Halloween sfeer. En natuurlijk alle Halloween films van John Carpenter zijn ook perfect, maar die zijn wat enger dan deze films dus heb ze er niet tussen gezet.
Sleepy Hollow
Ik ben door deze film ook in Sleepy Hollow geweest, uurtje boven NYC. Bleek helemaal niks daar te zijn opgenomen haha, maar wel een perfect herfststadje!
Wij kijken The Nightmare before Christmas altijd met Halloween (en met kerst). Blijft een favoriet!
Hahaha ehm als we t wel een beetje Halloween thema houden, zou ik gaan voor films in van die spookhuizen:
- the houses October built (deel 2 is mehh)
- Hell House LLC (mn fave)
- Haunt (2019 versie)
- dubbele unit door House of a 1000 corpses en The devils rejects achter elkaar te kijken, love die films. 3 from hell is het vervolg maar die kan je skippen.
Of films die De sfeer van Halloween hebben maar dan ietsje enger:
- the vvitch
- the innkeepers
- house of the devil
- suspiria
- the village (fuck het einde maar toch)
- the others (niet eng wel Cool)
- last house on the left
Eh ik hou zelf heel erg van slashers lol en found footage maar die hebben weinig met Halloween. En iknkijk ook graag Franse horror maar die zijn wel erg gorey dus daar moet je van houden
Goed geslaagd bij de tkmaxx vandaag

Op wat kleine kerstgeuren na waren al mn kaarsen op dus mocht wel even inslaan van mezelf (:
En ook meteen een pumpkin spice latte gedronken, ben helemaal in de herfstsfeer
Hier nog iemand die nu de Apple crumble kaars heeft .
Kom deze hier ook nog even delen, een vintage herfst playlist https://open.spotify.com/playlist/5MRJImWJrBmMH2cCmxiPCC?si=EX59dbU7RoaOAruCFcOeTg
Ik vind het echt jammer dat Utrecht nog geen TK Maxx heeft. Ze kunnen makkelijk een filiaal openen in het âoudeâ gebouw van de Hudson Bay. Nu kan ik geen leuke herfstgoodies bij ze scoren want ik ga liever niet ver met het openbaar vervoer in deze periode. Dingen van de action etc. vind ik vaak niet mooi.
Hoe zou je de smaak omschrijven?
Ben dit nog nooit tegen gekomen eerlijk gezegd. Maar laat het weten als je het vindt! Lijkt me ook leuk.
Casa?
Deze ziet er echt super lekker uit!!
Ik móet nu ook die Apple crumble kaars trouwens⊠helaas houden mijn huisgenoten niet van geurkaarsen⊠Jammer dan.
Vandaag zijn mijn en kindâs nieuwe herfst/winterlaarzen/boots binnen gekomen <3
Nu nog een lekkere Chai vinden en ik ben readyyyyy.
Ik heb net een plaattaart op met pompoen en champignons, echt superlekker herfstig
Klinkt lekker, had je een specifiek recept gebruikt of maar wat gedaan?
Beetje maar wat gedaan, eerst pompoen 30 min inde oven met olijfolie, honing, tijm, peper en zout. Daarna samen met schijfjes Champignon op zoân verse rol bladerdeeg, en wat Parmezaanse kaas erover. Op het laatst nog een beetje balsamicostroop erover gedaan. Geitenkaas zou lekkerder zijn, maar dat lust mijn vriend niet.
Waar ik vooral zin in heb: kaarsen aan,warme chocolademelk (met slagroom) en pompoen
Ik was van de week een fietstocht aan maken en toen fietste ik een dorp in waar allemaal mensen pompoenen langs de weg hadden staan.Zo leuk! Misschien fiets ik er binnenkort wel weer even langs om er eentje te kopen.Wat zijn jullie favoriete recepten met pompoen? Sowieso pompoensoep maak ik altijd en pompoen uit de oven of een stamppotje.