Het Herfsttopic

Ik heb een appelboompje in de tuin en de appeltjes zijn nu volgens mij wel rijp. Nu wil ik natuurlijk ook die apple crumble maken van het forum :wink: maar kan het recent zo snel niet terugvinden. Wil iemand hem linken? Dankjewel!

11 likes

Deze is het! Met dank aan @pastelzwart voor deze geweldige tip!

3 likes

Ah dankjewel! Ik ben benieuwd! :orange_heart:

Dit hoort ook bij de herfst voor mij, cranberries plukken met mijn pake. Anderhalf uur geweest en we hebben zo’n 5 kilo!

21 likes

Wat leuk, waar ga je ze voor gebruiken?

Ik heb werkelijk waar nog geen idee haha. Het is meer dat het plukken traditie is… Ik denk dat ik van een gedeelte jam ga maken (hoorde iets over een recept met gin erin), en de rest doneer aan mijn broertje, die chef is in een restaurant.

1 like

Oeh! Maak de cranberry pear crumble van Laura Vitale! Je gaat geen spijt krijgen, zo heerlijk… met bolletje ijs!

En heb ook nog een heerlijk cake recept mocht je die willen. Love cranberries :heart_eyes:

Kijk hier hoopte ik al op :smile: ben heel e benieuwd naar dat cake recept!

Zo rauw zijn die dingen niet te eten, dus echt verder dan jam kwam ik er niet mee…

Vind sap ervan ook niet lekker hoor, maar ermee bakken is echt heerlijk haalt het bittere ook wel weg vind ik.

1 like

Ik wil heel graag naar een leuke pompoen boerderij, zijn er hier mensen die weten waar dat zit? :blush:

Dit is een mooie lijst.

1 like

Dankjewel!

1 like

Ik woon in Brabant, maar ben best bereid om er een stukje voor te rijden haha

1 like

Ik ben zaterdag naar Wervershoof geweest, veel leuke foto’s gemaakt!

En dit is mijn kaarsen voorraad voor dit jaar. Het meeste van TKMaxx en de yankee candles van Aroma Plaza.

30 likes

Wat een heerlijke foto’s! :orange_heart:

Thanks! Wij hebben sinds onze dochter er is (3 jaar) de traditie om foto’s te maken tussen de pompoenen, ik zou ze bijna hier willen delen haha.

2 likes

Hier ook de apple crumble kaarsen van de Action gehaald. En het is hier 32 graden maar maakt me niets, want ik zit binnen met de kaarsjes aan. (Ok het rook een beetje muf door de verbouwing en ik krijg zo meteen bezoek… dus daarom had ik ze even aangemaakt :joy:)
Ze ruiken super lekker!

Ik woon ook in Brabant en ben al een paar jaren naar een pompoenboerderij in Mariaheide geweest. Ik weet alleen niet of dat een beetje in de buurt is voor jou.
Ik zal eens kijken voor foto’s

1 like

Ik ben echt een beetje verdrietig, want ik besefte me ineens dat onze vakantie naar Amerika niet doorgaat dit jaar. Wist ik natuurlijk al lang, maar dringt nu pas door. We zouden volgende maand familie bezoeken en Halloween en de verkiezingen meemaken en de vakantie eindigen met Thanksgiving met mijn familie. Ik keek echt uit naar kneuterige huisjes met pompoenen en skeletten in de tuin. Met mijn dochter trick or treaten en al het lekkere eten…

Dan maar even een fijn plaatje:

36 likes

Wat ook leuk is, ik draag weer donkerdere lipstick en nagellak :heart_eyes:

2 likes