Het Herfsttopic

Ik heb helemaal de aanwijzingen op de achterkant gevolgd, de groenten koken momenteel gaar.

De koriander laat ik denk ik weg, misschien dat ik wat Maggi toevoeg als ik smaak mis. Ik laat het weten straks! :smiley:

1 like

Ja same! De koriander heb ik er wel in gedaan. maar het miste wat! weet gewoon niet wat.

Verse gember misschien?

Ik miste pit!
Met een paar druppeltjes Tabasco heb ik het iets pittiger gemaakt. Ik heb ook nog een snufje zout en klein beetje Maggi toegevoegd. Anders is ie erg vlak van smaak.

Maar met deze toevoegingen vind ik hem lekker.

2 likes

Boompje voor ons huis een maand lang gevolgd, hij is nu bijna helemaal rood :maple_leaf::fallen_leaf:

91 likes

Dit weer vraagt om een stoofpotje! Dus staat hier nu vlees te sudderen met ui, bouillon, mosterd, laurier en bruin bier. Vanavond voeg ik er nog winterpeen en pastinaak aan toe en dan eten we het met aardappelpuree :yum:

5 likes

Wat is dit voor boom? Heel mooi!

Ik wil van het weekend graag een boswandeling maken. Hebben jullie aanraders voor een mooi bos? Het liefst een beetje op rijafstand van Rotterdam.

Nou, blijkbaar dus een een liquidambar! Vind het meteen een mooie naam ook haha. Had het ook in de familie groepsapp gegooid en mijn oom (hovenier) zei meteen “een liqwidamber of zoiets”

2 likes

Ik rij altijd langs een boom die echt prachtig okergeel blijft. Het hele jaar door. Zoooo mooi.

4 likes

Mijn ‘herfst tafel ‘

22 likes

Ik lees hierboven dat een aantal van jullie wat pit missen in de pompoen pureersoep van de AH.

Zelf maak ik altijd deze, recept van Allerhande. Zó lekker :heart_eyes:! Misschien een tip…

2 likes

Wat vinden jullie fijne kaarsmerken? Voor van die 10-15 cm hoge kaarsen in het specifiek. Ik heb nu van flying tiger maar kan vast beter (liefst wel een beetje betaalbaar)

De dinerkaarsen van Rustik Lys vind ik echt super! Dat zijn mooie dikke dinerkaarsen met een smalle onderkant, zodat ze goed in kaarsenhouders passen. Dit is ook het merk wat bij Sissy-Boy wordt verkocht onder hun eigen naam. Met een rondje Googlen kom je ze tegen in verschillende prijzen, dus je moet denk ik even zoeken waar je ze het goedkoopste kan krijgen. Ik koop ze bij een groothandel, dus ik weet niet precies voor welke prijs ze in de winkels liggen.

1 like

heiße Schoki, klinkt als een koosnaam voor je hete Duitse lover.

14 likes

ik reed net door de stad in de auto en kwam langs allemaal vertieft geregende middelbare scholieren op de fiets, voelde de burn dubbel en dwars

3 likes

Een chilipeper en een stukje gember door je pompoen soep gooien doet ook wonderen! En een appeltje :smiling_face_with_three_hearts: klinkt gek maar het voegt echt wat lekker fris toe

@Rapsody ik vind de kaarsen van Hema, IKEA en Bolsius altijd wel goed

1 like

Kurkuma kruiden en appeltje inderdaad!
En ook lekker recept: pompoen-kikkererwten-pinda-soep (met kurkuma/pindakaas en kokosmelk)

1 like

Heerlijk om even in de regen in het bos te wandelen! Helemaal alleen en lekker in de plassen stampen🍂

10 likes

Oh heerlijk! Ik ga dit weekend ook lekker wandelen. Drukke week achter de rug dus zin om even eruit te gaan! En dan thuis lekker cocoonen🥰.
Vanavond een avondje alleen: heerlijk theetje en Gillmore girls kijken (a year in the life). Want heb de normale serie helemaal gekeken!
En morgen eens deze pompoen attacken​:crazy_face::star_struck:.

Wel zin in na 3x natgeregend te zijn!

11 likes