Het Herfsttopic

Wat is dit voor boom? Heel mooi!

Ik wil van het weekend graag een boswandeling maken. Hebben jullie aanraders voor een mooi bos? Het liefst een beetje op rijafstand van Rotterdam.

Nou, blijkbaar dus een een liquidambar! Vind het meteen een mooie naam ook haha. Had het ook in de familie groepsapp gegooid en mijn oom (hovenier) zei meteen “een liqwidamber of zoiets”

2 likes

Ik rij altijd langs een boom die echt prachtig okergeel blijft. Het hele jaar door. Zoooo mooi.

4 likes

Mijn ‘herfst tafel ‘

22 likes

Ik lees hierboven dat een aantal van jullie wat pit missen in de pompoen pureersoep van de AH.

Zelf maak ik altijd deze, recept van Allerhande. Zó lekker :heart_eyes:! Misschien een tip…

2 likes

Wat vinden jullie fijne kaarsmerken? Voor van die 10-15 cm hoge kaarsen in het specifiek. Ik heb nu van flying tiger maar kan vast beter (liefst wel een beetje betaalbaar)

De dinerkaarsen van Rustik Lys vind ik echt super! Dat zijn mooie dikke dinerkaarsen met een smalle onderkant, zodat ze goed in kaarsenhouders passen. Dit is ook het merk wat bij Sissy-Boy wordt verkocht onder hun eigen naam. Met een rondje Googlen kom je ze tegen in verschillende prijzen, dus je moet denk ik even zoeken waar je ze het goedkoopste kan krijgen. Ik koop ze bij een groothandel, dus ik weet niet precies voor welke prijs ze in de winkels liggen.

1 like

heiße Schoki, klinkt als een koosnaam voor je hete Duitse lover.

14 likes

ik reed net door de stad in de auto en kwam langs allemaal vertieft geregende middelbare scholieren op de fiets, voelde de burn dubbel en dwars

3 likes

Een chilipeper en een stukje gember door je pompoen soep gooien doet ook wonderen! En een appeltje :smiling_face_with_three_hearts: klinkt gek maar het voegt echt wat lekker fris toe

@Rapsody ik vind de kaarsen van Hema, IKEA en Bolsius altijd wel goed

1 like

Kurkuma kruiden en appeltje inderdaad!
En ook lekker recept: pompoen-kikkererwten-pinda-soep (met kurkuma/pindakaas en kokosmelk)

1 like

Heerlijk om even in de regen in het bos te wandelen! Helemaal alleen en lekker in de plassen stampen🍂

10 likes

Oh heerlijk! Ik ga dit weekend ook lekker wandelen. Drukke week achter de rug dus zin om even eruit te gaan! En dan thuis lekker cocoonen🥰.
Vanavond een avondje alleen: heerlijk theetje en Gillmore girls kijken (a year in the life). Want heb de normale serie helemaal gekeken!
En morgen eens deze pompoen attacken​:crazy_face::star_struck:.

Wel zin in na 3x natgeregend te zijn!

11 likes

Ik vind Gilmore Girls S3E13 echt bijzonder mooi gemaakt. De meeste afleveringen zijn een beetje flauw en luchtig maar deze valt me zwaar? Haha. Het is de aflevering dat Sherry gaat bevallen en Lorelai en Rory zijn in het ziekenhuis. Lorelai krijgt flashbacks naar haar eigen zwangerschap en bevalling. I’m crying😂

3 likes

Ik vind Gilmore Girls over het algemeen eigenlijk best tragisch en los van het kleurenschema niet per se een feel good herfstserie haha want het eindigt ook bijna altijd kut :’)

Edit: oke ‘tragisch’ is wat overdreven

3 likes

Geen feel good?! Milo V. made me feel veryyy good :star_struck:

5 likes

Klinkt lekker! Ik vind pastinaak ook altijd goed passen door pompoensoep.

Ik heb trouwens laatst de Mango Chai thee van de Lidl gekocht (piramide zakjes) en hij is heel lekker. Past wel bij de herfst, beetje vanille achtig, de mango proef ik er niet erg in terug haha.

1 like

Oh die zijn zo mooi he! Ik werk als stedenbouwkundige, maar veel gemeentes willen dat er geen uitheemse bomen meer voorgesteld worden in nieuwe wijken :slightly_frowning_face: maar inheemse bomen hebben zo’n saaie herfstkleuren.

2 likes

Ik vind die van yogitea met gember, sinaasappel en vanille erg lekker. Vroeger had de ah chai vanille, ik weet niet of die er nog is. Twinings heeft ook een vanille thee, maar die heb ik nog nooit geprobeerd.

1 like