Het 'Ik voel me oud' topic

Ik ben 22 en ken diskettes/floppy’s ook gewoon nog. Kan me nog goed herinneren dat mijn vader een hele bak had om floppy’s in te ordenen. Videobanden hebben wij ook nog lang gebruikt, denk dat we thuis rond 2004 onze eerste dvd-speler hadden. Met internet was ons gezin ook laat, we hadden wel 1 gezinscomputer waar mijn zusje en ik spelletjes op speelden, maar in 2007 kregen we pas officieel een internetaansluiting. Na dit topic een beetje gelezen te hebben voel ik me ook wel degelijk oud.

1 like

Ik weet zeker dat ik 15 jaar geleden al een USB stick had op de basisschool, en 20 jaar geleden bestonden er al cd-roms waar je ook dingen kon opslaan. Die diskettes zijn echt nog iets uit de jaren 90 hoor. Het kan natuurlijk wel dat ze nog 15 jaar geleden gebruikt werden, maar dan was dat wel ouderwets voor die tijd.

2 likes

Hahaha ja en dan maar met paint en mijnenveger spelen omdat je zonder internet vrij weinig kon.

4 likes

Haha ja, en pinball! (Daarnaast hadden we ook wel cd-roms hoor, barbie rapunzel en mijn paardenstal hebben we helemaal grijs gespeeld :joy:)

3 likes

Bij mij op school(mbo) was er 15 jaar geleden echt nog totaal geen sprake van usb, iedereen liep met stapels diskettes rond, de USB kwam pas 2 jaar later meer toen ik op het hbo zat.

2 likes

Mijn ervaring is dat scholen altijd achterliepen ook het materiaal dat je kocht of leende. Voor Frans in de brugklas zelfs cassettebandjes en voor een ander vak floppy’s. (rond 2001).

Wow wat gek die verschillen dan. Bij mij liep iedereen 15 jaar geldgeleden ook rond met ipods enzo? En de computers op school en thuis waren met cdroms en/of USB. Daar paste echt geen diskettes meer in.

:scream:
Hierdoor voel ik me nu oud :disappointed:

2 likes

Ik kwam dit gisteren tegen en toen voelde ik me wel een beetje oud. Fan van een youtuber, geen wifi is waar hij niet van houdt :joy: Hij staat trouwens wel echt als een baas op de foto haha

20 likes

Gelukkig wilt hij geen influencer worden :joy:

2 likes

Ik zat 15 jaar geleden in de eerste en toen had ik idd ook nog een diskette voor ict. Maar in de tweede ging het geloof ik wel al over op een usb stick, maar die hadden toen nog een kleine capaciteit en waren best duur.
En schoolboeken kwamen toen idd ook nog wel eens met een diskette erbij.

1 like

Ik zei laatst tegen een collega: ja dat is echt een Melkert baan, en toen ze een wat? Ik uitleggen maar ze vond het maar raar.

4 likes

Hoe oud was die collega? Ik trof laatst iemand van 22 die niet wist wie Pim Fortuyn was. Vond ik ook wel even schrikken.

1 like

Maar dat is gewoon een gebrek aan algemene kennis. Een 22-jarige was 7 toen Fortuyn werd vermoord, kan me niet voorstellen dat je daar dan nooit van gehoord hebt.

7 likes

Dat kan ik idd bevestigen. Op mijn middelbare school is er tijdens maatschappijleer ook gewoon aandacht aan Pim Fortuyn besteed (ik zat op de middelbare van 2009 tot 2015).

3 likes

Fortuyn is in 2002 vermoord dus een 22-jarige zat toen in de kleuterklas, toch? Neemt alsnog niet weg dat het een gebrek aan algemene kennis is! Je zou toch mogen verwachten dat hier op scholen aandacht aan besteed wordt, zoals in het geval van @Crystalfire.

2 likes

Sommige mensen hebben echt weinig algemene kennis. Een collega van in de dertig wist een aantal jaren geleden niet wie Nelson Mandela was :sob:

1 like

Ook 22. Ja dat vind ik ook apart. Ik weet ook echt niet alle politici van voor mijn tijd, maar Pim Fortuyn is vermoord, en Volkert is toch regelmatig in het nieuws geweest.

1 like

Typisch! Misschien is er wel een grote groep 22-jarigen die heel weinig over de maatschappij hebben meegekregen op school. Maar dan hadden ze natuurlijk alsnog het nieuws kunnen volgen :no_mouth:

Misschien is het dezelfde persoon? :stuck_out_tongue_winking_eye: