Het 'Ik voel me oud' topic

Ik ben scrubs aan het terugkijken en seizoen 1 komt uit 2001 :pleading_face:

3 likes

Geen idee of ik dit al eens heb gepost maar ik moest er net aan denken: En oud-collega wist niet wat een diskette was. Toen voelde ik me ook oud :older_woman:

8 likes

‘Nou gewoon, een floppy. Je weet ook niet wat dat is?’
‘Uhhhhh, ja mevrouw.’

3 likes

Maar hoe kan hij dat nog weten dan? 20 jaar geleden waren er toch ook al cd-roms. Dus toen werd het amper meer gebruikt lijkt mij?

Dit is niet waar?

1 like

Waarom klopt het niet? Wij hadden 20 jaar geleden echt cd-roms hoor. En er zwerfden inderdaad nog diskettes rond, daarvan ken ik ze. Maar niet van dat deze toen nog gebruikt werden.

Maar je zegt dat er 20 jaar geleden amper cd-rondes waren, dat is toch niet zo?

Oh nee ik bedoel dat 20 jaar gelden die diskettes amper meer gebruikt werden! Dus dat ik het niet vreemd zou vinden als iemand van 20 ze niet kent.

Oooh zo! Dan snap ik m.

21 geloof ik. Vond het ook gek dat ze het niet wist hoor. En ze had ook nog nooit een videoband in jaar handen gehad zei ze :open_mouth:

Wow videobanden vind ik wel vreemd, die zijn nog veel langer gebruikt!

1 like

Ik voel me oud dat ik überhaupt nooit iets met K3 heb gehad. Maar volgens mij was ik ook iets van 11 of 12 toen ze begonnen.

7 likes

Ik was een keer op het jeugdjournaal met K3. Voel me daar nog steeds echt cool door.

8 likes

Haha hetzelfde hier ik was ook altijd super geïrriteerd als mijn zusje in de auto een cd van k3 mocht afspelen als we op vakantie gingen

1 like

Diskettes werden nog wel echt veel gebruikt, 15 jaar geleden had iedereen die nodig om op school te kunnen werken en om schoolwerk op te kunnen slaan

1 like

Ik ben 22 en ken diskettes/floppy’s ook gewoon nog. Kan me nog goed herinneren dat mijn vader een hele bak had om floppy’s in te ordenen. Videobanden hebben wij ook nog lang gebruikt, denk dat we thuis rond 2004 onze eerste dvd-speler hadden. Met internet was ons gezin ook laat, we hadden wel 1 gezinscomputer waar mijn zusje en ik spelletjes op speelden, maar in 2007 kregen we pas officieel een internetaansluiting. Na dit topic een beetje gelezen te hebben voel ik me ook wel degelijk oud.

1 like

Ik weet zeker dat ik 15 jaar geleden al een USB stick had op de basisschool, en 20 jaar geleden bestonden er al cd-roms waar je ook dingen kon opslaan. Die diskettes zijn echt nog iets uit de jaren 90 hoor. Het kan natuurlijk wel dat ze nog 15 jaar geleden gebruikt werden, maar dan was dat wel ouderwets voor die tijd.

2 likes

Hahaha ja en dan maar met paint en mijnenveger spelen omdat je zonder internet vrij weinig kon.

4 likes

Haha ja, en pinball! (Daarnaast hadden we ook wel cd-roms hoor, barbie rapunzel en mijn paardenstal hebben we helemaal grijs gespeeld :joy:)

3 likes

Bij mij op school(mbo) was er 15 jaar geleden echt nog totaal geen sprake van usb, iedereen liep met stapels diskettes rond, de USB kwam pas 2 jaar later meer toen ik op het hbo zat.

2 likes