Het 'Ik voel me oud' topic

Mijn ervaring is dat scholen altijd achterliepen ook het materiaal dat je kocht of leende. Voor Frans in de brugklas zelfs cassettebandjes en voor een ander vak floppy’s. (rond 2001).

Wow wat gek die verschillen dan. Bij mij liep iedereen 15 jaar geldgeleden ook rond met ipods enzo? En de computers op school en thuis waren met cdroms en/of USB. Daar paste echt geen diskettes meer in.

:scream:
Hierdoor voel ik me nu oud :disappointed:

2 likes

Ik kwam dit gisteren tegen en toen voelde ik me wel een beetje oud. Fan van een youtuber, geen wifi is waar hij niet van houdt :joy: Hij staat trouwens wel echt als een baas op de foto haha

20 likes

Gelukkig wilt hij geen influencer worden :joy:

2 likes

Ik zat 15 jaar geleden in de eerste en toen had ik idd ook nog een diskette voor ict. Maar in de tweede ging het geloof ik wel al over op een usb stick, maar die hadden toen nog een kleine capaciteit en waren best duur.
En schoolboeken kwamen toen idd ook nog wel eens met een diskette erbij.

1 like

Ik zei laatst tegen een collega: ja dat is echt een Melkert baan, en toen ze een wat? Ik uitleggen maar ze vond het maar raar.

4 likes

Hoe oud was die collega? Ik trof laatst iemand van 22 die niet wist wie Pim Fortuyn was. Vond ik ook wel even schrikken.

1 like

Maar dat is gewoon een gebrek aan algemene kennis. Een 22-jarige was 7 toen Fortuyn werd vermoord, kan me niet voorstellen dat je daar dan nooit van gehoord hebt.

7 likes

Dat kan ik idd bevestigen. Op mijn middelbare school is er tijdens maatschappijleer ook gewoon aandacht aan Pim Fortuyn besteed (ik zat op de middelbare van 2009 tot 2015).

3 likes

Fortuyn is in 2002 vermoord dus een 22-jarige zat toen in de kleuterklas, toch? Neemt alsnog niet weg dat het een gebrek aan algemene kennis is! Je zou toch mogen verwachten dat hier op scholen aandacht aan besteed wordt, zoals in het geval van @Crystalfire.

2 likes

Sommige mensen hebben echt weinig algemene kennis. Een collega van in de dertig wist een aantal jaren geleden niet wie Nelson Mandela was :sob:

1 like

Ook 22. Ja dat vind ik ook apart. Ik weet ook echt niet alle politici van voor mijn tijd, maar Pim Fortuyn is vermoord, en Volkert is toch regelmatig in het nieuws geweest.

1 like

Typisch! Misschien is er wel een grote groep 22-jarigen die heel weinig over de maatschappij hebben meegekregen op school. Maar dan hadden ze natuurlijk alsnog het nieuws kunnen volgen :no_mouth:

Misschien is het dezelfde persoon? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Begint haar voornaam met een Y? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nee helaas haha.

1 like

Maar dat soort grote gebeurtenissen (twin towers, moord op Fortuyn, moord op Theo van Gogh, Al Qaida die nl op een oorlog/terrorisme lijstje had) maken echt wel indruk als je als kind het nieuws kijkt. Ik ben zelf niet veel ouder, maar het staat me wel bij. Daarnaast: Volkert van der G is superveel in het nieuws geweest afgelopen jaren en iedere scholier krijgt maatschappijleer.

Ja, is helemaal waar. Ik kan me zelf ook moeilijk voorstellen dat dit soort dingen je ontgaan. Ik kan me bepaalde beelden van aanslagen en oorlogen van lang geleden (bijv. die in Joegoslavië) nog heel helder voor de geest halen, juist omdat het zoveel indruk maakte. En vroeger had men de tv toch wat vaker aan dan nu, omdat internet nog niet zo’n rol speelde bij het volgen van nieuws en het kijken van programma’s. Het meisje in kwestie heeft vwo gedaan trouwens dus dan mag je al helemaal enige kennis van maatschappijleer verwachten…

1 like

Schoolboeken kwamen met een cd-rom toch? Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Geen floppy’s. Ik had ze op de basisschool wel, en in de 1e kregen we ook foto’s van kamp op een floppy mee naar huis, maar daarna waren het wel cd-roms hoor. Het ging niet van floppy’s direct naar USB. De cd-rom zat er nog tussen.
15 jaar geleden zat ik in de 3e, toen waren floppys niet gangbaar.