Ik heb net een filmpje van het Jeugdjournaal gekeken, om erachter te komen wat een ‘VSCO girl’ is. Ik moest het ook een paar keer terugspoelen, omdat de uitleg te snel voor me ging.
Er is een groepje gasten met wie ik online games speel en als je er gemiddeld 2 bij elkaar optelt krijg je ongeveer mijn leeftijd. De dingen die ik luisterde of speelde tijdens mijn studie herinneren zij zich nog vaag van de basisschool en in sommige gevallen ben ik maar een paar jaar jonger dan hun ouders :’)
Dat mijn wangen soort van hangen tegenwoordig. Als ik kijk naar foto’s van een jaar of twee terug had ik dat nog niet. Het is echt een recente ontwikkeling. Of ik ben gewoon dikker geworden in mijn gezicht, dat is ook een goede mogelijkheid Er zit iig iets extra’s in mijn gezicht haha
Dit denk ik ook vaak als ik mezelf in het raam van de trein zie. Ik denk dan soms echt: “hallo engerd”
Ik ben op een punt dat ik legpuzzels uitwissel met een collega en dat we elkaar foto’s en filmpjes sturen van hoe ver we zijn. Love it
Ik heb vandaag een beetje de voortuin geharkt en onkruid eruit getrokken en heb nu zo’n rugpijn joh. Ik kom de bank bijna niet meer uit. Geef mij zo’n sta-op stoel joh.
Ik voel me soms wel oud soms niet…
Dit gaat juist over dat ik me niet oud voel:
Ik werk met een jongen van 24/25 en laatst gingen we naar huis en we stonden nog even te praten buiten. Toen zei ik iets van “echt weer die millennials” (ik ben 36, en ben er officieel ook een volgens mij, maar was grappend bedoeld), toen reageerde hij niet echt. Dus ik zei: “Dan zeg jij: Ok boomer!”
Hij was helemaal verbaasd dat ik wist wat Ok Boomer was.
Daarna was hij verbaasd dat ik wist wie baby yoda was, wist van de uitspraak YEET en dat Greta Thunberg person of the year was… toen ik daarna per ongeluk mijn punk muziek uit de telefoon liet schallen ipv naar mijn bluetooth koptelefoon viel zn kaak helemaal op de grond.
Hij denkt dat een 36 jarige een oude oma is volgens mij?
Met deze vooorbeelden (en veel andere) is het wat dat betreft vet handig dat ik op het forum zit, anders zou echt veel mij ontgaan haha.
Mijn leerlingen zijn ook al verschillende keren verbaasd geweest over het feit dat ik bepaalde dingen wist of doe als dertiger. Dat ik van bepaalde Youtubers afweet, wist wie Billie Eilish was en wat VSCO girls behelst, dat ik dr. martens draag en Vans. Ik zag het maar als compliment dat ik een stoffig vak geef maar mijn imago totaal niet daarbij past. Ze hadden zeker verwacht dat ik al aan de steunkousen zij zijn en oililysjaaltjes.
Vans zijn juist uit onze tiener/twintiger jaren Ik droeg die altijd al omdat ik vet punkrock/hardcore was (sarcastic but true
) en nu als ik ze draag heb ik het gevoel dat mensen denken dat ik jong probeer mee te doen.
Mijn collega van 45 was verbaasd dat ik wist wat cassettebandjes en een analoge camera met rolletjes waren.
Zei al; hallo ben 26, geen 12 . Ik kom uit 93, ik ken die dingen ook gewoon allemaal. Even als videobanden, discman, walkman, floppy disks, flippo’s en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan
Ik geef dat les op een enigszins kakschool en daar was 1 meisje met haar in een onnatuurlijke kleur en dan zijn al die andere leerlingen ‘waarom doe je dat met je haar???’, (het stond haar juist zo leuk) terwijl bij mij vroeger juist in de klas je extra stoer werd gevonden met felgekleurde lokken. Het meest alternatieve op die scholen is nu dat VSCO girls. Scrunchies, een watervles hebben en Vans.
Ik heb echt geen idee of bepaalde leerlingen denken dat ik ‘geforceerd’ jong probeer te zijn.
Eerlijk gezegd was ik ook wel verbaasd toen mn 25 jarige collega zei dat hij vroeger ook cassettebandjes had. Maar ik denk dat hij ze dan van zn ouders had? Want die kon je toch niet meer kopen in de winkel toendertijd? Ik heb geen benul van enige tijdslijn wat dat betreft.
Ik voel me oud op het moment dat ik op zaterdag avond een wandeling maak door de buurt. En graag op tijd naar bed ga zodat ik nog iets aan mijn zondag ochtend heb
Dat zou best kunnen. In de jaren 2000 hadden wij al wel een discman.
Maar de analoge camera hebben wij echt tot ruim midden de jaren 2000 gebruikt ofzo. Wij kregen denk ik in 2005 ofzo een digitale camera, toen was ik ruim 11/12 jaar, want van mijn 10e verjaardag zijn nog foto’s gemaakt met de analoge camera.
Dus vond het vrij bijzonder dat mn collega zo verbaast was dat ik dat ook nog heb meegemaakt.
Ook kregen wij in 1999/2000 pas een computer, waar ik ook echt niet de hele dag achter mocht. In mijn tijd moesten we ook nog gewoon buitenspelen, haha.
15 jaar geleden gebruikte ik nog cassettes om mixtapes op te nemen voor vrienden, dus liedjes van een cd kopiëren op cassette. Was misschien al wel een beetje ouderwets maar sowieso dat je nog cassettes kon kopen!
Nu ik er zo verder over nadenk luisterden wij nog redelijk veel naar cassettes met onze nu 22-jarige broertjes dus het was zeker nog niet uitgestorven.
Cassettebandjes zijn juist weer helemaal terug, toch?
Ik heb ze nu in elk geval voor mijn kinderen, ze vinden ze geweldig (en ik vind het dan weer grappig als ik mijn peuter met een bruin lint door de kamer zie lopen… en daarna een potlood zie pakken ).
Jup.
Slimste mens vind ik ook echt leuk, maar vind de Belgische nog wel een stukje leuker.
Heerlijk leven!
Ik ben 26 en had ook cassettebandjes hoor! Van Samson en Gert