Het 'Ik voel me oud' topic

Neeeeee Loco, dit was ik helemaal vergeten. Dat was super leuk!

2 likes

Mijn rijbewijs is bijna 10 jaar oud.

2 likes

Ik ging gister drank afrekenen bij zo’n zelfscankassa dus dan moet eerst een medewerker het goedkeuren
maar hij klikte gewoon gelijk op OK :sweat: ik hoefde niet eens mijn ID te laten zien, kutzooi

13 likes

Als ik stagiaires op mijn werk moet begeleiden voel ik mij ineens heel oud :grin:

3 likes

Mijn zus en ik hadden het over een nieuwe jobstudent.
Ik: “Hoe oud is ze?”
Zus: “Weet niet, maar wel oud hoor. Zeker zo oud als jij, misschien zelfs NOG ouder”

Thanks zus, ik ben 22

9 likes

Same, feit dat we het vergeten zijn zegt genoeg :sob:

Haha ja oei… Dankje!

Op mijn werk hebben we nu een middelbare scholier van 17 die wat dingetjes doet als zomerbaantje. Tijdens de lunch vroeg ze ineens: ‘Ben jij eigenlijk getrouwd?’ Wat best had gekund natuurlijk… maar tot die vraag voelde ik me meer in haar leeftijdscategorie dan in die van mijn oudere collega’s.

28 likes

Hahaha ahw wat schattig

1 like

Ik voel me oud als ik besef dat wij vroeger nog zwart-wit televisie hadden zonder afstandsbediening. En ik dacht dat meneer de uil groen was…

13 likes

Ik voel me best vaak oud eigenlijk en kan er ook wel mee zitten soms… dat ik 26 ben en nog helemaal niet op een punt in mijn leven waarop ik dacht dat ik zou zijn???

Maar laatste keer dat iemand me oud liet voelen was bij mijn 17 jarige wimperstyliste die dacht dat ik 20 was en zich dood schrok toen ik zei dat ik 26 was geworden. Dat leek haar heel erg om zo oud te zijn

Kutwijf

53 likes

Zo herkenbaar dat eerste! Ik ben bijna 30 (slik) en ik dacht vroeger echt dat ik ondertussen wel alles uitgevogeld en op orde zou hebben, terwijl ik voor mijn gevoel nog steeds maar wat aan het proberen ben. Dat volwassen zijn is een mythe, denk ik.

En ik voel me oud als ik besef dat 9/11 voor de jeugd/jongeren van nu is zoals de val van de Berlijnse muur voor mij was, iets dat rond je geboortedatum is gebeurd, maar zonder emotionele betekenis. Voor mij is dat juist echt zo’n dag waarvan iedereen nog wel weet hoe die verliep/wat je toen deed.

13 likes

Laatst kwam een stagiair voor het nieuwe blok kennis maken op mijn werk. Ze kreeg een soort proefles en aan het einde vroeg ze aan me: Woon jij al op jezelf?
:upside_down_face:

38 likes

Het kassameisje van 16 zei ‘mevrouw’ tegen me.

4 likes

Bijna alles in dit topic is herkenbaar jammer genoeg.

Ik word tegenwoordig ook vaak wakker met vouwen in m’n gezicht :sob:

7 likes

Ik voel me vaak juist jong, veel mensen schatten me 16 in plaats van (bijna) 26. Zo oud als m’n zusje? Als ze dan vragen: woon je op jezelf? Antwoord ik: ja al zeker 6 jaar en dan hoor je mensen ook echt denken van wooooooooow huuuuh hoe kan dat, soms zeggen ze dat ook. En dan zijn ze nog geschokter als ik zeg hoe oud ik ben.

En ik heb redelijk recent ook nog de vraag gekregen: wat wil je later worden?

Om ff ontopic te gaan, ik voel me soms oud als:

  • Toen ik ging proefstuderen kwam iedereen van 4/5/6 havo/vwo. Die zijn 16-18 jaar.
  • Toen ik begon met het mbo (ik was toen 22), had iedereen het over hun eerste festival, hun eerste vriendje, hun eerste baantje… Dat had ik allemaal meegemaakt en toen voelde ik me oud. Gelukkig in het jaar erna wel wat oudere klasgenoten.
  • Over dat gesproken: volgend jaar is het 10 jaar geleden dat ik m’n eerste feestje heb gehad. Volgend jaar is het 10 jaar geleden dat ik voor de eerste keer seks heb gehad.
  • Kinderen geboren in 2006 kunnen dit jaar voor het eerst ongesteld worden, ik werd in 2006 voor het eerst ongesteld.
  • Als ik merk wat voor een puber m’n oudste zusje is (bijna 16) en dat ze helemaal pissig wordt als ik zeg dat ik zulke dingen vroeger ook zei (denk aan: ik ben echt volwassen voor mijn leeftijd! Ik heb heel veel meegemaakt hoor! Ik kan echt wel op mezelf wonen! Bla bla bla) en dat je jezelf later echt voor je kop slaat.
  • Als ik mijn zusjes (andere zusje is 14) welgemeend advies geef om de puberteit door te komen omdat ze het leven ff niet meer zien zitten en dat dat advies echt niet in hun opkwam of dat ze dat echt niet wisten. Vind dit trouwens wel oprecht leuk om te doen, want zo te horen hebben ze er veel aan :stuck_out_tongue:
  • Als ik van mijn collega’s hoor dat ik alles zo volwassen oplos
  • Als ik vrouwen met een zwangere buik of een kind(erwagen) zie lopen dan denk ik: meid je bent 16 waarom doe je dit maar dan besef ik me tegelijkertijd: 99% kans dat ze mijn leeftijd is en haar shit meer op orde heeft dan ik
5 likes

Kan zo nog een lijstje maken maar wil ook weer niet alles volspammen :’)

Oja deze moet ik wel ff kwijt, aangezien ik die best grappig vind :joy:

Als m’n zusjes met 2 vingers hun ‘vetrol’ vastpakken en zeggen dat ze dik worden en al gaan uitzakken. Bitch please, moet je mij eens zien, 2 volle handen. Moet je mijn moeder eens zien, 2 volle armen.

Dan voel ik me ook ff oud ja. Die struggles heb ik al 10 jaar niet meer gehad

3 likes

Ik voel me oud als ik merk dat ik steeds meer op mijn moeder begin te lijken. Mijn moeder is fantastisch hoor, maar het is wel confronterend. Heb het trouwens niet over uiterlijk, maar wel over gedrag haha. Als mijn vriend iets doet wat lij niet aanstaat, zeg ik tegenwoordig ook “zo gaat de ballon hier niet op he!” of “dat pakt hier geen verf!”. Dingen waarbij ik als kind met mijn ogen rolde als mijn moeder ze zei, maar nu zeg ik ze zelf :face_with_hand_over_mouth:

24 likes

Mijn moeder en ik zaten vandaag op een terrasje te lunchen en pakte synchroon onze bobbi Brown compact als spiegel om onze Tom Ford lipstick even bij te werken. We keken elkaar daarna ook aan van wtf?!

Niet dezelfde kleur dat scheelt.

42 likes

Haha mijn moeder en ik vullen vaak ook elkaars zinnen aan of zeggen hetzelfde op exact hetzelfde moment