Het 'Ik voel me oud' topic

Een paar weken geleden hebben we een Nintendo switch gekocht. Toen ik de spellen openmaakte verwachtte ik door het formaat zo’n mini cd-tje. Het was uiteraard een soort mini SD-kaart. Toen voelde ik me wel even oud, ja. Maar ik ben dan ook nog van het gameboy tijdperk.

7 likes

Ja dat had ik ook! Ik dacht ook wel van Onnodig grote doos hoor. Kon echt wel kleiner.

1 like

Haha nou bij Xbox en Playstation komt alles nog op een cd-rom. Dus bij de Switch zou ik ook geen SD kaart verwachten.

1 like

Dat zijn Blu-ray discs, cd-rom is echt heel oldskool en daar gaan de huidige games never nooit niet op passen.

2 likes

Haha sorry, ik ben kennelijk nog niet helemaal wakker, maar je hebt helemaal gelijk! Ik bedoelde het formaat van de ‘‘gewone’’ cd haha, maar het is natuurlijk helemaal geen cd-rom meer!

1 like

Haha dacht ik al wel maar vond het juist grappig dat het net in dit topic was.

1 like

Ik voel mij steeds minder (helemaal niet zelfs) verbonden met studenten en bij de aanblik van een groepje studenten in een park of aan het water, denk ik: ‘er komen hier mensen voor hun rust, ja’.

19 likes

Mijn vriendin is op haar 32e met een nieuwe studie begonnen, en heeft een paar maanden nadat ze daarmee begon al een relevante baan gevonden. Geef de moed niet op!

2 likes

We hebben nieuwe systemen op het werk en ik merk dat ik steeds zeg dat ik het “vroeger” veel beter vond werken. Ik merk ook dat ik het allemaal veel minder snel oppak dan eerst. Dit geldt trouwens ook voor apps zoals tiktok en de nieuwe functies van Instagram :sweat_smile:

5 likes

Ik vind zoveel liedjes in de Top40 nu helemaal niks. Voel me nu net zo’n bejaard die dan “In mijn tijd hadden we die herrie niet” zegt.

17 likes

Vorige week was ik op een feestje van de vriendengroep van mijn broertje en er was geen fles normale wijn te vinden. Alleen maar hugo en vieze Watermeloenenwijn. Toen voelde ik me wel oud, mijn smaakpapillen zijn geëvolueerd.

11 likes

Ik ben helemaal vrolijk door mijn aankopen bij de ANWB-winkel :flushed:

10 likes

Hoe ‘oud’ ben je (als je dat wilt zeggen)? Ik merk hetzelfde, al ben ik nu zelf 24 (eind dit jaar 25). Ik zit zo in een andere fase dan andere leeftijdsgenoten (in mijn omgeving), ik echt 18 of zo qua volwassenheidslevel, zeker in vergelijking met deze anderen.

On topic: Op m’n werk begeleidde ik een stagiaire en ik vond het bij het regelen van de administratie zo gek dat zij in 2003 geboren is, 2003 klinkt nog niet zo lang geleden of zo. Daarnaast voelde ik me echt ‘oud’ toen ik zag hoe ze bezig was met haar uiterlijk en de mening van anderen. Ik herken mezelf daar echt in op haar leeftijd, terwijl dit nu me steeds minder boeit.

Hahaha ik voel me oud als er een 24-jarige in het ik voel me oud-topic plaatst :joy::joy:

39 likes

Ik ben 10 jaar ouder dan jou…nu voel ik me écht oud pff😅

3 likes

Hahaha :joy: :joy:

Maar echt, er kwam ook nog een andere nieuwe collega, en zij was geboren in 1988 en toen dacht ik ‘oh, zij scheelt maar 7 jaar met mij’ terwijl ik me bij de stagiaire (die dus acht jaar met mij scheelt) echt zoiets had van ‘hoe kan zij nu al een stage zoeken’.

Wow.Ik kan het me ook nog zo goed herinneren,het was mijn eerste werkdag bij mijn eerste ‘grote mensen baan’.

Ik ben 27! Maar ik werd gewoon heel laat volwassen. Met zoveel pijn en moeite door de middelbare school heen geworsteld omdat ik dingen écht niet begreep. Nu doe ik een master met veel plezier maar ben ik al “te oud”

Ik ben in mijn ouderlijk huis en dat kleine irritante buurjongetje die altijd in onze tuin ging verstoppen en planten kapot maakte rijd nu scooter.
Hij was toch 5?

3 likes

Ik heb een prt scrn van je berichtje gemaakt en reageer later!! Dus je kan m weg halen opzich