Gefeliciteerd!
Als ik op ‘verkennen’ bij Instagram klik krijg ik vaak van die filmpje waar in zeep wordt gesneden, Lush wordt gemixt en plastic in mallen wordt gegoten. Ik denk de hele tijd: maar het milieu dan? En wat is hier nu leuk aan? Echt zo’n oma die hypes niet snapt.
Ik heb de afgelopen twee dagen veel gewandeld want mooi weer + tijd over en ik heb nu dus opeens last van mijn rechter heup. Associeer dit echt met 80 zijn en een nieuwe heup nodig hebben.
De 16 jarige stagiaire heeft ouders die 5 jaar ouder zijn dan ik ben.
Net weer een grijze haar ontdekt. Ik heb donker haar dus dat valt zo op
Ik las een interview met Foukje (die van Groter dan ik), en zij is geboren in 2001. Toen ging ik het huis uit
Dit nummer heeft wel een geweldige hook. Het zit direct in mijn hoofd.
Je wordt bedankt, ik luister dit nu ook al de hele dag
Ik realiseer me net dat ik over de helft ben van mijn menstruerende leven . Ik weet nog zo goed dat ik tijdens mijn eerste ongesteldheid dacht ‘Wow dit zal ik jaar in jaar uit moeten ondergaan’.
Ik word aankomende week 30 ik vind dat toch echt wel een ding hoor.
Dat snap ik maar tot nu toe (vanaf februari) vind ik 30 zijn top en kan ik het aanraden!
Haha het zal ook vast geen pijn doen maar het lijkt wel of ik een halve identiteitscrisis heb😂 Ik scheel behoorlijk in leeftijd met mijn oudste zus. En toen die 30 werd, vond ik dat echt oud. Dan was je volwassen en gedraag je je ook daarnaar. Dat laatste gaat voor mijn gevoel bij mij nog niet op. Ik heb weliswaar alles 'voor elkaar volgens anderen (wat dat ook mag zijn, want wanneer heb je dat nou) maar ik voel me soms echt nog 18.
Ik merk het dus in mijn vriendinnengroep heel erg dat moeite met 30 jaar worden ontstaat als je nog het gevoel hebt niet “op schema” te liggen. Voor de één is dat een koophuis hebben, voor de ander afgestudeerd zijn of al moeder zijn. Degene die voor hun idee een mentale deadline niet hebben gehaald vinden 30 worden echt mega lastig.
Het is natuurlijk anekdotisch bewijs haha. Zelf heb ik helemaal geen moeite met 30, want alles wat ik hoopte te bereiken voor die leeftijd is me gelukt én meer zelfs. Qua werk, qua woonruimte, qua relaties en vriendschappen en qua zelfvertrouwen. Dus laat die jaren van 30 tot 40 maar komen, ben er helemaal klaar voor
vond ik ook! Maar nog confronterender vind ik de leeftijd van mijn ouders hebben toen zij voor het eerst ouders werden. Je ziet die foto’s en dan de gedachte omg jullie waren jonger dan ik op deze beelden. Zo’n raar idee!
Ik vind het ook zo bizar om 30+ leeftijden uit te spreken. Zo volwassen leeftijdsgetal en het klinkt zo raar om te zeggen ofzo.
Ik had dit ook wel met dertig worden, en nu voel ik het weer een beetje nu ik bijna 35 word. Maar ik denk dan ook meteen: ieder jaar erbij is een geschenk. Er zijn zovelen die niet deze leeftijd hebben mogen halen, waar hebben we het over…
Misschien helpt dat iemand anders ook
Jep. Ik kijk tegen de meeste dingen best projectmatig aan trouwens. Aard van het beestje en heb er ook maar mijn beroep van gemaakt (projectmanager).
Maar vriendschappen kan je niet plannen toch? Das een organisch proces
Ik was het voorval vergeten, maar nu lees en herbeleef ik het dus weer