Het 'Ik voel me oud' topic

Nee dat kunnen net zo goed ‘mijlpalen’ of ‘doelen’ voor iemand zijn als de meer standaard zaken waar jij denk ik aan denkt. Als ik het belangrijker vind om in mijn leven een jaar net zoals een piraat te hebben geleefd dan om een kind te baren dan geldt dat toch gewoon als een mijlpaal voor mij? Idd wat @Lula zegt, wat de norm is omtrent ‘mijlpalen’ en ‘doelen’ en een bepaalde leeftijd is vaak sterk gedreven door sociale conventie en verwachtingen dan puur enkel wat iemand zelf wil (in mijn geval dus leven als piraat)

@Mexi het punt is niet dat sommige vrouwen deze mijlpalen willen halen en andere misschien niet, wat hier beschreven wordt gaat meer om conventies en normen die aan vrouwen worden opgelegd bij een bepaalde leeftijd en wanneer deze ‘‘mijlpalen’’ afgetikt kunnen worden het een mogelijkheid geeft om er soort van trots op te zijn (yes ik heb mn kind-man-huis voor deze bepaalde leeftijd dus ik ben goed op weg/oh nee ik heb het niet ‘gered’ voor m’n dertigste nu heb ik gefaald)

3 likes

ik vind het wel echt kut met peren dat je als vrouw een houdbaarheidsdatum hebt mbt zwangerschap, maar dat is dan ook meteen de enige ‘druk’ die ik voel bij het ouder worden

15 likes

Same!

Soms voel ik bijna wat irritatie tegenover vriendinnen die ongewild single moeder zijn na verbreken van een relatie. ‘Hoe moet ik nu nog aan een man komen?!’ is dan de vraag, terwijl ik als 30+er met heftige kinderwens denk ‘zeur niet. Je kind heb je al en hebt nog de rest van je leven voor het vinden van de liefde.’

Dit hoort misschien meer in het Biecht zonder OMG reacties topic. Want heel aardig en meelevend is hetniet van mij…

13 likes

Is ook weer zo… Maar zie mijzelf nog niet naar een spermabank stappen. (Vooral niet sinds ik de docu ‘Het zaad van Karbaat’ heb gezien) Ik wil iig een gooi doen naar het gezinsleven en als dat niet slaagt is het ook prima.

oeps per ongeluk verkeerd geklikt en verwijderd :S
Maar ja daarom, snap ik hoor!

Het moment is aangebroken dat ik vrijwillig een oud seizoen van het geweldige omroep max programma ‘we zijn er bijna’ terug aan het kijken ben.

17 likes

Ik herken wel wat je zegt hoor, bij mij is het vooral een referentiepunt naar waar ik mee ben opgegroeid: op je 30ste heb je een huis, goede baan, kinderen en whatnot.

Ik heb op het huis na (sinds een half jaar), niets van dat. En hoewel ik kinderen bijvoorbeeld ook helemaal niet ambieer, baal ik bijv wel van de manier waarop mijn studie- en carriereloopbaan tot nu toe zijn gegaan :joy:

30 was echt een dingetje hoor, idd die mentale deadline: ik dacht vooral wat ik allemaal niet meer kon doen/niet had gedaan en niet de mogelijkheden die er nog liggen? Naja 3 jaar later (33) rommel ik nog steeds maar wat aan en wordt die druk ook wel minder.

Ondertussen om nog meer te huilen!

6 likes

Ik had op mn to do list voor mn 30e staan dat ik graag een permanent wilde proberen en baal ervan dat ik dat gehaald heb. Was niet helemaal wat ik ervan verwachtte.

Gelukkig mag iedereen zelf bepalen wat ze wil bereiken voor haar 30e en voor hen die kinderen willen en het is niet gelukt hoop ik alleen maar dat de teleurstelling nog meevalt en dat het nog komt.

Ik heb zelf totaal geen kinderwens en ben gewoon tevreden over wat ik bereikt heb tot nu toe en daar zijn ook dingen niet helemaal volgend plan gegaan maar tot nu toe is het allemaal ook weer goed gekomen. Ik hou van de wendingen die mijn leven heeft genomen.

2 likes

Door een samenloop van omstandigheden heb ik nu dus op mijn 26e een voltijdse baan, een serieuze relatie en woon ik samen. Ik vind het chill maar eigenlijk was het het plan om dit leven zo rond mijn 32e te hebben (ivm kinderwens dus). Ik wil echt nog een beetje rondkloten en reizen enzo en je gaat toch minder makkelijk zomaar een half jaar weg in mijn situatie. Dat komt denk ik ook door die maatschappelijke verwachtingen en dat je niet “volwassen” zou zijn als je zoiets doet.

6 likes

Ja dat gevoel heb ik ook! Zou best graag nog een keer voor langere tijd op reis gaan, maar heb op dit moment een super leuke baan met zicht op een vast contract vanaf november. Denk dat ze het niet zo waarderen als ik er dan een paar maanden tussenuit ga… Voelt heel dubbel allemaal.

Sommige bedrijven hebben een sabbatical regeling, misschien heeft jouw werkgever ook zoiets en kan je alsnog langere tijd op reis?

1 like

Ja da’s wel een goeie inderdaad! Zal het eens checken met HR :smiley:

1 like

Ik heb sinds een tijdje in mijn eentje een koophuis (heel blij mee), maar ook nog steeds de ambitie om in het buitenland te wonen. Mensen in mijn omgeving zeggen soms heel stellig dat dat nu niet meer kan en vragen of ik dan nu in Nederland ga blijven? Het antwoord is steevast nee dat ik alsnog ooit ga.

Ik denk dat jij vooral zelf moet bepalen wat je heel graag wilt en dat bespreken met je omgeving en gewoon kijken wat mogelijk is! En het dan vooral moet doen als je het heel graag wilt, ongeacht wat maatschappelijk juist voelt.

Ruilen? :grimacing:
Ik ben 32 en ik kloot nog wat rond. Was ook niet helemaal de bedoeling.

4 likes

Ik vind bijna al deze trends nog leuk. En ik hoop echt op een gekleurde skinny revival. Ben echt bejaard

4 likes

Haha oh dit was echt leuk om te kijken! Sommige dingen mis ik echt totaal niet (harembroek, snorren op alles) maar ik vind bijvoorbeeld litas, skater skirts en high-low skirts nog steeds heel tof! Gekleurde skinnys had ik vroeger ook best een aantal, was ik destijds echt zoo gelukkig mee.

3 likes

Hahaha dit was echt mijn puberteit. Ik vind lita’s en skater skirts nog steeds leuk. Die triangl bikini’s vond ik destijds ook leuk, maar nu snap ik echt niet waarom

4 likes

Mijn god wat een monotone en saaie manier van praten zeg. Kon het geeneens kijken.

3 likes

Ik zag dus laatst een paar knock off lita’s bij de kringloop en ze voegen er nog 10 euro voor of zo. :’)

Ik vind dit soort videos eigenlijk altijd irritant. Altijd doen alsof alles van toen ‘not done’ was en altijd ‘alles moet flatterend zijn’.

5 likes

Ja dat is wel vervelend, zeker nu met dat skinny jeans gehaat. Leave my skinny’s alone!

2 likes