Ik kan niet wennen aan het idee dat ze tegenwoordig een digitaal schoolbord, iPads etc. hebben. Watskeburt met een krijt bord en gewoon normale boeken en schriftjes. Gebruiken ze tegenwoordig nog wel vulpennen om te leren schrijven?
Wat ik mij kan herinneren betaalden de ouders/verzorgers dit van het kind.
Ja klopt, uiteindelijk is het maar 3 euro, die ik ook met het grootste gemak uitgeef aan een koffie oid. Maar sparen gaat automatisch met mijn bonuskaart, dus moeite kost het niet. En ik kijk nu al uit naar het moment dat ik mijn gespaarde 50 euro van de ah ‘krijg’
Het is gewoon makkelijk ‘gratis’ geld. Ongemerkt koop je die zegels erbij en dan ineens heb je zo een paar boekjes vol. Ik heb iets van 4 boekjes in ruim een halfjaar gespaard en daarvan zijn we toen luxe uit eten geweest. Voelde toch als een gratis etentje zo.
De eerste van m’n vriendengroep is zwanger. Super leuk natuurlijk, maar nu voel ik me opeens 10 jaar ouder 🥲
Twee echt heel jonge pubermeisjes spraken me net bij de supermarkt aan of ik een fles wijn voor ze wilde kopen. En ik zei soort van tot mijn eigen schrik “nou nee meiden, dat lijkt me niet verstandig”. 🧑🏻🦳
Ik speel de superoude versie van Patience, net zoals vroeger toen er nog niks anders te doen was op een pc. Inclusief die heerlijke eindanimatie
Love it als je helemaal geen groen meer zag.
Ik heb net bij de ouderen commissie van mijn stad een aanvraag geplaatst of ze in mijn buurt een stadsbankje willen plaatsen, zodat ik daar in de zomer lekker een boek kan gaan lezen. :’)
Ik dacht in de sportschool hip te zijn met mijn gymshark legging en iets van een crop top/strak shirtje. Maar alle meiden van 16 lopen inmiddels in een legging en een oversized t-shirt. De enige vrouwen met crop tops zijn van mijn leeftijd.
Ik vind het altijd fantastisch als ik leerlingen in de klas krijg die Aaliyah, Ashanti of Shakira heten, maar ik weet meestal ook weer hoe oud ik ben.
Iemand zei laatst ‘Ja 30 jaar geleden…’ en toen ging ik er een beetje automatisch van uit dat ze 1970 bedoelde. Maar ze bedoelde dus 1990.
Een jong kindje zwaaide naar me ‘hey meisje’ en werd gecorrigeerd door haar ouders: ‘dat is geen meisje dat is een vrouw!’
Mixed feelings hierover
Wij hebben een stageloper van een jaartje of 19 en hij wist niet wat Samson en Gert was. Hij had er nog nooit van gehoord. Ik dacht echt hoe dan?!
Om je vervolgens te realiseren dat iemand van 19 in 2003 is geboren
We zijn vorige week op de laatste avond van onze vakantie vroeg naar de hotelkamer gegaan om daar serie te kijken en een theetje te drinken ipv dat we (zoals vroeger) nog gingen stappen en tot het allerlaatste alles eruit halen wat er in zit.
Ik heb zojuist voor het eerst moeten googlen naar een Social Media app om erachter te komen wat het is (BeReal), i.p.v. het gewoon van horen zeggen te weten
De nieuwste collega (meisje begin 20) bleef al maar ‘u’ tegen me zeggen. Had ik haar eindelijk zover dat ze dat niet meer deed, stuurt ze net een mailtje met daarin weer ‘u’.
‘Zeg maar jij tegen u!’
Mijn moeder: Volgend jaar zijn je vader en ik 30 jaar getrouwd
Ik: Dat kan niet, want dan zou ik 28 moeten zijn
Mijn moeder: …
Ik: …
Mijn broertje: Hoe oud denk je dat je nu bent?
Ik: BEN IK 27?!?!