Het 'Ik voel me oud' topic

Ik was met mijn vriend de film ’ war on grandpa ’ aan het kijken, en in die film waren er echt super veel scènes waar die super oude mensen keihard op de grond pleuren enzo. En mijn vriend en ik zaten allebei van:‘Ik krijg hier gewoon angst van, want vallen als een volwassene is echt fucking eng’. Toen zei ik:’ Ja ik ben van de trap af gevallen een maand of twee terug en mijn enkel is nog steeds niet hersteld’. Hij:‘Ja mijn schouder ook nog steeds niet van mijn val’. :joy: Toen voelde ik me wel even hoogbejaard hahahaha

11 likes

Ik heb een nieuwe baan en daar werken best veel jongere mensen. Laatst zat ik op kantoor en toen hadden ze het er over dat 30 toch best oud is :smiling_face_with_tear: Ik was die dag ook de oudste op kantoor.

9 likes

Dit is niet echt een ‘ik voel me oud’ bericht maar meer een ‘ik vind je oud’ bericht.

Mijn collega was laatst een meisje van een jaar of 14 aan het helpen en zij liet een aantal monturen zien. Op een gegeven moment hoor ik dat meisje zeggen ‘Nee, dit vind ik echt een bril voor een oude vrouw van 40’

Ik wordt zelf dit jaar 38 en mijn collega is 40. Toen dat meisje weg was hebben we er wel om moeten lachen dat in haar belevenis iemand van 40 jaar dus oud is.

11 likes

Haha heel herkenbaar maar dan met leerlingen. Een leerling zei laatst tegen een collega ‘ja maar 40 bijvoorbeeld, dat is echt oud’ dus die collega zei nou eh ik ben 39?! Leerling helemaal verbaasd, ‘huh!! Maar u bent helemaal niet oud? U bent sowieso jonger!’. Zegt die leerling vervolgens dat richting de 30 gaan richting oud gaan betekent en dat de betreffende docent gewoon een uitzondering is. Dus ik ‘nou ik ben 29?’ Kind weer helemaal verbaasd en niet geloven dat het echt zo is. Conclusie van hem was dat wij beiden gewoon uitzonderingen zijn en dat je leven echt wel bijna voorbij is als je 40 bent en dat als je 30 bent de aftakeling echt begint :smiling_face_with_tear:

Heb hem gevraagd of hij beseft dat wij degenen zijn die hem moeten gaan examineren de komende weken :relieved:

15 likes

Haha ja, herkenbaar, ook van vroeger. Op mijn middelbare school hadden we een leraar van een jaar of 30. Veel meisjes hadden een crush op hem, maar er waren er ook veel die hem echt een hele oude man vonden. Als ik foto’s van die tijd terugkijk zie ik absoluut geen oude man :joy:

Iemand waarmee ik zijdelings samenwerk zei laatst ‘ik ben al 20’. AL.

2 likes

Haha ja maar dat is het he, als je net 20 bent denk je ook omg ik ben al 20. Net zoals wij nu denken jezus ik ben al 30. En dan over 10 jaar denk je 30 is helemaal niet oud maar 40 is pas oud! Zo blijft het gaan denk ik

11 likes

Ik ben ook eind 30 en heb veel jonge collega’s waarvan ik zeker weet dat ze me burgerlijk en saai vinden met mijn koophuis, man en 2 kinderen + kat.
Soms zou ik zó graag mezelf willen exposen door te vertellen dat ik 100 jaar geleden ook 4 dagen in de week in de club stond onder invloed van vanalles, ik ook een vrij wilde periode heb gehad wb mannen en feestjes etc.
Ze hebben geen idee, en misschien moet ik dat maar juist zo houden haha.
Maar als ik dan hun verhalen aanhoor dan denk ik wel eens: je moest eens weten haha.

4 likes

Ik ben 40 en ik ben inmiddels zo ver dat ik bij 80 ben voor oud. Mijn ouders en ooms en tantes zijn allemaal nog onder die leeftijd en die lijken helemaal niet zo heel erg oud meer in mijn ogen.

10 likes

Nou ik had laatst met mijn vriend een gesprek over dat toen ik 20 was echt de hele week uitkeek naar de stapavond op zaterdag en dat ik toen dacht dat dat nooooit zou gaan vervelen. Nu ben ik 37 en ben ik op zaterdag blij dat ik weekend heb en lekker op de bank kan hangen.

4 likes

Ik ben ook helemaal niet ontevreden met mijn huidige leven hoor.

@Trivia dat geloof ik ook, en het maakt me ook niet uit dat ze daar niet over nadenken verder.
Maar ik denk dat als ze horen hoe ik vroeger was dat ze het niet verwachten en dat vind ik best grappig.

Vind exposeren wel wat overdreven voor de standaard situatie waarin een dertiger met een burgerlijk leven, vroeger een iets spannender bestaan had. Dat is geldt volgens mij voor bijna iedereen.

6 likes

Ik hoop het ook!

Mijn collega’s van begin 20 maken grappen over of de pinas al was uitgevonden toen ik ging studeren. Ik ben pas 27 en het begin van mijn studie is slechts 10 jaar geleden??

4 likes

Ik ga stuk gin tonic wordt al sinds de 18e eeuw al gedronken (vroeger was het een medicijn haha), dus dachten ze echt dat je zo wereldvreemd was??

9 likes

Mijn stagiaire is net zo jong als mijn oudste kind 🥹 Zegt ze: ohh je had wel echt m’n moeder kunnen zijn. Dan voel ik me wel oud.

10 likes

Ik kreeg deze vanochtend… ik ben 36

37 likes

Ik werd vandaag op de kinderafdeling van de Hema aangesproken door een oudere vrouw die graag mijn advies wilde bij het kiezen van kleding voor haar kleinkinderen “because you are young”. Ik voelde me de laatste tijd mega-oud dus ik vertelde dit bij thuiskomst opgewekt aan mijn man en die zei “lol je zou zelf ook al oma kunnen zijn” (ik ben net 40). Bedankt man.

22 likes

Korting is korting :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Meid ik krijg advertenties van Dela.

7 likes