Ja nu heb je een super geshopte foto gepakt van toen ze nog veel dunner was.
Ik zie het gewoon niet.
Ja nu heb je een super geshopte foto gepakt van toen ze nog veel dunner was.
Ik zie het gewoon niet.
Haha oké dan ligt het aan mij want ik vind haar echt kkirritant en vermoeiend overkomen, zie echt helemaal niks positiefs.
Bless
Ik vind Meghan’s refrein in dat liedje wel leuk, maar idd die zou op de grond kunnen schijten en dan zou ik alsnog denken wow wat vet.
Blijkbaar kreeg ze continu opmerkingen over haar gewicht, terwijl ze ook nog dealt met een eetstoornis.
Ik bedoel, hoe dun moet je dan zijn om Regina te spelen, naar mijn mening is ze al heel slank. En ik vond Rachel McAdams ook niet per se veel knapper dan Renée
Ik vind haar hier ook mooi
Wow dat lijkt me heel heftig. Zo’n middelbare school pest rol spelen met een eetstoornis.
Survivor van Destiny’s child is al 20 jaar oud
Hoezo valt zij niet valt onder het stereotype knap en dun? Kan je haar irritant vinden, maar als we deze vrouw nog steeds als “niet dun of knap” bestempelen, of onmogelijk geloven als populair karakter in een film dan is het in elk geval duidelijk dat we nog steeds veel stappen te zetten hebben
Nouja ze is niet dun, toch? Maar is dat erg, dat ze niet dun genoemd wordt?
Huh. Hoe omschrijf je haar lichaam dan?
Ik moet denken aan de foto van Jessica Simpson die dik genoemd werd. Ze was echt niet dik maar dikke keekie dacht na deze opmerkingen dat het nooit goed kwam met mij. Volgens mij draagt Jessica Simpson zelfs meer kilo’s mee dan de actrice op bovenstaande foto’s.
Ik zeg ook niet dat ze dik is (wat ook niet erg is) maar ik vind dat niet dun. Dun vind ik types zoals Paris Hilton, Ariana Grande, Bella Hadid.
Maar goed, ik wil helemaal niet mensen hun lichaam beoordelen, wat ik nu duidelijk wel doe. Ik wilde alleen zeggen dat Renée Rapp niet dun is (vind ik) en dat lijkt mij verder helemaal ok dat ze dat niet is. Het is geen belediging ofzo he.
Ik vind dat wel erg, dat mensen niet zien wat dun is. Moet je dan modeldun zijn of heel mager om dun gevonden te worden?
Jij slaat volgens mij echt de spijker op zn kop. In dit topic wordt het alsmaar als waarde oordeel opgevat dat er gezegd wordt dat ze niet dun is. Er wordt niets over haar persoonlijkheid of haar waarde gezegd. Dat we dit massaal wel zo oppakken is juist die toxic 2000 mentaliteit.
Het begon er toch mee dat er werd gezegd dat ze o.a. door haar gewicht niet geloofwaardig is als Queen B mean girl?
Heb de film niet gezien dus weet niet hoe ze in de rol past, maar dat lijkt me nou juist een voorbeeld van die 2000 mentaliteit.
Ik weet alleen dat ze er wel gewoon zo uit ziet als de mean girls bij mij op school begin jaren 2000
De definitie van dun is tenger, mager, iel, etc. Dus ja. Maar nogmaals dat is niet erg als je dat niet bent. Ik snap de discussie niet zo goed eigenlijk. Soms is iemand dun en soms niet. Allemaal prima.
Ja oke. Ging er bij mij ook meer om dat ze zgn niet dun genoeg is om Regina te spelen, terwijl ze verre van dik is en dan alsnog het niet hoort te boeien
Ik ben het wel met @ZusjevanJoost eens dat ze niet dun is. Dat betekent niet dat het geen knappe vrouw is.
Niet dun is niet meteen dik hè. Zij is niet dik, maar zeker ook niet dun.
En lelijk tsja ik vind dus echt van wel, zeker op bewegend beeld ipv deze bewerkte foto’s. En ik zei toch zelf al dat dat toxic 2000 brein is? Dat was het hele punt van mn post. Ik vind haar dus niet geloofwaardig daardoor, gelukkig heeft niet iedereen daar last van dus.
Het dun zijn is toch in dit geval relevant voor de rol gezien het verhaal.
Als ik een roman over een adembenemend knappe man moet verfilmen, vraag ik bijvoorbeeld Herman Brusselmans niet.
Nou, ik zie in Renee Rapp net zo goed een dun persoon.
Hetzelfde als het voorbeeld van @keekie: jessica simpson werd hier destijds echt gefatshamed terwijl we in heinsight echt wel kunnen beseffen dat dat niet dik is.
Er is echt niets mis met dik, of niet dun zijn, maar het feit is dat wel dat maatschappelijk gezien er nog steeds zo iets als skinny privilege is waarin dunne mensen als mooier/beter/positiever/gezonder worden benaderd en beschouwd. Onderdeel van dat probleem is echt wel dat wij (de maatschappij) eigenlijk niet goed beseffen wat onder dun valt. Bovendien is dat niet maar 1 lichaamstype, maar net zoals dik zijn een schaal is.
De voorbeelden die jij noemt zijn vrij extreem (Ariana Grande en Bella Hadid) en zitten wel echt aan de onderkant van die schaal, maar dat maakt die Renee niet niet ook gewoon een dun persoon).
Echt toxic 2000 mentaliteit idd.