Het 'Ik voel me oud' topic

Wat? Waarom? Kan iemand die eruit ziet als zij echt niet het populairste meisje van de klas zijn haha?

Ik dacht echt dat onze generatie het wel beter zou deed dan onze moeders maar als ik deze comments lees🥲

17 likes

Ik vind Renee Rapp vrij gemiddeld eigenlijk en ik ben ook geïrriteerd over dat zij Regina George speelt. Maar dat komt denk ik ook voort uit dat ik het echt heel irritant vindt dat ze met hun tengels aan Mean Girls hebben gezeten. Waarom nou? Het was goed zoals het was :older_woman:t2::rage:

6 likes

De film is gebaseerd op de musical en in de musical was Renee Rapp ook Regina George.
Eigenlijk hebben ze een musical film gemaakt gebaseerd op de musical die gebaseerd is op de film :wink: Het was dus niet als verbetering, maar gewoon met een ‘twist’ eraan.

5 likes

Hoe kom je daarbij? Dus jij vind haar tenger, mager, iel? Waarom vind je het belangrijk dat Renee dun wordt genoemd, is dat niet omdat jij er zelf een waardeoordeel aan hangt?

En waarom wordt Jessica Simpson er de hele tijd bijgehaald? Niemand fat shamed Renee Rapp?

8 likes

I don’t care. Het is irritant :rage:

1 like

Ik lees net een artikel waarin staat dat ze een kostuum heeft laten aanpassen omdat ze al veel nare reacties had gekregen over haar gewicht en bang was voor nog meer negatieve reacties op haar lichaam.

En als hier dan wordt gezegd dat ze niet dik is, maar ook niet dun genoeg is om Regina George te spelen, ja idk of dat fatshaming is maar het is in ieder geval vreemd imo. Ik snap niet zo goed waarom dat niet zou kunnen? Ik heb de OG Mean Girls een paar keer gezien hoor maar zo essentieel is het nou ook weer niet hoe slank ze precies is. Ze is obsessed met eten en calorieën en wil slank zijn, nou ja als persoon met een gemiddeld gewicht kun je dat toch ook zijn?

9 likes

Misschien leven de makers vd musical wel in 2024 en hebben ze het verhaal meer van deze tijd gemaakt

8 likes

Ze is nota bene door het productieteam gefatshamed tijdens de broadway musical

4 likes

Ja maar ik heb het over hier, in dit topic.

1 like

In het verhaal zijn die meisjes het populairste onder andere omdat ze het dunst zijn…

2 likes

Ik denk/hoop dat dit iets is van onze (opgegroeid met toxische 2000 tabloids en Perez Hilton) generatie en niet meer zo geloofwaardig of relevant voor zoomers. Niet dat ik zo naïef ben dat ik geloof dat zoomers geen waarde meer hechten aan dunheid, maar ik denk wel echt dat het populairste meisje van de klas tegenwoordig in diversere maten komt.

Ik vind het zelf iig totaal niet ongeloofwaardig dat een it girly/mean girl anno 2024 geen size 0 heeft. Wat knap/lelijk betreft vind ik het ook weer een kwestie van schoonheidsidealen. Volgens mij zijn we een beetje blijven hangen in het verleden als we dat meisje lelijk vinden (maar sowieso, mean girls hoeven ècht niet de knapste ooit te zijn - op mijn school was dat in elk geval niet het geval).

Tl;dr: u old (niet jij specifiek haha)

8 likes

Jawel. Cady heeft toch letterlijk als één van haar “aanvalspunten” dat Regina dikker moet worden dan de rest door die Zweedse repen te eten. Deze Regina is al dikker dan de rest.

4 likes

Het is hoe dan ook een subjectieve mening.
Iedereen zegt dit “is” mooier of lelijker.
Als je er: “ik vind” dit mooier of lelijker, van maakt is de hele discussie opgelost.
Iedereen heeft recht op haar mening.

Dit!! Ik schrik echt best wel van wat ik net gelezen heb en verbaas me eigenlijk ook hoe (relatief) weinig tegenreactie hierop komt.

10 likes

Ja dat is al lang zo hoor, maar dat neemt niet weg dat er (juist ook door sociale media) veel meer schoonheidsidealen tegelijk gangbaar en populair zijn.

2 likes

Ik denk niet dat dun ooit nièt het voornaamste schoonheidsideaal zal zijn, maar als ik naar mijn nichtjes kijk, de media enigszins volg en ook van gesprekken met vrienden die in het onderwijs werken uitga geloof ik wel dat er echt een shift heeft plaatsgevonden in waarop gefocust wordt wanneer het gaat over it girls/populaire kinderen en tieners/knapheid. Net als dat de generatie van onze ouders niet begrijpt waarom wij best gespierd zouden willen zijn of dikke billen zouden willen, heb ik het idee dat “wij” niet inzien hoe de huidige jeugd naar wat knap is. Er is echt wel een hoop veranderd in de afgelopen 10-20 jaar hoor, al kijk je naar hoe “wij” echt subculturen hadden (gothics, emos, hiphoppers, weetikveel), terwijl het nu allemaal meer een mengelmoesje is - waarschijnlijk omdat àlles nu online te vinden is en trends een veel kortere levensduur hebben.

6 likes

Mooi gezegd.

Ik had het met een leerling over een boek dat ze aan het lezen was en bladerde er een beetje doorheen. Toen ik het woord blackberry zag zei ik goh toch grappig hoe snel zo’n boek ouderwets overkomt, hier gaat het over een blackberry. Dus zij en haar vriendinnen me wazig aankijken: ‘wat is een blackberry’

12 likes

Schat wat is je ping

12 likes
7 likes