Het 'Ik voel me oud' topic

In de tram zit een groepje studenten te praten over een opdracht. Zegt er eentje trots: “En ik heb het helemaal zelf geschreven, zonder chat”

En oma hier kon alleen maar denken: is dat echt een prestatie, hoe denk je dat we dat vroeger deden

10 likes

Zoiets?!

8 likes

Maar dit is toch ook gewoon niet ok? Of zijn we nou echt zo verboomerd haha :sob:

3 likes

Laatst gaf ik ergens een gastles als onderdeel van een lessenreeks en die reeks werd begeleid door 3ejaars studenten en ik vond het 2 enorm dozige kinderlijke meiden.
En toen realiseerde ik me dat ik wel 15 jaar ouder ben :sweat_smile: en dat ze mij wrs een saai oud wijf vonden :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Haha en iedereen die voor internet heeft gestudeerd, zegt altijd: wij konden niet alles googlen, wij moesten naar de bieb voor onze informatie!!

3 likes

Haha ja en op school naar de mediatheek :grin:

6 likes

Maar dat vind ik toch anders dan hele verslagen door ChatGPT laten schrijven en dan “trots” zijn als je een keer zelf wat schrijft.

Deze oma gaat trouwens nog steeds naar de bieb voor haar informatie, haha.

2 likes

Vind ik ook hoor, maar ik vind het ook wel grappig dat dit dan weer de ‘nieuwe’ Google is.

En ik lees zelf ook het liefst een boek of wetenschappelijk artikel om aan info te komen!

2 likes

Gisteren stond er een heel artikel in de Volkskrant over kinderen van 11,12 of 13 jaar die helemaal opgaan in skincare filmpjes door influencers op TikTok.

Skincare, als je 12 bent.

De 12-jarige Axioma liep in wanstaltige tuinbroeken (90’s fashion), kleedde de hond aan met haar eigen kleren, gniffelde om de truttige makeupmeisjes in de tienertijdschriften en wist soms de hand te leggen op de Breakout van de oudere zus, die ze met rode konen las.

Ik voel mij heel erg oud nu en denk met weemoed aan de make-up afdeling van de HEMA (eyeshadow torentjes!!). Skincare was iets voor oude mensen.

27 likes

Ik kijk soms van die familie vloggers op youtube. Er is dus een familie uit amerika die 3 miljoen kinderen hebben. En 1 van de tienjarige dochters smeert dus echt iets van 20 verschillende cremes op haar gezicht(en dan ook allemaal onwijs dure) Dat kind heeft de hele sephora in huis en blijft hauls van honderden dollars posten met wat ze nu weer van de sephora heeft gekocht. Echt niet normaal.

4 likes

Niet per se naar jou toe want dit is wel vaker genoemd op dit forum, maar ik snap de verbazing hierover nooit zo goed. Ik was op m’n 11e ook niet bezig met skin care maar wel met andere dingen die toen cool en volwassen waren maar waar ik eigenlijk te jong voor was. Dat die dingen veranderen is toch niet zo gek?

9 likes

Dat is het ook niet, maar dit topic is dan ook niet zozeer bedoeld om dergelijke tijdgebonden fenomenen te duiden en te relativeren. Wel om terug te blikken op vervlogen tijden, terugkerende trends en de daarbij gepaard gaande gevoelens, veelal gecentreerd om de beleving dat je niet meer tot de jongere generatie behoort.

5 likes

Ik voel me eigenlijk wel echt tering jong na dit gelezen te hebben.

52 likes

Haha ik vond het lezen als iets dat door ChatGPT gegenereerd is.

17 likes

met een ganzenveer geschreven

6 likes

Mijn vriend die helemaal enthousiast werd omdat de yoghurt nu in een handige verpakking zit. ‘Zo praktisch, er past nu meer in de koelkast, kijk!’

Wild leven hoor

36 likes

Dit ben ik ook. Zelfs een foto gestuurd naar m’n zus. :see_no_evil: oké was wel al over iets anders aan t appen met haar toen ik bij de ah was. Maar goed.

2 likes

Haha ja ik moet zeggen, erg handig!

4 likes

Nu ben ik wel benieuwd wat er veranderd is? Kan ik me daarna bij de club aansluiten :older_adult:t3:

2 likes

De vorm!

76 likes