Ik snap Snapchat niet… ik kan er niet mee omgaan.
Ik wil het ook niet maar toch…
Werk met jongeren 14-20 en die hebben dan woorden en termen dat ik echt denk wtf…
Van die rapper boef woorden… vreselijk
Ik snap Snapchat niet… ik kan er niet mee omgaan.
Ik wil het ook niet maar toch…
Werk met jongeren 14-20 en die hebben dan woorden en termen dat ik echt denk wtf…
Van die rapper boef woorden… vreselijk
Dat als ik en mijn vriendinnen uitgaan in een andere stad niet meer de eerste trein naar huis willen nemen.
Om 3uur zijn we kapot en dan is de eerste trein om 6uur
Als ik kinderen van vrienden van mijn ouders tegenkom op café denk ik ‘Wat?! Jij bent 12!’ Ik lijk steeds te vergeten dat ik niet als enige ouder word, zij zijn ondertussen gewoon minstens 18
Oh en dat we nu verantwoordelijk drinken. Een fles wijn bestellen is een grote fles water erbij. We bestellen geen wijn zolang het water niet op is. Doet wel dat we om de 10 minuten naar toilet gaan.
Ik besefte laatst dat een floppy disk zo heet omdat de eerste 5 1/4 floppy disks heel flexibel, dus letterlijk floppy, waren. In tegenstelling tot een harddisk, die dus heel stevig en onbuigzaam is. Nooit beseft dat die namen zo letterlijk zijn. Mind=blown. Dat wilde ik in eerste instantie in ‘waar je pas laat achterkwam’ posten. Tot ik besefte dat ik waarschijnlijk 1 van de weinigen ben die nog een 5 1/4 floppy disk in handen heeft gehad en uberhaupt weet wat het is.
Ik heb die ook nog gekend! Die 5 1/4. Toen ik een jaar of 4 was hadden wij een computer waar die dingen in gingen. Er stonden ook spelletjes op, die kan ik me nog deels herinneren. Ik zie nu dat de capaciteit daarvan maximaal 1,2 MB was. Hoe bestaat het
Zo weinig maar? Wow. We hadden er 1 waar een heel schaakspel op stond. Met animaties wanneer er een stuk geslagen werd, dan vielen ze elkaar ook echt aan. Heb ik verpest door per ongeluk met mijn vinger dat venstertje aan te raken. Rotdingen.
Vind het wel leuk trouwens dat er nog mensen zijn die ze kennen. Voel me toch iets minder bejaard nu
Een zwart scherm met een groen ezeltje (blokjes die een ezel moesten voorstellen) die je met de spatiebalk kon bewegen. Anders botste het ezeltje op iets van stenen ofzo.
Ook een heeeel gaaf spel kortom hehe.
Opstarten met de ene diskette en dan het spelletje vanaf een andere.
Tetris die je aansprak met 'Mijn waarde [naam], op welk niveau wilt u spelen?
Wij hadden Lingo op onze MS DOS computer!
Ik voel me oud als ik zie wie er allemaal optreedt op Lowlands ik ken echt 90% van de namen niet en dat was vroeger wel anders.
Ja gek hè? Wij hadden in ieder geval één spelletje waarbij een mannetje blokjes moest wegduwen ofzo. Ik had niet verwacht dat dit op zo’n kleine schijf (qua geheugen) zou passen.
Ik rad van fortuin
Haha ik zowel Lingo als Rad van Fortuin. Die laatste was ook echt met de stem van Hans van der Togt haha. Heb dat echt vaak gespeeld vroeger.
Mijn schattige stagiaire van een aantal jaar geleden (dat ik stagiair(e)s heb gehad laat me al gelijk oud voelen maar ok) is goede vriendinnen met één van de verleidsters van Temptation Island en is volgens mij van plan om zelf ook mee te doen. Ik voel me oma.
Op onze computer die we daarna kregen hadden wij een mega coole cd-rom met Lucky Letters ingesproken door Victor Reinier en we hadden een internetcursus cd-rom met Rolf Wauters!
Klopt volgens mij ook. De spelletjes van de grote floppy disks waren er maar in 2 kleuren geloof ik (zwart/wit of oranje/zwart oid). De spelletjes die ik me kan herinneren zagen er niet zo flitsend uit als die hierboven in ieder geval
Edit: zo dus
Wij hadden vroeger Paganitzu op de computer.